دانلود و خرید کتاب طراحی سازه بتنی رضا لطفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب طراحی سازه بتنی اثر رضا لطفی

کتاب طراحی سازه بتنی

نویسنده:رضا لطفی
انتشارات:انتشارات نظری
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب طراحی سازه بتنی

کتاب طراحی سازه بتنی اثری از رضا لطفی است که طبق آیین نامه جدید بتن ایران تدوین شده است.

انسان در طول تاریخ همواره برای تامین یکی از مهم‌ترین نیازهای زندگی خود یعنی مسکن در جستجوی مصالح مناسبی برای ساخت آن بوده است.

انسان‌های دوران باستان که فاقد دانش و ابزار لازم جهت ساخت مصالح ساختمانی بودند از مصالح طبیعی مانند سنگ و چوب و خاک خانه‌های بسیار ساده‌ای برای سکونت خود بنا می‌کردند.

اولین گام‌های بشر در راه ساخت مصالح ساختمانی پس از کشف آتش برداشته شد زیرا انسان توانست با شکل دادن به فلز به کمک آتش ابزارهایی برای تراشکاری سنگ و چوب و بافندگی پارچه و طناب بسازد.

با پیشرفت علمی تدریجی در صنعت سیمانسازی کم کم انسان به فکر آن افتاد که از بتن به عنوان ماده ای متشکل از سیمان و سنگ و آب به صورت یک ماده ساختمانی استفاده کند.

با شکل‌گیری انقلاب صنعتی در اروپا و جایگزینی بنزین و گازوییل به جای زغال و بخار به عنوان سوخت ماشین آلات صنعتی انسان توان تولید بتن‌های قوی‌تر و کاراتر را به دست آورد.

بتن دارای مزایایی است که آن را به یکی از بهترین مصالح ساختمانی تبدیل نموده است. این ماده دارای قدرت فشاری بالایی می‌باشد و امروزه با کاربرد میلگردهای فولادی در قسمت کششی بتن مقاومت کششی آن نیز بسیار بهبود یافته است.

با استفاده از اشکال هندسی مختلف قالب در قالب‌بندی بتن می توان آن را به اشکال متنوعی مثل ورق و لوله و قوطی و پوسته با ابعاد گوناگون درآورد.

بتن در برابر عوامل جوی مثل سایش و خوردگی و حرارت مقاومت بالایی دارد بنابراین برای محلهایی مثل کنار ساحل دریا و زیر سطح آب و مسیر وسایل نقلیه و کوره صنعتی مناسبترین ماده ساختمانی به شمار می‌رود.

به جز سیمان سایر مواد متشکله بتن مثل شن و ماسه و آب معمولا تا حد زیادی در طبیعت یافت می‌شوند بنابراین با استفاده از آنها می‌توان صرفه‌جویی زیادی در هزینه ساخت و ساز به عمل آورد.

امروزه با توجه به مزایای فوق سازه های بتنی زیادی ساخته می‌شوند که به عنوان نمونه می‌توان به سد ها و پل‌ها و مخازن و سیلوها و ساختمان‌های بتنی اشاره کرد.

کشورهای مختلف جهت حصول طراحی و اجرای استاندارد با توجه به شرایط فنی و اقلیمی بومی خود آیین‌نامه بتن خود را با استفاده از روش‌های گوناگونی تنظیم می‌کنند.

 درباره کتاب طراحی سازه بتنی

آیین نامه قدیمی بتن ایران براساس روش تنش مجاز نوشته شده بود. در روش مذکور بارها به صورت سرویس یعنی بدون ضریب با یکدیگر ترکیب می‌شوند و تنش‌های مجاز از تقسیم تنش‌های نهایی بر ضریب اطمینان مناسبی به دست می‌آیند. در روش مذکور معیار طراحی آن است که تنش‌های سرویس مختلف از تنش‌های مجاز متناظر کوچک‌تر شوند.

آیین‌نامه جدید بتن ایران که در سال ۱۳۹۲منتشر شده است بر اساس روش مقاومت نهایی تنظیم گردیده است. در این روش بارها به صورت نهایی یعنی ضریب‌دار با یکدیگر ترکیب می‌شوند و تلاش‌های مقاوم مختلف با اعمال ضرایب کاهش مقاومت متناظر طبق روابط آیین‌نامه به دست می‌آیند. در این روش معیار طراحی آن است که نیروها یا گشتاورهای نهایی مختلف از نیروها یا گشتاورهای مقاوم متناظر کوچک‌تر گردند.

این کتاب براساس آیین نامه جدید بتن ایران نوشته شده است. در نگارش آن تلاش بر این بوده است که حتی‌المقدور نکات نظری کمتر و مثال‌های کاربردی بیشتری ارائه گردند تا کتاب برای خواننده حالت خودآموز داشته باشد.

مثال‌ها طوری در نظر گرفته شده‌اند که هر یک مبحث معینی از مباحث مشمول موضوع اصلی را مورد بررسی قرار دهند.

 خواندن کتاب طراحی سازه بتنی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 مهندسان عمران و دانشجویان این رشته مخاطبان اصلی کتاب‌اند.

نظرات کاربران

Mobin Sh
۱۴۰۱/۰۸/۰۶

توقع کتاب نداشته باشید در حد یک جزوه‌ی ساده است. از هر فصل مسئله‌ای حل کرده.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۴۶,۲۰۰
تومان