دانلود و خرید کتاب جمهوری پرو احمد علامه فلسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جمهوری پرو اثر احمد علامه فلسفی

کتاب جمهوری پرو

معرفی کتاب جمهوری پرو

کتاب جمهوری پرو نوشته احمد علامه فلسفی است، این کتاب به کشور پرو و ویژگی‌ها و آداب و رسوم این کشور می‌پردازد و اطلاعات جالبی در اختیار خوانندگان قرار می دهد.

درباره کتاب جمهوری پرو

جمهوری پرو (República del Perú) در آمریکای جنوبی با مساحتی بالغ بر ۱٬۲۸۵٬۲۲۰ کیلومتر مربع، از شمال، با کشورهای اکوادور و کلمبیا، از شرق با برزیل و بولیوی، و از جنوب با شیلی و بولیوی هم‌مرز است. از سمت غرب نیز در کنار اقیانوس آرام واقع شده‌است. کشور پرو دارای جمعیتی ۳۴ میلیون نفر کاتولیک مذهب است که به زبان اسپانیایی صحبت می‌کنند.

از معروفترین دوره‌های تاریخی در پرو، امپراتوری اینکاها پیش از ورود اسپانیایی‌ها به این کشور را می‌توان نام برد. نخستین اسپانیایی‌ها در سده ۱۶ میلادی وارد این کشور شدند و این سرزمین به مستعمره اسپانیا تبدیل گشت. پرو استقلال خود از اسپانیا را در روز ۲۸ ژوئیه سال ۱۸۲۱ میلادی اعلام کرد.

پرو یکی از سه کشور آمریکای لاتین دارنده بزرگترین جمعیت سرخ‌پوست است. اگر می‌خواهید از این کشور بیشتر بدانید کتاب جمهوری پرو را بخوانید.

خواندن کتاب جمهوری پرو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه مندان به کشورشناسی و شناخت بیشتر جهان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب جمهوری پرو

پرو گذشته از این که به عنوان مهد امپراتوری اینکا شناخته می‌شود، وطن شمار زیادی از بومیان قاره آمریکا است. از این رو، پرو کشوری است با پشتوانه غنی تاریخی و فرهنگی. لیما بزرگترین شهر پرو و پایتخت آن در منطقه پست‌بوم بیابانی قرار دارد. این شهر را اسپانیایی‌ها در حدود ۴۰۰ سال پیش بنیاد گذاردند. این شهر هنوز هم منظره اسپانیایی دارد و قدیمی‌ترین دانشگاه بر جدید نیز در این شهر است. نسیم دریا در ساحل، آب و هوای لیما را مطبوع‌تر ساخته‌است. در منطقه پست‌بوم بیابانی پرو بیش از ۵۰ رود جریان دارد و یکی از این رودها از وسط شهر لیما می‌گذرد. در کشور پرو، نقره و طلا، مس و کانی کمیاب و انادیوم استخراج می‌شود.

جغرافیا

پرو در غرب قاره آمریکای جنوبی و در کنار اقیانوس آرام واقع شده‌است.

قلمرو پرو با داشتن مساحتی بالغ بر ۱.۲۸۵.۲۲۰ کیلومتر مربع، با کشورهای اکوادور و کلمبیا از شمال، برزیل و بولیوی از شرق، و بالاخره شیلی و بولیوی از جنوب هم‌مرز است. از سمت غرب در کنار اقیانوس آرام واقع شده‌است. دارای جمعیتی ۳۴ میلیون نفر است که به زبان اسپانیایی تکلم می‌کنند، و دیگر مردم دوزبانه به زبان‌های کچوآ یا آیمارا و دیگر زبان‌های بومی صحبت می‌کنند.

کوه‌های آند از شمال به جنوب پرو امتداد دارد و این کشور را به سه بخش تقسیم می‌کند: یکی منطقه کوهستانی که دره‌های پرآفتاب و مرتفع و قله‌هایی به ارتفاع بیش از ۶۰۰۰ متر دارد. منطقه دوم منطقه بیابانی باریک و پست‌بوم است بین کوه‌ها و اقیانوس آرام. منطقه سوم در شرق ناحیه کوهستانی قرار دارد و منطقه‌ای پست‌بوم و مرطوب و بسیار گرم. تا دوران اخیر مسافرت با قطار یا خودرو از ناحیه غربی و شرقی رشته کوه آند به هیچ قسمت از ناحیه کوهستانی ممکن نبود. مسافرت از یک منطقه به منطقه دیگر این کشور همواره به‌طور کلی دشوار بود.

شرق پرو عمدتاً شامل جنگل‌های مرطوب گرمسیری از جنگل بارانی آمازون، که بزرگترین در نوع خود است، تشکیل می‌شود. در جنوب شرق در امتداد مرزش با بولیوی، دریاچه تیتیکاکا؛ مرتفعترین دریاچه قابل کشتیرانی جهان قرار دارد. جلگه آلتیپلانو یک خور خشک شده‌است که در دامنه‌های کوه‌های آند در جنوب شرقی پرو واقع است. در امتداد مرز آن با شیلی، کویر آتاکاما، خشکترین مکان روی سیاره زمین است.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان