دانلود و خرید کتاب مرواریدهایی از خرد رهبری ساندرا دیویس ترجمه بهزاد شوقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مرواریدهایی از خرد رهبری

کتاب مرواریدهایی از خرد رهبری نوشته ساندرا دیویس که با ترجمه بهزاد شوقی و دیگران منتشر شده است جلد دوم مجموعه درس‌های روزانه برای رهبران است که انتشارات راز نهان منتشر کرده است.

درباره کتاب مرواریدهایی از خرد رهبری

اکثر رهبران موفق یادگیری را متوقف نمی‌کنند. در واقع، آنها فراگیران حریصی هستند که همیشه در تلاش برای یافتن راههایی برای بهبود و افزایش عملکرد خود و اطرافیان هستند. مانند هر تلاشی که ارزش انجام دادن دارد، تبدیل شدن به یک رهبر موفق اتفاقی نیست و مرهون تلاش و زحمت است؛ درس‌های رهبری عالی آموخته می‌شوند و دوباره در طول زمان، آزمایش و خطا دوباره آموخته می‌شوند. کتاب مرواریدهایی از خرد رهبری ۹ واقعیتی را برای خوانندگان روشن می‌سازد مبنی بر اینکه رهبران در فرایندی تدریجی به پیشرفت می‌رسند.

 این حرف مبتنی بر سی سال تجربه نویسنده در همکاری، توسعه و یادگیری از بسیاری از بهترین رهبران شرکتی، مدنی و غیرانتفاعی است. این کتاب مجازاً رایج‌ترین و پایدارترین صفت در بین رهبران بزرگ را به نمایش می‌گذارد: تمایل فراگیر برای یادگیری، بهبود و رشد. در طی سال‌ها، موارد زیادی درباره ماهیت رهبری عالی نوشته شده است.

به عنوان مثال، مجله یان سی اخیراً خلاصه‌ای از نُه ویژگی بهترین رهبران را منتشر کرده است: آگاهی، قاطعیت، همدلی، پاسخگویی، اعتماد به نفس، خوش‌بینی، صداقت، تمرکز و الهام. این نُه مورد یک لیست بسیار خوب از ویژگی‌های رهبران است.

 با این وجود اگر از چنین رهبری سؤال شود که چگونه این ویژگی‌ها را در کارش به وجود آورده، به احتمال زیاد شما از او این پاسخ را می‌شنوید: من آنها را با گذشت زمان فرا گرفته‌ام.

 هر روز تا زمانی که به دنبال ایده‌های جدید و فراگیری فرصت‌های جدید هستیم، درس‌های رهبری زیادی برای یادگیری وجود دارد. برای مثال، این همان چیزی است که فریس بوولر (از همه شخصیتهای فیلم)! زمانی که وی خط پایانی "تعطیلی فریس بولر " را می‌نوشت ارائه داد: "زندگی خیلی سریع حرکت می‌کند. اگر توقف نکنید و به اطراف خود نگاه نکنید، ممکن است آن را از دست بدهید!" 

ما در عطش خردمند بودن ،در حال غرق شدن در دریای اطلاعات هستیم. از این پس جهان در اختیار کسانی است می توانند اطلاعات را در زمان مناسبش جمع آوری کنند، آنها را نقد کنند و تصمیمات خردمندانه بگیرند.

این کتاب به‌عنوان بخشی از مجموعه‌های منتشرشده در ارتباط باخرد عملی: رهبری، سازمان‌دهی و شیوه‌ی صحیح کسب‌وکار به گردآوری آثاری پرداخته است که بر اهمیت بسیار خرد در تعلیم و تعلم به‌ویژه در آموزش مدیریت و کسب‌وکار تأکید دارند. در بخش‌های بعدی به برخی دلایل و انگیزه‌های بررسی این ارتباط و زمینه‌سازی خرد در ارتباط با آموزش‌وپرورش می‌پردازیم.

در سال‌های اخیر، مطالعات و شیوه‌های مدیریت سازمانی مسئولانه به روش‌های نوین انجام و بررسی کسب‌وکارها، رهبری و سازمان‌دهی‌ها پرداخته‌اند. در واکنش به شرایط بسیار پیچیده و مبهم محیط‌ها و محدودیت‌های اشکال متعارف، جامعه بزرگی از محققان و کارشناسان مرزهای شیوه‌های سنتی تفکر، یادگیری و عمل را گسترده کرده‌اند و آن‌ها را با خرد عملی به هم ارتباط داده و بررسی کرده‌اند. بنابراین اشکال خردمندانه‌تر سازمان‌دهی و رهبری و همچنین امکان آماده‌سازی یا یادگیری آن‌ها پیوسته پردازش و مطالعه می‌شود.

علیرغم تردیدهای گذشته، امروز خرد و خرد آموزی جهت‌گیری ارزشمند و مهمی محسوب می‌شود و بنابراین احتمال توسعه خرد از طریق آموزش‌وپرورش وجود دارد.

این ارزیابی مجدد نیز به دلیل نیاز به‌مواجهه با مسائل حاد و قابل پیش‌بینی و دغدغه‌های عملیات ناپایدار با عوارض، خصوصیات و چالش‌های بی‌سابقه‌اش در جامعه معاصر، اقتصادها، سازمان‌ها و همچنین مدیریتش با سرعت هرچه تمام انجام می‌شود. به‌ویژه در زمینه‌های سازمانی و مدیریتی و هم‌چنین آموزش عالی، خرد باید به‌روزرسانی و مجدداً ترجمه شود و هم‌چنین از نظر عملی و مفهومی از نو تلفیق شود.

در واقع این کتاب که بخشی از مجموعه‌های خرد عملی: رهبری، سازمان‌دهی و شیوه صحیح کسب‌وکار است، تجلی این بازنگری و بررسی معانی جدید و همچنین شیوه‌های خرد در ارتباط با حوزه‌ها و مسائل مختلف رهبری و سازمانی است.

خواندن کتاب مرواریدهایی از خرد رهبری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام رهبران پیشنهاد می‌کنیم


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

قیمت:
۱۳,۰۰۰
تومان