دانلود و خرید کتاب کاروند تصوف (جلد سوم) محمدرضا قنبری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کاروند تصوف (جلد سوم) اثر محمدرضا قنبری

کتاب کاروند تصوف (جلد سوم)

انتشارات:انتشارات سخن
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب کاروند تصوف (جلد سوم)

مجموعه کتاب سه جلدی کاروند تصوف نوشته محمدرضا قنبری است که نشر سخن برای تمام علاقه‌مندان به تاریخ صوفیه منتشر کرده است. این کتاب برای دانشجویان ادبیات عرفانی هم بسیار راهگشا است.

درباره مجموعه کاروند تصوف

کتابی که در دست دارید جلد سوم این مجموعه است. اصل و اساس این پژوهش، آراء، افکار و شرح حال شیخ نامدار تصوف، حسین بن منصور حلاج، با عنوان حلاجنامه است که در نهایت به دو عنوان: کاروند تصوف درسه جلد: تصوف و تاریخ؛ تاملات و تمهیدات؛کرامات و مقامات و شرح زندگانی و آراء و آثار حلاج در یک جلد مجزا گردید. به همین دلیل، کتابشناسی توصیفی که برای مجموعه چهارجلدی کار تدوین یافته، در پایان هر دو اثر آمده و در مراجعه به آن باید هر دو عنوان اثر موردنظر باشد؛ دو عنوانی که به شکلی ناگزیر با یکدیگر پیوند موضوعی دارند.

سه جلد کاروند تصوف را به نوعی میراث حلاج و امثال و اقران او به شمار آورد که در بستر تاریخ به شکل‌ها و شیوه‌های گوناگون رخ نموده است. بدون تردید نام و نشانی دقیق منابع در کتابشناسی توصیفی به صورت مستقل که در برگیرنده چهار جلد اثر است کمک کار کتاب شناسان و اهل تحقیق نیز خواهد بود. مدار اصلی پژوهش تاملات شخصی نویسنده درباره مقوله پیچیده‌ای به نام تصوف است که در طول قرن‌ها دچار دگردیسی‌های پیاپی بوده و در روزگار ما نیز از تکاپویی شگفت در همگون‌سازی خود با دنیای مدرن بهره می‌برد. عرصه پژوهش و تحقیق در باب تصوف از زمان‌های دور تاکنون همواره به دو نگاه و شیوه روشن خود را نشان داده است.

از یک سوی همه شیدایی و شیفتگی‌ و روایی است که رستگاری بشر را در پیروی از معارف و تعلیقات آن می‌داند و از سویی دیگر دیدگاه نقد و نفی و انکار است که همه عقب‌ماندگی تمدنی جامعه را نتیجه محتوم آموزه‌های صوفیانه و پیوستن و باورمندی به آن می‌پندارد.

تعامل تصوف و حاکمیت را در این میانه حکایت دیگری است که در سراسر کتاب به استناد متون تاریخی و منابع عرفانی و ادبی به آن پرداخته شده است.نویسنده امیدوار است مجموعه کتاب کاروند تصوف مورد توجه محققان و پژوهشگران قرار گیرد. این مجموعه می‌تواند راهنمایی دقیق برای علاقه‌مندان به شناخت مسیر تصوف باشد.

این مجموعه کتاب برای کسانی که می‌خواهند مسیر تصوف را بهتر درک کنند یک راهنمای جامع است که از خاستگاه تصوف در تاریخ آغاز می‌شود و در ادامه به ویژگی‌ها و باورها و انواع روایت‌ها و داستان‌های صوفیه می‌پردازد، این کتاب سعی دارد پژوهش جامعی در اختیار خوانندگان قرار دهد که بتوانند تصویر روشنی از این مکتب فکری تاثیرگذار بر تاریخ و ادبیات ایران داشته باشند.

خواندن مجموعه کتاب کاروند تصوف را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مجموعه کتاب کاروند تصوف را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات و عرفان پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب تصویری کلی به مخاطبان متخصص و غیر متخصص می‌دهد تا بتوانند نمایی کلی از این خط فکری داشته باشند.

فهرست کاروند تصوف (جلد سوم)

فصل اول: حقیقت کرامات

فصل دوم: تاویل کرامات

فصل سوم: هماوردی در میدان کرامت

فصل چهارم: آگاهی از لقمه شبهه

فصل پنجم: کرامت فیل

فصل ششم: بیتالعظمه و ناگنجایی

فصل هفتم: مارهای مخلص

فصل هشتم: شیرهای ارادت کیش

فصل نهم: گرگهای دست آموز

فصل دهم: سگان مهربان

فصل یازدهم: مرگ اختیاری

فصل دوازدهم: تغییر قضا و قدر

فصل سیزدهم: کعبه در طواف مشایخ

فصل چهاردهم: تصرف در آتش

فصل پانزدهم: دوستداری جنیان

فصل شانزدهم: کشتی شکستگان

فصل هفدهم: مشایخ تاجبخش

فصل هجدهم: کرامتی از لونی دیگر

فصل نوزدهم: کشتگان سیف غیرت

فصل بیستم: حکایت گنجشکان

فصل بیست و یکم: سماع کوه و جد منابر

فصل بیست ودوم: کرامت گورجای مشایخ

فصل بیست و سوم: ماهیان زرنثار

فصل بیست و چهارم: کرامت در ساختار قدرت

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۱۲ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۱۲ صفحه

قیمت:
۹۵,۰۰۰
تومان