دانلود و خرید کتاب عصر چهارم بایرون ریسه ترجمه مرتضی شانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عصر چهارم اثر بایرون ریسه

کتاب عصر چهارم

معرفی کتاب عصر چهارم

کتاب عصر چهارم نوشته بایرون ریسه است که با ترجمه مرتضی شانی منتشر شده است. کتاب عصر چهارم به ربات‌های هوشمند، کامپیوترهای هوشیار و آینده بشریت می‌پردازد.

درباره کتاب عصر چهارم 

جلوه‌های بارز بسیاری از تغییرات رخ داده در قرن گذشته همه جا مشهود است. گفته می‌شود ده‌ها، وگر نه صدها پیشرفت، زندگی ما را دگرگون کرده است. فهرست دگرگونی شامل اتومبیل، مسافرت هوایی، تلویزیون، کامپیوتر، اینترنت و گوشی ماهواره است. آثار این تغییرات همه جاست. ما اتم را مهار کرده، به فضا رفته، داروهای آنتی بیوتیک را کشف و آبله را حذف و نحوه ترتیب‌گذاری ژن را اختراع کرده‌ایم.

فناوری جدید و در راس آن هوش مصنوعی به‌عنوان یک موهبت تکنیکی عصر حاضر، وارد عرصه‌های اجتماعی شده و تاثیرات خود اعم از خوب یا بد را در سطح جامعه خارج از اراده‌های ما می‌گستراند و ما نیز بالاجبار ملزم به بهره‌گیری از این تکنیک برای اعتلای سطح زندگی خود و پذیرش الزامات آن در تمامی شئون آتی جامعه هستیم.

در این کتاب برای اولین بار، حرکت‌های تحول‌آفرین انسان در طول اعصار با دیدگاه بنیادی، طی نظام پیوسته و تعامل با هم مورد کاوش علمی قرار گرفته و پس از جمع‌بندی تحولات عمده هر کدام از عصرهای اول، دوم و سوم، نتایج حاصله در عصر بعدی تعمیم داده شده و در نهایت با توشه‌ای از دستاوردهای بشری در طول ۵۰۰۰ سال گذشته وارد عصر چهارم شده است که نماد آن اکنون توسعه و کاربری فناوری هوش مصنوعی در کلیه شئون جامعه برای ارتقای بهروری جامعه و رهایی از درد و آلام انسان‌هاست.

در این کتاب برای اولین بار شکل و محتوای فیزیکی، ذهنی و ادراک انسان به‌عنوان الگوی ابتدایی عصر حاضر از منظر فلسفی مورد مطالعه قرار گرفته و تمایز واژه‌هایی نظیر هوش، نفس (اتحاد ماده و صورت طبق نظر ارسطو)، ذهن، احساس، شعور و در نهایت ساختار مغز با دقت کافی با این هدف بررسی شده است تا چگونگی توسعه فناوری‌های جدید در عصر چهارم با تاکید روی الگوسازی از ماشین‌های هوشیار و یادگیرنده برای تمشیت امور جامعه تبیین شده و نقشه راه آتی با پرتوهای آگاهی انسان‌های تحول‌گرا با وضوح بیش‌تر ترسیم شود.

مؤلف در این کتاب، ویژگی‌های اعصار اول، دوم و سوم و درجه تکوین دورانی و میزان تأثیرات هرکدام از آن‌ها در توسعه جامعه امروز را به‌صورت خلاصه بیان کرده و با ورود به عصر چهارم، ضمن بیان ماهیت فیزیکی انسان از زاویه دو دیدگاه فکری مونیستی (تک‌انگاری) و دوئالیستی (دوانگاری)، امکان ساخت ماشینی به‌نام هوش مصنوعی عمومی را با رجوع به این دیدگاه‌های مختلف مورد مطالعه قرار داده است. مولف با توجه به برنامه‌های تحقیقات جاری در عصر چهارم و دستاورد فعلی در زمینه هوش مصنوعی، عصر پنجم را نیز دوران ارتباط با سیارات کهکشان نامیده و معضلات انجام این مهم برای انسان‌های زمینی در این عصر را نیز پیش‌بینی کرده است.  

خواندن کتاب عصر چهارم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به علم و تکنولوژی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب عصر چهارم

داستان پرومتئوس قدیمی و حداقل سه هزار ساله و حتی بیش‌تر است. این داستان به این صورت است: پرومتئوس و برادرش اپیمتوس، هردو از طرف تیتانز خدای خورشید (فرزندان خدایانی که پیش از خدایان المپیک کلاسیک بودند)، موظف شدند که تمام موجودات زمین را با استفاده از خاک رس خلق کنند. هر دو برادر شروع به کار کردند.

اپیمتوس با تلاش سریع خود، حیوانات را با سرهم بندی کردن آن‌ها به همدیگر و دادن یک نشان زئوس افسانه یونان که برای توزیع تهیه کرده بود، خلق کرد؛ او بعضی از حیوانات را برای استتار خودشان، حیله‌گر ساخت. بعضی را دارای دندان تیز و پاره‌ای را قادر به پرواز کرد. 

از طرف دیگر، پرومتئوس فرد بسیار محتاطی بود و بیش‌تر زمان خود را صرف خلق فقط مرد به‌عنوان سایه خدا کرد. پرومتئوس در هنگام پایان کار خود متوجه شد که برادرش تمام مزیت‌ها را به حیوانات بخشیده است. تقریبا می‌توان تصویر پرومتئوس را به دنبال نگاه کردن به جعبه خالی مزیت‌ها ترسیم کرد که به برادرش گفت: مردک! واقعا؟؛ لذا پرومتئوس تصمیم گرفت تا کاری را انجام دهد که برای او ممنوع بود: دادن آتش به انسان.

او برای ارتکاب این گناه، بهای وحشتناکی را پرداخت: او توسط خداوند زئوس محکوم شد پرومتئوس به یک سنگ متصل شد و هر روز یک عقاب می‌آمد و جگر او را می‌خورد و هر شب جگرش رشدمی‌کرد. این کار ادامه یافت تا این‌که هرکول (قهرمان افسانه یونان) عقاب را کشت و پرومتئوس را آزاد کرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۰۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۴۷ صفحه

حجم

۶۰۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۴۷ صفحه

قیمت:
۷۱,۰۰۰
۶۳,۹۰۰
۱۰%
تومان