دانلود رایگان کتاب جوشن کبیر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جوشن کبیر اثر شرکت کوثر نور رایانه

کتاب جوشن کبیر

انتشارات:انتشارات گوی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۶از ۲۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جوشن کبیر

در دعای جوشن کبیر که صد فراز دارد، پروردگار سبحان به نام‌ها و صفات گوناگونی که در آیات و روایات اسلامی آمده، خوانده می‌شود. این‌ دعا هزار و یک‌ «اسم‌» خدای‌ متعال‌ را در خود جای داده است.

درباره کتاب دعای جوشن کبیر

دعای جوشن کبیر را جبرئیل برای حضرت رسول(صلی‌الله‌علیه‌وآله) در یکی از جنگ‌ها فرود آورد، درحالی‌که زره سنگینی بر تن آن حضرت بود، به طوری که سنگینی آن بدن مبارک آن پیامر را به درد آورده بود. جبرئیل گفت: یا محمّد؛ پروردگارت به تو سلام می‌رساند و می‌فرماید: این جوشن [زره] را از تن خود بیرون کن و این دعا را بخوان که برای تو و امّتت موجب ایمنی است.

این‌ دعا صد فراز دارد و هر فراز حاوی‌ ده‌ اسم از اسمای‌ خداست‌، به‌جز فراز ۵۵ که‌ یازده‌ اسم‌ باری‌تعالی در آن‌ آمده‌ است‌؛ بنابراین‌، درمجموع‌، این‌ دعا حاوی‌ هزار و یک‌ «اسم‌» خدای‌ متعال‌ است. تعداد زیادی از نام‌ها، تعابیر و اصطلاحات به کار رفته در این دعا، برگرفته از قرآن هستند. در هر فراز، کلمات به‌کار رفته حالت موزون و آهنگین دارند؛ چیزی که بسیار شبیه به آرایه ادبی سجع در ادبیات فارسی است. به عنوان نمونه، در فراز اول، کلمات «رحیم»، «کریم»، «مقیم»، «عظیم»، «قدیم»، «علیم»، «حکیم» و «حلیم» به کار رفته‌اند که به علت مشابه بودن حروف پایانی، به این فراز حالت آهنگ‌گونه داده‌اند.

درباره فضیلت خواندن دعای جوشن کبیر

هر که این دعا را هنگام خروج از منزل بخواند، خدای تعالی عمل او را به عمل‌های نیکو لاحق می‌سازد.

حضرت رسول (صلی الله علیه و آله) فرمودند که: هیچ بنده‌ای از امّت من نیست که این دعا را در ماه مبارک رمضان سه مرتبه یا یک مرتبه بخواند مگر آنکه به تحقیق که خدای تعالی بدن او را بر آتش حرام می‌کند و بر او بهشت واجب می‌شود.

خدای تعالی در آسمان چهارم خانه‌ای بنا کرده که نامش بیت المعمور است؛ به آن خانه در هر روزی هفتاد هزار فرشته داخل می‌شوند و از آن بیرون می‌روند و دیگر به سوی آن تا روز قیامت بر نمی‌گردند و خدای عزّ و جلّ به صاحب این دعا ثواب این فرشتگان را می‌بخشد.

کسی که این دعا را در ظرفی پاکیزه به آب باران و زعفران بنویسد و آن را بیاشامد به قدری که نوشیدن آن را توانا باشد، خدای تعالی او را از هر دردی و هر بیماری شفا می‌دهد.

هر کسی که این دعا را بخواند، مثل مردن شهدا می‌میرد. خدای تعالی برای او ثواب هفتصد هزار شهید از شهیدان صحرا را می‌‌نویسد و.....


نظرات کاربران

محسن عشقی
۱۴۰۰/۰۶/۱۴

عالی خیلی خوش خط و خوانا هستش حتما استفاده کنید

Mina
۱۴۰۲/۰۲/۰۶

در شب قدر ترجمه‌ی این دعای زیبا را خواندم و بسیار لذت بردم و احساس خوبی پیدا کردم. خدای مهربان را با صفات متعالی‌اش صدا زدن به انسان، احساس آرامش و اطمینان می‌دهد. ⭐️🪷

کاربر 7334501
۱۴۰۲/۱۰/۰۸

خواندن اسما الهی آرامبخش و مایه ی دلگرمی انسان است

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۸٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۱۸٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
رایگان