دانلود و خرید کتاب معماری از زبان کبوترها اسپک لی تیلفدر ترجمه پویان روحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معماری از زبان کبوترها اثر اسپک لی تیلفدر

کتاب معماری از زبان کبوترها

معرفی کتاب معماری از زبان کبوترها

کتاب معماری از زبان کبوترها داستانی از اسپک لی تیلفدر است این کتاب جذاب، معماری را از دریچه چشم کبوتری به نام اسپک بررسی می‌کند و کودکان را با خود همراه می‌کند تا به سفری جذاب بروند و با ساختمان‌هایی که شاهکارهای معماری به حساب می‌آیند، آشنا شوند. 

این اثر را با ترجمه پویان روحی و مهرناز زرین می‌خوانید.

درباره کتاب معماری از زبان کبوترها

اسپک لی تیلفدر در کتاب معماری از زبان کبوترها کودکان و نوجوانان را با خود همراه می‌کند تا سفری جذاب بر فراز شهرها و ساختمان‌ها داشته باشند. بچه‌ها با کبوتری به نام اسپک آشنا می‌شوند که عاشق معماری است. همراه با او به سراغ مهم‌ترین بناهای تاریخ می‌روند و باهم آن را می‌کاوند. در این میان بچه‌ها با ویژگی‌های به کار رفته در ساختن آن ساختمان، هنر نهفته در طراحی ساختمان‌ها و داستان پشت هر ساختمان آشنا می‌شوند. 

کتاب معماری از زبان کبوترها زبانی روان و ساده دارد. تصاویر گرافیکی کتاب خیلی جذابند و به کودکان کمک می‌کنند تا حساسیتشان را نسبت به محیط و ساختمان‌های اطرافشان بالا ببرند. 

کتاب معماری از زبان کبوترها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

معماری از زبان کبوترها، کتابی عالی برای آشنا کردن مخاطبان کودک و نوجوان با ساختمان‌های مهم دنیا، داستان پشت آن و نشان دادن زیبایی‌ها و ظرایف هنر معماری است. 

بخشی از کتاب معماری از زبان کبوترها

خوشحالم که این کتاب را برای خواندن انتخاب کرده‌ای. کتابی که در دست داری تو را با بعضی از ساختمان‌های مهم و جالبِ دنیا آشنا می‌کند. نمی‌دانیم چقدر با معماری آشنا هستی. معماری مثل موسیقی، نقاشی، سینما، و رشته‌ها هنریِ دیگر، یکی از مهم‌ترین بخش‌های فرهنگ است. هر ساختمانی مثل هر اثر هنریِ دیگری، پشت سر خود داستانی دارد، و می‌تواند چیزهای زیادی به ما یاد بدهد؛ چیزهایی مثل اینکه مردمِ آن دوره چطور زندگی می‌کردند، به چه چیزهایی فکر می‌کردند، و ... ساختمان‌ها مثل آدم‌ها هستند؛ ممکن است دو ساختمان شبیه به هم باشند، اما تعداد ساختمان‌هایی که دقیقاً مثل باشند (به‌جز در موارد استثناء) زیاد نیست. 

شکل ساختمان‌ها در طول زمان عوض می‌شود. اگر به اهرام مصر نگاه کنی، و آن‌ها را با یک ساختمانِ بلند که امروز در شهر تو ساخته می‌شود، مقایسه کنی، می‌بینی که فرق‌های زیادی با هم دارند؛ شکلِ آن‌ها، موادی که با آن‌ها ساخته شده‌اند، و ... با دیدنِ هر ساختمانی، فکرها و احساساتِ مختلفی در ما شکل می‌گیرند. حتماً تا امروز با ساختمان‌هایی روبه‌رو شده‌ای که برایت جالب یا عجیب بوده‌اند. احتمالاً دیدنِ این ساختمان‌ها باعث شده به چیزهای مختلفی فکر کنی، یا احساساتِ مختلفی را تجربه کنی.

کسی که یک ساختمان را طراحی می‌کند، معمار نام دارد. البته ممکن است معمارها به جز ساختمان، چیزهای دیگری هم طراحی کنند. معمارهای بزرگِ دنیا همیشه با استفاده از عمیق‌ترین خیالات و تصورات خودشان، جالب‌ترین و عجیب‌ترین ساختمان‌ها را طراحی‌ می‌کنند. یک شهر را در ذهن خودت تصور کن. با ساختمان‌ها و خیابان‌ها، پارک‌ها، و ... احتمالاً این شهر شباهتِ زیادی با شهری که تو در آن زندگی می‌کنی دارد. معمارهای بزرگ دنیا معمولاً ساختمان‌هایی را در ذهن خودشان، و بعد بر روی کاغذ می‌کشند که با ساختمان‌هایی که تا قبل از آن ساخته شده‌اند، فرق‌های زیادی دارند. به این شکل، هر معمار بزرگی، اثری شگفت‌انگیز و خاص به مجموعه‌ی آثار معماریِ دنیا اضافه می‌کند و باعث می‌شود دنیایی‌ که ما در آن زندگی می‌کنیم، خیال‌انگیزتر، عجیب‌تر، و زیباتر شود.

امیدواریم این کتاب را دوست داشته باشی و با خواندنِ آن، چیزهای زیادی درباره‌ی ساختمان‌های مهمِ دنیا یاد بگیری. راستی یادمان رفت بگوییم که داستانِ کتاب را یک کبوتر برایت تعریف می‌کند. امیدواریم بعد از تمام شدنِ کتاب، در کنارِ چیزهای زیادی که درباره‌ی معماری یاد میگیری، با کبوترها (و بقیه‌ی پرندگان) هم مهربان‌تر شوی...

نظرات کاربران

۱۴۰۰/۰۵/۰۲

به نام معمار هستی🍃 خیلی جذابه حتی به نوجوان هایی توصیه میکنم که دوست دارن کمی در حال و هوای معماری قرار بگیرن و برای آیندشون با توجه به علاقه و توانمندی‌هاشون تصمیم بگیرن.. معماری به روایت یک کبوتر:) سخنی با طاقچه:) امیدوارم هر چه

- بیشتر
گمشده در دنیای کتاب ها :(
۱۴۰۲/۰۵/۲۷

برای کسایی که انتخاب رشته دارن خیلی مفیده تا بتونن با رشته ی معماری اشنا بشن و اگه خوششون اومد معماری بخونن ، البته برای اطلاعات عمومی واشنا شدن با این رشته هم خیلی مفیده.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۱۰٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۱۴۵,۰۰۰
تومان