دانلود و خرید کتاب خرد اخلاقی و زندگی عالی جان کیکس ترجمه بهزاد شوقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب خرد اخلاقی و زندگی عالی

کتاب خرد اخلاقی و زندگی عالی نوشته جان کیکس است که با ترجمه بهزاد شوقی و دیگران منتشر شده است. کتاب خرد اخلاقی و زندگی عالی رانتشارات راز نهان منتشر کرده اسات.

ما در عطش خردمند بودن ،در حال غرق شدن در دریای اطلاعات هستیم. از این پس جهان در اختیار کسانی است می توانند اطلاعات را در زمان مناسبش جمع آوری کنند، آنها را نقد کنند و تصمیمات خردمندانه بگیرند.

این کتاب به‌عنوان بخشی از مجموعه‌های منتشرشده در ارتباط باخرد عملی: رهبری، سازمان‌دهی و شیوه‌ی صحیح کسب‌وکار به گردآوری آثاری پرداخته است که بر اهمیت بسیار خرد در تعلیم و تعلم به‌ویژه در آموزش مدیریت و کسب‌وکار تأکید دارند. در بخش‌های بعدی به برخی دلایل و انگیزه‌های بررسی این ارتباط و زمینه‌سازی خرد در ارتباط با آموزش‌وپرورش می‌پردازیم.

در سال‌های اخیر، مطالعات و شیوه‌های مدیریت سازمانی مسئولانه به روش‌های نوین انجام و بررسی کسب‌وکارها، رهبری و سازمان‌دهی‌ها پرداخته‌اند. در واکنش به شرایط بسیار پیچیده و مبهم محیط‌ها و محدودیت‌های اشکال متعارف، جامعه بزرگی از محققان و کارشناسان مرزهای شیوه‌های سنتی تفکر، یادگیری و عمل را گسترده کرده‌اند و آن‌ها را با خرد عملی به هم ارتباط داده و بررسی کرده‌اند. بنابراین اشکال خردمندانه‌تر سازمان‌دهی و رهبری و همچنین امکان آماده‌سازی یا یادگیری آن‌ها پیوسته پردازش و مطالعه می‌شود.

علیرغم تردیدهای گذشته، امروز خرد و خرد آموزی جهت‌گیری ارزشمند و مهمی محسوب می‌شود و بنابراین احتمال توسعه خرد از طریق آموزش‌وپرورش وجود دارد.

این ارزیابی مجدد نیز به دلیل نیاز به‌مواجهه با مسائل حاد و قابل پیش‌بینی و دغدغه‌های عملیات ناپایدار با عوارض، خصوصیات و چالش‌های بی‌سابقه‌اش در جامعه معاصر، اقتصادها، سازمان‌ها و همچنین مدیریتش با سرعت هرچه تمام انجام می‌شود. به‌ویژه در زمینه‌های سازمانی و مدیریتی و هم‌چنین آموزش عالی، خرد باید به‌روزرسانی و مجدداً ترجمه شود و هم‌چنین از نظر عملی و مفهومی از نو تلفیق شود.

در واقع این کتاب که بخشی از مجموعه‌های خرد عملی: رهبری، سازمان‌دهی و شیوه صحیح کسب‌وکار است، تجلی این بازنگری و بررسی معانی جدید و همچنین شیوه‌های خرد در ارتباط با حوزه‌ها و مسائل مختلف رهبری و سازمانی است.

درباره کتاب خرد اخلاقی و زندگی عالی

خرد اخلاقی، یک فضیلت ضروری برای داشتن یک زندگی خوب است. این خرد، با خردی که دانش مختصر و خلاصه در مورد ساختار عمومی واقعیت را فراهم می‌کند تفاوت دارد زیرا دانش تنها یک جنبه از آن است و علاوه بر آن، این دانش مختصر نیست، بلکه مشخصا با آنچه انسان باید برای داشتن زندگی خوب انجام دهد ارتباط دارد؛ بنابراین، خرد اخلاقی، عملی است، ولی تمرکز آن از تمرکز خرد جهانی محدودتر است. انجام ماهرانه امور انسان که از خردمند بودن نشأت می‌گیرد شاید توسط اخلاق هدایت شود. با این حال، خرد اخلاقی بر ارزشیابی رفتار انسان از دیدگاه زندگی خوب تمرکز می‌کند. 

این خرد با خرد دینی نیز که دانش خدا را با کاربرد آن دانش نسبت به زندگی و رفتار انسان ترکیب می‌کند متفاوت است؛ تعهد دینی پیش‌نیاز خردمند بودن نسبت به آن‌ها محسوب نمی‌شود؛ بنابراین، خرد اخلاقی شامل دانش عملی می‌شود، ولی عمل و رفتار توسط اخلاق هدایت می‌شوند و اخلاق، از موارد خوب و بد مانند تلاش‌های یک شخص برای داشتن یک زندگی خوب تشکیل می‌شود. برخورداری از خرد اخلاقی، نسبی است: هرچه این خرد بیشتر باشد، زندگی‌ها بهتر و هر چه کمتر باشد، زندگی‌ها بدتر خواهند بود. با این حال، ماهیت دقیق خرد اخلاقی و نحوه یافتن آن واضح نیست. یکی از وظایف سنتی فلسفه، حذف این عدم قطعیت بوده است. 

ولی فیلسوفان از قرون وسطی تا کنون توجه زیادی به خرد اخلاقی نکرده‌اند. بر خلاف آن، این موضوع در کانون توجه فیلسوفان یونانی و مسیحی قرون وسطی قرار داشت. آن‌ها بر سر بسیاری از موارد با یکدیگر مخالفت می‌کردند، ولی این فرض بین آن‌ها مشترک بود که نظم اخلاقی در واقعیت نفوذ کرده و اینکه زندگی خوب انسان وابسته به سازگاری و تبعیت از این نظم است. اهمیت خرد اخلاقی از نظر آن‌ها این بود که این خرد، دانش این نظم و انگیزه زندگی کردن طبق آن را فراهم می‌کند. 

خواندن کتاب خرد اخلاقی و زندگی عالی را به چه کسانی پشنهاد می کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که به دنبال یک زندگی شاد و آرام هستند پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۹۱ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۹۱ صفحه

قیمت:
۱۵,۵۰۰
تومان