دانلود و خرید کتاب تمنای کمال محمدجواد حاج‌علی اکبری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تمنای کمال اثر محمدجواد حاج‌علی اکبری

کتاب تمنای کمال

انتشارات:نشر معارف
امتیاز:
۲.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تمنای کمال

کتاب تمنای کمال اثری از محمدجواد حاج علی‌اکبری است. این اثر، گزارشی از مضامین دعای مکارم الاخلاق، یکی از مشهورترین دعاهای کتاب صحیفه سجادیه است.

دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‏‌ها، در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۹ به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این انتشارات تلاش می‌کند از دریچه اسلام ناب به بازخوانى، بررسى، نقد و تولید اندیشه در عرصه‌هاى مختلف بپردازد.

از جمله این فعالیت‏‌ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به چاپ بیش از ۱۱۰۰عنوان کتاب در زمینه دروس معارف اسلامى دانشگاه‌ها، اندیشه‏‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبرى، پرسش‌ها و پاسخ‌هاى دانشجویى، معارف قرآن و اهل‏ بیت (ع)، دین‌پژوهى، اخلاق و عرفان، انقلاب اسلامى و تاریخ معاصر، مسائل جهان اسلام، غرب‏‌شناسی، شبهات فکری و عقیدتی، مسایل تاریخی و فلسفی، علوم انسانی، مسائل تربیتى، زن، خانواده و نقد فمینیسم و… اشاره کرد.

نشر معارف اخیراً نیز گام‌‏هایی در حوزه ادبیات داستانی برداشته است. این انتشارات با راه ‏اندازی ۳۰ مرکز فروشگاهی با عنوان تجاری «پاتوق کتاب» و همچنین برگزاری ۱۲ دوره مسابقات کتابخوانی «پویش روشنا» در سطح ملی، توانسته است گام‏‌های مفید و موثری در توزیع و ترویج کتابخوانی کشور بردارد.

آنچه این روزها بیش از هرچیز دغدغه نسل انقلابی است آشنایی جوانان و دانشجویان با حقیقت دین و معارف اسلام است، انتشارات در این زمینه پیشرو است و تلاش دارد پاسخی علمی و دینی برای تمام سوالات این نسل داشته باشد.

درباره کتاب تمنای کمال

دعای مکارم الاخلاق، دعا‌ی بیستم صحیفه سجادیه است؛ صحیفه سجادیه کتابی با موضوع دعا و نیایش است اما بسیاری از حقایق علوم و معارف اسلامی و عرفانی و قوانین و احکام شرعی و مسائل حساس سیاسی و اجتماعی و تربیتی و اخلاقی را در خود جای داده است و در شکل و قالب دعا به آن‌ها اشاره شده است. در این کتاب همچنین به بسیاری از معارف دینی همانند خداشناسی، جهان‌شناسی، انسان‌شناسی و مباحث عالم غیب، فرشتگان، رسالت انبیا، جایگاه پیامبر و اهل بیت (ع)، امامت، فضایل و رذایل اخلاقی، گرامیداشت اعیاد، مسائل اجتماعی و اقتصادی، اشارات تاریخی، نعمت‌های مختلف خداوند، آداب دعا، تلاوت، ذکر، نماز، عبادت و.... اشاره شده است. 

معروف‌ترین دعای صحیفه دعای مکارم الاخلاق است. در هنگام تلاوت این دعا براى كسب اخلاق نیک و انجام كارهاى پسنديده و همچنین دوری از رذائل اخلاقی دست به دعا برمی‌داریم. در این دعا درخواست‌ها اخلاقیات را شامل می‌شود که در دو محور اخلاق فردی و اجتماعی قرار دارد. امام سجاد (ع) در این دعا به موانع رشد انسان اشاره کرده است و در ادامه راه‌های نجات او از شرّ القائات شیطان را هم بیان کرده است. 

محمدجواد حاج علی‌اکبری در کتاب تمنای کمال شرحی بر دعای مکارم الاخلاق صحیفه سجادیه نوشته است. این اثر تبیینی واضح از فلسفه‌ بعثت پیامبر اعظم (ص) است و حد اعلای مقام والای انسانی را نمایان می کند.

کتاب تمنای کمال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب تمنای کمال را به تمام علاقه‌مندان به مطالعات مذهبی پیشنهاد می‌کنیم. اگر دوست دارید با یکی از مشهورترین دعاهای کتاب صحیفه سجادیه آشنا شوید و مضامینش را دریابید، این کتاب انتخاب خوبی برای شما است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۸٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۵۷,۶۰۰
تومان