دانلود و خرید کتاب شهدای ایرانی پیرو ادیان توحیدی سعید زارع
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب شهدای ایرانی پیرو ادیان توحیدی

کتاب شهدای ایرانی پیرو ادیان توحیدی اثری از سعید زارع است که در انتشارات ستاد هماهنگی کانون ها فرهنگی مساجد کشور به چاپ رسیده است. این کتاب، درباره تمام شهدایی است که در ایران از کشور و وطنشان در برابر متجاوزان و بیگانگان دفاع کردند.

درباره کتاب شهدای ایرانی پیرو ادیان توحیدی 

کشور ایران، همواره محل جنگ و جدال‌های مختلف بوده است. جنگ‌هایی که جان عزیزان بسیاری را گرفته است و خانواده‌های زیادی را داغدار کرده است. در میان شهیدان کشور، همه جور آدمی به چشم می‌خورد. پیر و جوان، زن و مرد با عشق، از جان و مال خود گذشتند و ایثار، دلاوری و شجاعتشان را به نمایش گذاشته‌اند. 

سعید زارع در کتاب شهدای ایرانی پیرو ادیان توحیدی، نگاهی به زندگی شهیدان ایرانی پیرو ادیان توحیدی (ارامنه، آشوریان،کلدانیان، کلیمیان،زرتشتیان و صابتین مندایی) انداخته است و نامشان را ثبت کرده است تا تاریخ هرگز فداکاری آنان را از یاد نبرد. چرا که آن‌ها هم ایرانیانی بودند که در میان حافظان میراث فرهنگی و حامیان فرهنگ و تمدن این سرزمین‌ نقش فعالی داشتند و برای آن که ایران، خانه خوبان شود، رنج دوران برده‌اند، مردمی که با شجاعت، شهادت را به جان خریدند اما اجازه دست درازی دشمنان به این خاک را ندادند.

کتاب شهدای ایرانی پیرو ادیان توحیدی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب شهدای ایرانی پیرو ادیان توحیدی را به تمام کسانی که دوست دارند با تمام شهدای ایرانی آشنا شوند، پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب شهدای ایرانی پیرو ادیان توحیدی

امروزه اکثر کلیمیان در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز و کرمانشاه ساکن هستند و جمع قلیلی نیز در یزد و کرمان و معدود شهرهای دیگر زندگی میکنند. جمعیت کلیمیان ایران امروزه حدود ده هزار نفر تخمین زده میشود. از اما کن مذهبی مقدس نزد یهودیان در ایران می ِ توان به آرامگاه استرومردخای در همدان، حبقوق نبی در تویسرکان، دانیال نبی در شوش و قیدار نبی در زنجان، اشاره کرد.

ََِآرامگاه چندین تن از علمای برجسته یهودی با نام هاراو اورش رگاء در یزد و حاخام ملا مشه هلوی در كاشان قرار دارد که مورد احترام ایرانیان مسلمان نیز هستند.

انقاب مشروطه موجب شد یهودیان برای نخستین بار در قرون اخیر در قانون اساسی به عنوان شهروند صاحب حقوق و امتیازات محسوب شوند. با تشكیل مجلس شورای ملی در دوران مشروطیت، اقلیتهای دینی از كرسی نمایندگی برخوردار شدند و كلیمیان تا به امروز در همه دوره‌ها دارای نماینده بوده‌اند. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در مجلس خبرگان قانون اساسی نیز نماینده كلیمیان ایران حضور فعال داشت. كلیمیان طبق قانون اساسی دارای یک نماینده در مجلس شورای اسامی هستند. فعالیتهای سیاسی، اجتماعی و شرعی جامعه كلیمی حول سه محور: ١ .مرجع دینی كلیمیان؛ ٢ .نماینده كلیمیان در مجلس شورای اسامی و ٣ .هیئت مدیره انجمن كلیمیان تهران، متمركز است.

بر اساس آمار وزارت کشور چهار تشکل مربوط به ایرانیان کلیمی در سراسر کشور با ثبت رسمی به فعالیت فرهنگی، مذهبی و اجتماعی مشغول هستند. انجمن کلیمیان تهران که متولی امور فرهنگی و اجتماعی جامعه کلیمی در سراسر کشور است که در سال ١٣١٠ هجری شمسی به ثبت رسید. انجمن کلیمیان تهران بسان انجمن مادر است و سایر انجمن کلیمیان با همکاری و هماهنگی این انجمن، فعال هستند که عبارتند از: انجمن کلیمیان شیراز؛ انجمن کلیمیان اصفهان؛ انجمن کلیمیان کرمانشاه؛ انجمن کلیمیان همدان.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۲۴ صفحه

حجم

۱۹٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۲۴ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان