دانلود و خرید کتاب پادشاهی لسوتو احمد علامه فلسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پادشاهی لسوتو اثر احمد علامه فلسفی

کتاب پادشاهی لسوتو

معرفی کتاب پادشاهی لسوتو

 کتاب پادشاهی لسوتو نوشته احمد علامه فلسفی است که به معرفی ویژگی‌های طبیعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و جاذبه‌های گردشگری کشور لسوتو می‌پردازد و روابط ایران با این کشور را بررسی می‌کند.

درباره پادشاهی لسوتو

پادشاهی لسوتو (Kingdom of Lesotho) کشوری با ۳ میلیون نفر است واقع در جنوب آفریقا. لسوتو کشوری محصور در خشکی است که هیچ مرز آبی ندارد. همچنین لسوتو کشوری محیطی است که غیر از آفریقای جنوبی با هیچ کشور دیگری مرز مشترک ندارد. پایتخت آن شهر ماسرو است. پایتخت لسوتو، شهر ماسرو می‌باشد. از مهمترین شهرهای لسوتو می‌توان به تیاتیاننگ ، ماپوتسوئه ، هلوتسه و مافتنگ اشاره کرد.

لسوتو سرزمینی مسطح و هموار با ۳۰۵۸۸ کیلومتر مربع مساحت است که در احاطه کامل جمهوری آفریقای جنوبی قرار دارد. ارتفاع آن از سطح دریا بیش از ۱۰۰ متر است. این کشور به لحاظ توپوگرافی، به چهار منطقه:

۱-زمین‌های پست ۲- کوهپایه ۳- کوهستانی ۴- دره رودخانه سنکو تقسیم می‌گردد.

کشور لستو ،بخاطر شباهت زیاد طبیعت کوهستانی با کشور سوئیس، آن را «سوئیس آفریقای جنوبی» نیز نامیده‌اند.

زبان رسمی کشور، سسوتو و زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم، به‌طور گسترده‌ای در بازرگانی و مراکز آموزشی-تحصیلی کاربرد دارد.

خواندن کتاب پادشاهی لسوتو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به کشورشناسی مخاطبان این کتاب‌اند.

بخشی از کتاب پادشاهی لسوتو

تاریخچه – کشور لسوتو که پیش از این باسوتولند Basutoland نامیده می‌شد بر اساس معاهده سال ۱۸۴۳ بریتانیا و رئیس بومیان محلی یا پادشاه موشوئشوئه King Moshoeshoe تحت‌ سیطره بریتانیا استثمارگر شد.لسوتو در سال ۱۸۷۱ به صورت مستعمره دماغه آفریقای بریتانیا شناخته شد. در سال ۱۸۸۴ مستقیماً تحت کنترل پادشاهی بریتانیا درآمد .

در ۴ اکتبر ۱۹۶۶ میلادی باسوتولند با نام «لسوتو» رسماً از بریتانیا اعلام استقلال کرد و موشوئشوئه دوم به عنوان پادشاه لسوتو معرفی شد. در انتخابات سال ۱۹۷۰ در لسوتو، انتسو موخله، رئیس حزب کنگره لسوتو پیروزی خود را اعلام کرد، اما نخست وزیر لبوآ جاناتان Leabua Jonathan نتایج انتخابات را باطل اعلام، قانون اساسی را به حالت تعلیق و موخله را بازداشت کرد، پادشاه موشوئشوئه دوم نیز به دلیل حمایت از موخله تبعید شد، ولی چندی بعد با مصالحه با جاناتان به وطن بازگشت، قانون اساسی جدید که پادشاه را از مداخله در امر سیاست باز می‌داشت و دست نخست وزیر را هرچه بیشتر می‌گشود تصویب شد.

در فوریه ۱۹۹۰ پادشاه با خلع وی از قدرت و جایگزینی اش مخالفت کرد، سپس نخست وزیر همان اختیار ناچیز پادشاه را نیز معلق اعلام و دستور هجوم به کاخ پادشاهی در ماسرو را صادر کرد، پس از آن پادشاه نگون بخت دستگیر و بار دیگر روانه تبعید شد، پس از خلع پادشاه، پسرش، لتسی سوم پادشاه لسوتو شد.

در آوریل ۱۹۹۰ جوستین متسینو لخانیا رئیس شورای نظامی لسوتو شد. در همین هنگام لخانیا، پادشاه را مجبور به استعفا و سرهنگ رامائنا در مه ۱۹۹۰ به طور موقت صاحب اختیارات پادشاهی شد.

در ژانویه ۱۹۹۵، موشوئشوئه دوم که در تبعید بود بار دیگر پادشاه شد و پسرش (لستی سوم) نیز شاهزاده باقی ماند. در سال ۱۹۹۶، موشوئشوئه دوم بر اثر سانحه رانندگی مشکوک که گمان می‌رفت توطئه‌ای از جانب پسر بوده باشد، کشته شد. از آن پس به بعد پسرش لتسی سوم بار دیگر پادشاه شد.

در پاییز ۱۹۹۸ تعدادی از مردم با برپایی تظاهرات در برابر کاخ سلطنتی خواستار انتخاب پاکالیتا موسیسیلی به عنوان نخست وزیر شدند. در سال ۲۰۰۲ موسیسیلی به عنوان نخست وزیر انتخاب شد، او ضمن اعمال پاره‌ای اصلاحات، آزادی‌هایی نیز به احزاب مخالف در پارلمان داد.

نوع حکومت :سلطنت مشروطه -سیستم حکومتی : (قوه های کشور)

قوه مجریه :پادشاه(رئیس حکومت)، نخست وزیر(رئیس دولت و کابینه)

قوه قانون گذاری: پارلمانی شامل مجلس و سنا

قوه قضائیه‌ : دادگاه عالی، دادگاه استیناف، دادگاه حاکم صلحیه و دادگاه های سنتی و متعارف


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۶۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۰ صفحه

حجم

۴۶۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۰ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان