دانلود و خرید کتاب سازمان یادگیرنده نازنین‌زهرا دهانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سازمان یادگیرنده اثر نازنین‌زهرا دهانی

کتاب سازمان یادگیرنده

معرفی کتاب سازمان یادگیرنده

کتاب سازمان یادگیرنده اثر پژوهشی از نازنین زهرا دهانی و سارا دهانی است که در انتشارات خط آخر منتشر شده است. این کتاب به مفهوم این نوع سازمان می‌پردازیم و هر آنچه را که لازم است درباره آن بدانید به شما می‌گوییم. 

درباره کتاب سازمان یادگیرنده

سازمان یادگیرنده، که در زبان انگلیسی learning organization نامیده می‌شود، به شرکتی گفته می‌شود که با استفاده از ساختار و استراتژی، امکان یادگیری برای اعضا را فراهم کرده و به‌طور مداوم خودش را متحول می‌کند. چنین سازمانی توانایی ایجاد، کسب و انتقال دانش را دارد. 

سازمان یادگیرنده تلاش می‌کند تا رفتارهای خود را طوری تعدیل کند که منعکس‌کننده دیدگاه‌های جدید باشند.

اگر بخواهیم درباره چرایی ایجاد و توصعه سازمان یادگیرنده بدانیم، باید اینطور گفت که دلیل توسعه این نوع سازمان‌ها، فشارهای وارده بر شرکت‌ها در دنیای مدرن و تلاش آن‌ها برای رقابتی ماندن در فضای کسب و کار است.

نازنین زهرا دهانی و سارا دهانی در این کتاب، درباره سازمان یادگیرنده، تاریخچه آن، روش‌های ایجاد چنین سازمانی، شبکه‌های متصل به آن صحبت می‌کنند و از قواعد کلی می‌گویند که بر اینگونه سازمان‌ها حاکم است. 

کتاب سازمان یادگیرنده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب سازمان یادگیرنده کتابی عالی برای تمام علاقه‌مندان به مطالعه پیرامون نظریات آموزش و پرورش است. اگر کار رهبری و مدیریت تیمی را بر عهده دارید و دوست دارید این کار را به بهترین نحو ممکن انجام دهید، این کتاب به شما کمک می‌کند. 

بخشی از کتاب سازمان یادگیرنده

یکی از راه‌های افزایش توان یادگیری سازمانی، ایجاد سازمان یادگیرنده است. سازمان یادگیرنده سازمانی است که امکان تقویت و توسعه مهارتهای یادگیری را در خود مهیا کرده است. این چنین توانایی در سازمان‌ها دستاوردهای مهمی در بر خواهد داشت و از یک سو باعث می‌شود تا سازمان‌ها در مقابل تغییر و تحولات محیطی منفعل نبوده و برای پاسخ گویی به تغییرات محیطی، تغییرات مطلوب سازمانی را در خود ایجاد کنند و از سوی دیگر تقویت و تمرین فرایندها و مهارتهای یادگیری به ایجاد و خلق دانایی جدید سازمانی منجر می‌شود. بسیاری از نویسندگان، توسعه تئوری سازمان یادگیرنده را مساوی با پایان عمر مدیریت سنتی با تکنیک‌های مدیریت فرمان و کنترل و آغاز عصر دانش و اطلاعات می‌دانند. (ابراهیمی، ۱۳۹۰)

روش قدیمی به کارکنان به عنوان بخشی فاقد تفکر از یک مکانیزم بزرگ نگاه می‌کرد در حالی که در شیوه جدید، کارکنان عناصری خلاق و سازنده در فرایندهای کاری هستند، سازمان یادگیرنده، سازمانی آگاهانه است که در آن، یادگیری به عنوان عنصر حیاتی در ارزش‌ها، چشم‌اندازها و اهداف و نیز در فعالیت‌های فردی و کارکنان و ارزیابی‌های آنها مورد نظر است. سازمان یادگیرنده، موانع ساختاری یادگیری را از میان برداشته، ساختار‌های توانمندی را خلق نموده و مراقبت و نگهداری و ارزشیابی از یادگیری و توسعه آن را در دستور کار خود قرار داده است. سازمان یادگیرنده به عنوان یک مفهوم، حاصل ترکیب و ادغام نظرات، کارکرد‌ها و تئوری‌هایی است که اساس و ریشه‌ شکل کنونی آن را تشکیل می‌دهند. (بهروزی، محمد،فرخ نژاد، خدانظر، میراحمدی، طاهره، ۱۳۸۸)

میتوان مفهوم سازمان‌ها را به عنوان سیستم‌های يادگیری در نخستین سال‌های ۱۹۰۰ رديابی کرد. فردريک تیلور که تئوری مؤثر مديريت علمی را ارائه داد، اعتقاد داشت وقتی مديريت، روش انجام دادن هر کار را بررسی کرده و به بهترين شیوه انجام هر کار پی می‌برد، می‌تواند اين يادگیری را به کارمندان منتقل کند و بنابراين کارايی سازمان را بهبود می‌بخشد.

فهرست

  • تاریخچه سازمان یادگیرنده
  • ایجاد سازمان یادگیرنده
  • شبکه سازمان یادگیرنده
  • قواعد کلی در سازمان یادگیرنده
  • پیتر سنگه و سازمان یادگیرنده
  • منابع و مآخذ
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۱ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۱ صفحه

قیمت:
۱۴,۰۰۰
تومان