دانلود و خرید کتاب ارقام کلیدی آمار حوزه فرهنگ و ارتباطات فرانسه ترجمه جمال کامیاب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ارقام کلیدی آمار حوزه فرهنگ و ارتباطات فرانسه اثر رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فرانسه

کتاب ارقام کلیدی آمار حوزه فرهنگ و ارتباطات فرانسه

معرفی کتاب ارقام کلیدی آمار حوزه فرهنگ و ارتباطات فرانسه

کتاب ارقام کلیدی آمار حوزه فرهنگ و ارتباطات فرانسه نوشته گروه رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فرانسه است که با ترجمه جمال کامیاب منتشر شده است. این کتاب به شناخت فرهنگی کشور فرانسه کمک می‌کند.

درباره کتاب ارقام کلیدی آمار حوزه فرهنگ و ارتباطات فرانسه

ارتباطات فرهنگی، یکی از ماندگارترین و مؤثرترین مناسبات انسانی است که بر پایه گفتگو و تبادل اطلاعات شکل می‌گیرد. اینگونه ارتباطات پایه و مبنایی برای تعامل انسان‌ها با یکدیگر بوده و بر سایر حوزه‌های روابط جوامع، همانند مناسبات اقتصادی و سیاسی نیز تأثیرگذار است. امروزه به رغم رشد و توسعه دانش بشری، به‌ویژه در حوزه ارتباطات و شکل‌گیری دهکده جهانی، بشر بیش از هر زمان دیگر، نسبت به هم‌نوع خود بیگانه است. در این میان ریشه بسیاری از منازعات و چالش‌ها، به درک ناصحیح از یکدیگر و کاستی‌ها و نواقص موجود در فهم و درک مشترک فرهنگی بین جوامع بازمی‌گردد. ازاین‌رو، مطالعات فرهنگی و آشنایی با فرهنگ ملل، یکی از اولویت‌های اصلی در حوزه ارتباطات و تعاملات فرهنگی به شمار می‌آید و کمبود ادبیات پژوهشی فارسی در حوزه مطالعات فرهنگی ملل نیز بر این امر تأکید دارد. نقش دوسویه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مبادلات فکری و فرهنگی کشورمان با جوامع دیگر، بر ضرورت تولید منابعی برای مطالعه و ارتقای سطح دانش جامعه ایرانی، به‌ویژه نخبگان و دانشگاهیان با فرهنگ سایر ملل تأکید دارد. به منظور تحقق این هدف، مرکز مطالعات راهبردی روابط فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حوزه ارتباطات فرهنگی ـ بین‌المللی، اقدام به چاپ و نشر مجموعه‌ای از کتاب‌ها با عنوان «مطالعات منطقه‌ای» کرده است. در این مجموعه، ضمن بهره‌گیری از پژوهش‌ها و گزارش‌های رایزنی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، از کارشناسان و صاحب‌نظران در حوزه‌های مختلف مطالعات فرهنگی ملل نیز استفاده شده است. مجموعه حاضر، به معرفی ویژگی‌ها و مباحث فرهنگی کشورها می‌پردازد؛ ضمن آن که تلاش دارد با معرفی فرهنگ کشورها یا موضوعات مرتبط به مناسبات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها، اطلاعات جامع و ارزشمندی ارائه دهد.

مطالعه این اثر، اهمیت و ارزش فرهنگ و جایگاه آن در کشور فرانسه را نشان داده و اینکه تا چه میزان فرهنگ با تمام جوانب و آثار خود می‌تواند علاوه بر رشد معنوی و روحی جامعه، بر شکوفایی و پرورش عرصه اقتصادی نیز مؤثر باشد. به عنوان یک مثال ساده می‌توان گفت که فرهنگ تنها در سال ۲۰۱۴ میلادی رقمی معادل 44 میلیارد یورو ارزش افزوده یعنی چهار برابر بخش تولید خودرو به اقتصاد این کشور افزوده است. این رقم قابل توجه با مدیریت درست فرهنگی و بررسی نیازهای خانوارها و همچنین شناسایی ظرفیت‌های کار فرهنگی در داخل و خارج از مرزهای این کشور به‌دست آمده است. پویایی فرهنگی‌ای که فرانسه با کمک انواع محصولات و اماکن فرهنگی شامل: موزه‌ها، تئاترها، جشنواره‌ها، مراکز و گالری‌های هنری، سینماها، مدارس موسیقی، کتابخانه‌ها، مراکز عرضه کتب صوتی و تصویری و ... در اختیار مردم خود و سایر کشورها می گذارد، در خلال آمارهای ارایه شده در این کتاب به خوبی قابل دریافت است.

خواندن کتاب ارقام کلیدی آمار حوزه فرهنگ و ارتباطات فرانسه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شناخت فرهنگ فرانسه پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۲ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۲ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان