دانلود و خرید کتاب جمهوری صربستان احمد علامه فلسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جمهوری صربستان اثر احمد علامه فلسفی

کتاب جمهوری صربستان

معرفی کتاب جمهوری صربستان

 کتاب جمهوری صربستان نوشته احمد علامه فلسفی است که به معرفی ویژگی‌های طبیعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و جاذبه‌های گردشگری کشور صربستان می‌پردازد و روابط ایران با این کشور را بررسی می‌کند.

 درباره جمهوری صربستان

جمهوری صربستان، یک کشور محاط در خشکی در مرکز جنوب خاوری اروپا است که بخش جنوبی جلگه پانونی و جنوب شبه‌جزیره بالکان را دربرگرفته‌است. این کشور با مجارستان در شمال، رومانی و بلغارستان در شرق، جمهوری مقدونیه و مونته‌نگرو در جنوب، کرواسی و بوسنی و هرزگوین در غرب هم‌مرز است. بلگراد پایتخت این کشور است.

مذهب - برای قرن‌ها دین‌های ارتودوکس و کاتولیک و پس از آن اسلام در این کشور نفوذ داشته‌اند. صربستان از لحاظ مذهبی یکی از ناهمگون‌ترین کشورهای قاره‌است. استان کوزوو با ۹۰ درصد مسلمان، استان وُیوودینا با ۲۵ درصد کاتولیک یا پروتستان و صربستان مرکزی و بلگراد با بیش از ۹۰ درصد مسیحی ارتودوکس نشاندهنده این گوناگونی است.

مذاهب صربستان (بدون احتساب کوزوو در ۲۰۰۲) ارتودوکس شرقی: ۸۴٫۱٪ کاتولیک: ۶٫۲۴٪ اسلام: ۴٫۵۲٪ پروتستان: ۱٫۴۴٪

تاریخچه صربستان- صربستان به همراه مقدونیه، مونته‌نگرو و بوسنی و هرزگوین از سال ۱۳۸۹ میلادی زیر سلطه امپراتوری عثمانی رفت .

برای قرنها، در مرزهای فرهنگی میان شرق و غرب، یک پادشاهی قدرتمند صرب در قرون وسطی –بعدها با نام امپراتوری- بیشتر بالکان را در تصرف داشت. حکومت نوین صربستان در سال ۱۸۱۷ در پی قیام دوم صربها به‌وجود آمد.

پس از ۴ سده در سال ۱۹۱۲ به دنبال جنگ کوزوو به آزادی دست یافت و بعد از آن به‌عنوان یکی از جمهوری‌های سه‌گانه، همراه با کرواسی و اسلوونی، پادشاهی یوگسلاوی را تشکیل داد که این حکومت نیز تا سال ۱۹۴۵ و به قدرت رسیدن تیتو ادامه داشت. :صربستان +مقدونیه + مونته نگرو + بوسنی + هرزوگوین +کرواسی + اسلونی = پادشاهی یوگسلاوی

مهاجرت صربها به سوی مناطق غربی‌تر به دنبال ورود ترک‌های عثمانی صورت گرفت و اصولاً اولین هسته‌های تداخل و تلفیق در جهت یوگسلاوی کنونی از همین زمان آغاز شد.

مرزهای امروزی کشور، پس از جنگ جهانی دوم شکل گرفت. در آن زمان صربستان یک واحد فدرال درون جمهوری فدرال سوسیالیستی یوگسلاوی شد. دوباره پس از فروپاشی یوگسلاوی در سال ۱۹۹۰ به وضعیت حکومت منفرد درآمد.

خواندن کتاب جمهوری صربستان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به کشورشناسی مخاطبان این کتاب اند.

بخشی از کتاب جمهوری صربستان

روابط فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با کشور صربستان از سال ۱۳۴۲شمسی و به دوران یوگسلاوی سابق بازمی‌گردد. در آن ایام دو کشور با امضاء یک موافقت‌نامه فرهنگی روابط فرهنگی خود را آغاز نمودند.

پس از انقلاب اسلامی ایران نیز برنامه مبادلات فرهنگی علمی و فنی در سال ۱۳۶۷ شمسی باکشور یوگسلاوی امضاء گردید و از سال ۱۳۶۹ شمسی اولین رایزن فرهنگی به کشور یوگسلاوی اعزام شد.

پس از فروپاشی جمهوریهای کشور یوگسلاوی و نامگذاری این کشور به نام اتحادیه صربستان و مونته نگرو در سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۳ شمسی تبادلنامه جدید فرهنگی بین دو دولت به امضاء رسید.

پس از جدائی مونته نگرو از صربستان، مجددا موافقتنامه فرهنگی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و صربستان تمدید گردید و از سوی دیگر روابط فرهنگی با مونته نگرو نیز بصورت فوق‌العاده ادامه یافت.


نظرات کاربران

عادل تنها
۱۴۰۳/۰۱/۲۰

به تاریخ بسیار دور و همچنین معاصر این کشور، جنگ های بالکان و یوگوسلاوی سابق بطور خلاصه پرداخته در مورد روابط ایران و صربستان صحبت کرده راجع به فرهنگ مردم و جاذبه های گردشگری این کشور هم بطور خلاصه صحبت کرده

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۸۲ صفحه

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۸۲ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان