دانلود و خرید کتاب سه گفتار از حجت‌الاسلام شیخ سعید النوری ترجمه راضیه کارگر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سه گفتار از حجت‌الاسلام شیخ سعید النوری اثر راضیه کارگر

کتاب سه گفتار از حجت‌الاسلام شیخ سعید النوری

معرفی کتاب سه گفتار از حجت‌الاسلام شیخ سعید النوری

کتاب سه گفتار از حجت‌الاسلام شیخ سعید النوری نوشته راضیه کارگر است. کتاب سه گفتار از حجت‌الاسلام شیخ سعید النوری را انتشارات معارف برای تمام علاقه‌مندان به سخنان این روحانی بزرگوار منتشر کرده است.

درباره کتاب سه گفتار از حجت‌الاسلام شیخ سعید النوری

حجت‌الاسلام شیخ سعید النوری از فضلای جوان و متفکر و مجاهد بحرین است. وی درس‌خواندهٔ حوزهٔ علمیهٔ قم و هم‌اکنون چهل‌ساله است. ایشان در سال ۲۰۰۸، در کنار استاد عبدالوهاب حسین و علامه آیت‌الله شیخ جلیل مقداد، گروه انقلابی وفاء اسلامی را تأسیس کرد. استاد عبدالوهاب حسین به‌همراه جمعی دیگر از هیئت مؤسسان الوفاق، در سال ۲۰۰۶ از جمعیت الوفاق جدا شد. دلیل ایشان این بود که اعضای الوفاق از ماهیت اصلی خود خارج شده‌اند و در پی سازش و کنارآمدن با حکومت آل‌خلیفه هستند. گروه وفاء اسلامی طبق آنچه در مرام‌نامهٔ خود آورده است، متعهد است اندیشه‌های انقلاب اسلامی و تفکر انقلابی را بر مبنای آرای امام‌خمینی (ره)، رهبر انقلاب، شهید محمدباقر صدر و شهید مطهری در بحرین ترویج و گسترش دهد. در پیِ انقلاب اخیر بحرین، شیخ سعید النوری را حاکمیت خون‌ریز آل‌خلیفه دستگیر و به حبس ابد محکوم کرد.

خواندن کتاب سه گفتار از حجت‌الاسلام شیخ سعید النوری را به چه کسانی پیشهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به این روحانی بزرگوار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سه گفتار از حجت‌الاسلام شیخ سعید النوری

نمونه‌های بسیاری وجود دارد که نمایانگر توجه امام‌خمینی (ره) به تنیدگی میان دیدگاه ایدئولوژیک و استدلالی از یک سو و دیدگاه فقه عملی از سوی دیگر است؛ اما با توجه به موقعیت به تعدادی از نمونه‌های عملی اشاره می‌کنیم.

نمونهٔ اول: به عبادات مربوط است و همچنین روش برخورد امام‌خمینی (ره) با این مبحث فقهیِ مهم است.

مسلماً میان دو حالت درستی و قبولی نماز تفاوت واضحی وجود دارد. درستی نماز با ادا و قضای آن مرتبط است؛ اما قبولی نماز با رسیدن به اهداف دنیوی و اخروی آن پیوند خورده است.

نکتهٔ شایان توجه این است که امام‌خمینی (ره) به‌عنوان یک فقیه و همچنین متفکر و عالم اخلاق، به همهٔ ابعاد مربوط به عبادات توجه کرده و به‌شکل گسترده‌ای به آن پرداخته است. ایشان نه‌تنها به ظاهر فقهی عبادات، بلکه به احیای هدف عبادات و عینی‌کردن اهداف جامع آن نیز پرداخته است. این همان مطلبی است که با طرح ارائه‌شده از نماز در قرآن، مطابقت می‌کند. قرآن تصویر جامعی دربارهٔ نماز ارائه کرده است که بعد استدلالی و ارزشی آن را در این فرمایش خداوند متعال ملاحظه می‌کنیم: (وَ مَا خَلَقْتُ الجِنَّ وَ الْانسَ إِلَّا لِیعْبُدُون)‌۱ (و پریان و آدمیان را نیافریدیم، مگر مرا [به‌یگانگی] بپرستند.) بنابراین نماز عینی‌کردن مهم‌ترین هدف از خلقت انسانی است. قرآن بعد معنوی نماز را نیز بررسی می‌کند. خداوند متعال می‌فرماید: (قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُون)‌ (به‌راستی که مؤمنان رستگار شدند.) (الَّذِینَ هُمْ فی صَلَاتهِمْ خَاشِعُون)‌۲ (همانان که در نمازشان فروتن‌اند.) بعد عملی‌فقهی نماز نیز در این فرمایش خداوند متعال بررسی می‌شود: (إِنَّ الصَّلَوةَ کاَنَتْ عَلی الْمُؤْمِنِینَ کتَبًا مَّوْقُوتًا)‌۳ (زیرا نماز بر مؤمنان در اوقات معیّن مقرر شده است.)

قرآن کریم از ارتباط نماز با تکالیف دیگر نیز سخن می‌گوید. نماز با منکرات رابطهٔ منفی دارد؛ مثلاً خداوند متعال دراین‌باره می‌فرماید: (إِنَّ الصَّلَوةَ تَنهَی عَنِ الْفَحْشَاءِ وَ الْمُنکر)‌۴ (نماز آدمی را از فحشا و منکر باز می‌دارد.) نماز با سایر تکالیف نیز رابطهٔ مثبت دارد و به‌نحوی به عملی‌کردن آن نیز کمک می‌کند؛ مانند این فرمایش خداوند متعال: (وَ اسْتَعِینُواْ بِالصَّبرِ وَ الصَّلَوةِ وَ إِنهَّا لَکبِیرَةٌ إِلَّا عَلی الخَاشِعِین)‌۵ (و به شکیبایی و نماز یاری خواهید و این [کار] هر آینه گران و دشوار است؛ مگر بر فروتنان خداترس.)

امام‌خمینی (ره) در کتاب‌های ارزشمند خود، سرّ الصلاة و الآداب المعنویة للصلاة، کوشیده است الهام‌بخش همهٔ جنبه‌های مرتبط با نماز باشد؛ یعنی همان جنبه‌هایی که قرآن آن را تبیین کرده است. ایشان ابعاد ایدئولوژیک، استدلالی‌غایی، اخلاقی و عرفانی را بررسی کرده است. همچنین به‌عنوان یک فقیه بعد فقهی را در کتب دیگر خود بررسی کرده است. علاوه بر آن بر بعد اجتماعی و سیاسی عبادات به‌ویژه نمازجمعه و حج متمرکز شده است. همهٔ این‌ها بدان سبب است که امام‌خمینی (ره) به عبادات به‌عنوان یک آیین مذهبی جامع در طرح جامع توحیدی می‌نگریسته و قرآن کریم را مرجع جامع و اصلی همهٔ این آیین‌ها با همهٔ ابعاد آن به‌شمار می‌آورده است. امام‌خمینی (ره) خود را مسئول احیای همهٔ ابعاد و اهداف عبادی قرآن می‌دید. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۵۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۱۶,۲۰۰
تومان