دانلود و خرید کتاب خرد در احساس لیزا فلدمن بارت ترجمه مهدیه صادق‌پور‌خارکنی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب خرد در احساس

 خرد در احساس؛ فرآیندهای روانشناختی در هوش هیجانی اثر لیزا فلدمن بارت و پیتر سالوی با پیشگفتاری از دی. میر و با ترجمه دکتر بهزاد شوقی، فاطمه فتحی و مهدیه صادق پور خارکنی منتشر شده است.

 درباره کتاب خرد در احساس؛ فرآیندهای روانشناختی در هوش هیجانی

 مفهوم هوش هیجانی بعنوان حوزه ی جدیدی در زمینه‌های علمی و غیرتخصصی توجه زیادی را به خود جلب کرده است. چون افراد دارای هوش هیجانی از نظر اجتماعی اثربخش هستند، تعاریف این مفهوم در کتاب‌های برجسته و مطبوعات مشهور به طور کلی شامل ویژگی‌های شخصیتی مرتبط با عملکرد اجتماعی و فردی انطباقی هستند که ممکن است با مهارت‌ها و توانایی‌های عرصه هیجانی ارتباط داشته یا نداشته باشند.

فصل‌های این کتاب پژوهش‌های پایه فعلی پیرامون عواطف و احساسات را به ایده‌های نهفته در مفهوم هوش هیجانی ارتباط می‌دهند. در این راستا، این فصل‌ها شواهدی مبنی بر ارزش هوش هیجانی بعنوان چارچوبی برای سازماندهی و پیشبرد تئوری و پژوهش پیرامون احساسات نیز ارائه می‌دهند. همچنین فصل‌های این کتاب مرزهای ایده هوش هیجانی را در جهات جدید و مهم پیش می‌برند.

بخش اول این کتاب به فرآیندهای موجود در درک و شناسایی احساسات در خود و دیگران می‌پردازد. بخش دوم به نحوه تاثیر تجارب عاطفی بر فکر و عمل می‌پردازد. بخش سوم به مفاهیم احساس- پایگاه اطلاعاتی فرد در ارتباط با احساس و تواناییش برای ارائه نمادین مولفه‌های واکنش هیجانی می‌پردازد. بخش چهارم این کتاب در ارتباط با کنترل احساسات است. درنهایت، تئوری‌های مربوط به مقابله، مکانیزم‌های دفاعی، معنایابی در مصیبت‌ها، انعطاف‌پذیری و واکنش منعطف همگی این مفهوم را می‌رسانند که مولفه‌های موجود در یک واکنش هیجانی غالباً مستلزم مدیریت فعال هستند. این ایده در بخش چهارم هوش هیجانی، در تعدیل غالباً راهبردی احساسات و هیجانات در خود و دیگران منعکس شده است‌، اما در بخش پنجم این کتاب سه نمونه از موضوعات جالب برای پژوهش‌های آتی ارائه شده است.

 خواندن کتاب خرد در احساس؛ فرآیندهای روانشناختی در هوش هیجانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 پژوهشگران و علاقه‌مندان به روان‌شناسی مخاطبان این کتاب‌اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۲۵ صفحه

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۲۵ صفحه

قیمت:
۱۴,۰۰۰
تومان