دانلود و خرید کتاب اقتصاد جمهوری‌های مسلمان فدراسیون روسیه احسان رسولی‌نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اقتصاد جمهوری‌های مسلمان فدراسیون روسیه اثر احسان رسولی‌نژاد

کتاب اقتصاد جمهوری‌های مسلمان فدراسیون روسیه

معرفی کتاب اقتصاد جمهوری‌های مسلمان فدراسیون روسیه

اقتصاد جمهوری‌های مسلمان فدراسیون روسیه پژوهشی در حوزه اقتصاد کشورهای اسلامی نوشته احسان رسولی‌نژاد و زهرا صبری است.

مطالعه اقتصاد کشور پهناور فدراسیون روسیه یکی از حوزه‌های علمی است که تاکنون به اندازه کافی در کشور ایران بدان پرداخته نشده است. اقتصاد روسیه به‌دلیل پیچیدگی‌های ناشی از نظام‌های سیاسی و اقتصادی مختلف نمونه مشابه در جهان نداشته و به این علت لازم است با دقت و مطالعه کافی بدان پرداخته شود.

 یکی از بخش‌های اقتصاد روسیه، بررسی وضعیت اقتصادی جمهوری‌های مسلمان این کشور است. مطالعه اقتصاد روسیه و بویژه جمهوری‌های مسلمان آن، برای کشور ایران از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که نخست در دهۀ اخیر به دلایلی همچون تحریم‌های غرب، همگرایی اقتصادی میان ایران و روسیه بویژه با مناطق مسلمان‌نشین این کشور قوی‌تر شده است؛ دوم آن‌که با در نظرگرفتن مرز آبی میان ایران و روسیه، این کشور بزرگ‌ترین همسایۀ اقتصادی ایران محسوب می‌شود که بی‌تردید شناخت روند توسعۀ اقتصاد آن کمک بیشتری به گسترش همکاری‌ها و مراودات اقتصادی بین دو کشور خواهد کرد؛ سومین دلیل آن‌که در دهه‌های گذشته تمرکز صاحب‌نظران و محققان ما بیشتر بر روابط سیاسی دو کشور ایران و روسیه بوده و تاکنون کتابی دربارۀ اقتصاد جمهوری-های مسلمان روسیه به نگارش درنیامده است.

هدف از نگارش این کتاب، برداشتن گامی ‌هر چند کوچک در شناخت و مطالعۀ اقتصاد کشور روسیه در راستای تفکر بهتر و خردمندانه‌تر در توسعۀ روابط و همکاری‌های اقتصادی با این کشور است. سعی شده است تا مطالب مربوط به اقتصاد کشور روسیه در چهار فصل مختلف براساس نظم و منطقی به شرح زیر ارائه شود:

فصل اول کتاب با عنوان «مقدمه‌ای بر اقتصاد فدراسیون روسیه»، ذهن خواننده را با وضعیت و چارچوب اقتصادی روسیه آشنا می‌سازد. از آنجا که خوانندگان این اثر ممکن است غیر از اندیشمندان اقتصادی باشند، این فصل ابزاری است برای فهم بیشتر فصول بعد. مهم‌ترین زیربخش‌های ارائه‌شده در فصل اول شامل سیاست‌گذاری روسیه در حوزه فعالیت‌های اقتصادی، چگونگی گذار کلان اقتصاد روسیه براساس متغیرهای اقتصادی آن، تحلیل اقتصاد مدرن روسیه و چشم‌انداز اقتصاد این کشور می‌شود.

فصل دوم، «ویژگی‌های جمهوری‌های مسلمان روسیه» است. در این فصل، سعی شده است تا قبل از ورود به مباحث اقتصاد جمهوری‌های مسلمان روسیه، با ویژگی‌های عمومی آنها آشنا شویم. بحث‌هایی همچون تاریخ اسلام در روسیه و پرداختن به مشخصات کلی جمهوری‌های مسلمان روسیه در این فصل بیان می‌شود.

در فصل سوم با عنوان «جغرافیای اقتصادی جمهوری‌های مسلمان روسیه»، مروری بر وضعیت اقتصادی، تمرکز اقتصادی، تخصص و تمایز هر یک از جمهوری‌های مسلمان روسیه در حوزه تولید صنعتی و کشاورزی خواهیم کرد.

در فصل چهارم (آخر) کتاب با عنوان «توسعه روابط اقتصادی ایران و جمهوری‌های مسلمان روسیه»، سعی می‌شود تا نگاهی بلندمدت به روابط و همکاری‌های اقتصادی میان کشور ایران و جمهوری‌های مسلمان روسیه ایجاد شود و برخی از استراتژی‌ها و نکات قابل تأمل در این موضوع ارائه شود.

در مجموع تالیف چنین کتابی که نمونه آن چه به زبان روسی و چه به زبان انگلیسی به تالیف در نیامده است، می‌تواند به عنوان یک منبع درسی مورد استفاده دانشجویان محترم زبان روسی، مطالعات روسیه، مطالعات منطقه‌ا‌ی و غیره قرار گیرد. همچنین این اثر قابلیت استفاده به عنوان منبع آموزشی نهادهایی همچون اتاق بازرگانی جمهوری اسلامی ایران و گمرک جمهوری اسلامی ایران جهت پیشبرد دانش آشنایی فعالان کسب و کار این مرز وبوم با اقتصاد جمهوری¬های مسلمان فدراسیون روسیه را دارد.

 خواندن کتاب اقتصاد جمهوری‌های مسلمان فدراسیون روسیه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 پژوهشگران و علاقه‌مندان به علم اقتصاد را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان