دانلود و خرید کتاب جام جهان بین زیور میارنعیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جام جهان بین اثر زیور میارنعیمی

کتاب جام جهان بین

انتشارات:نشر تیرگان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جام جهان بین

کتاب جام جهان بین نوشته زیور میار نعیمی است. این کتاب ادبی که نشر تیرگان منتشر کرده است به فرهنگ اساطیر در دیوان حافظ و سلمان ساوجی می‌پردازد.

درباره کتاب جام جهان بین

مهم‌ترین رویکرد اسطوره تشویق بشر به زندگی کردن در لحظه‌ها و به آرامش رسیدن است. همگام شدن با زمان کبیر و ازلی و التیام بخشیدن به زخمهای زمان است. اسطوره‌ها مخصوصاً در آیین‌ها و جشن‌ها انسان‌ها را از کشمکش‌ها و مجادلات بیهوده می‌رهاند چون حاصل تفکر جمعی است . اساطیر بذر آرزوها و امیال انسان را آبیاری می‌کند و ترجمان احساسات و خواسته‌های اوست.

زیر بنای پوشیده این اسطوره کهن آفرینش همان چیزی است که وی آن را سرگشتگی یا هذیان تمدن می‌نامد و این نزاع دائمی میان مرگ و عشق است که در آن رویارویی عشق هر چه حقوقش را در عالم واقع بیشتر بسازد، بیشتر در تخیل‌ها ته نشین می‌شود و خیالبافی‌هایمان را در باب پشیمانی یا امیدواری تقویت می‌کند . مثل: تارزان و کاپیتن نموی ژول ورن که هر دو در پیکار با فساد و پلیدی کامیاب می‌شوند که فقط مردم معصوم و بیگناه را پسند می‌افتد. پیدا کردن پس زمینه‌های اسطوره‌ای اشعار حافظ، آشکار کردن و ریشه‌یابی نمودن آنها کار اصلی ما در این پژوهش است. اسطوره با فعلیت بخشیدن به زمان اساطیری ریشه‌ی هر گونه ناامیدی را برمی‌کند و نیرویی تازه به وجود بشر تزریق می‌کند . آری، بازگشت به زندگی و از سرگرفتن دوباره آن حاصل تفکرات اسطوره‌ای است . کسی که نقاب یک ابر قهرمان را بر صورت می‌زند، باید سعی کند اعتماد به نفس خود را افزایش دهد و با نقش آن قهرمان همذات و همراه گردد و این امر از نظر روان شناسی به رشد روحی و دوری از ضعف و زبونی به انسان کمک می‌کند در این مجموعه سعی می‌شود که علاوه بر اساطیر ایرانی که ساختار ایرانی حافظ را تشکیل می‌دهد، از اساطیر جهانی مشترک نیز بین ملت‌ها سخن گفته شود و ریشه‌یابی گردد.

خواندن کتاب جام جهان بین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۱۶ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۱۶ صفحه

قیمت:
۵۸,۵۰۰
۲۹,۲۵۰
۵۰%
تومان