دانلود و خرید کتاب یک جلد آینه و شمعدان مقداد تابش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب یک جلد آینه و شمعدان اثر مقداد تابش

کتاب یک جلد آینه و شمعدان

نویسنده:مقداد تابش
امتیاز:
۴.۰از ۲۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب یک جلد آینه و شمعدان

کتاب یک جلد آینه و شمعدان نوشته مقداد تابش کتابی است برای آن‌ها که می‌خواهند وارد فصل جدیدی از زندگی‌شان شوند؛ فصل مهمِ ساختن بنای خانواده. این کتاب آینه‌ای است مقابل قلب و روحشان و شمعی برای روشنی راهشان.

درباره کتاب یک جلد آینه و شمعدان

قدم اول در راه ازدواج، انتخاب است؛ انتخاب شریک یک عمر زندگی. انتخاب بال دوم پروازی که بدون او پریدن با یک بال محال است. انتخابی از سر آگاهی و عقل و ادامه‌ای از سر محبت و عشق.

در یک کلام، آن‌چه ضامن رسیدن به اهداف زندگی و استمرار شیرینی آن است، برای دخترخانم ثبات و استقامت، و برای آقاپسر انعطاف و نرمش است. وقتی دخترخانم همسر مناسب خود را انتخاب کرد، تازه اول راه ساختن است؛ چون زندگی یافتنی نیست، ساختنی است. این ساختن نیازمند حوصله و صبوری و استقامت و ثبات است. آقاپسر هم پس از انتخاب ملکه زندگی‌اش باید رفیق باشد و همراه؛ نرمش به خرج دهد و با انعطاف مشکلات و موانع و ضعف‌ها را یکی‌یکی پشت سر بگذارد. تندی و خشونت و خودمحوری آفت‌هایی هستند که خود را به صورت راهکاری موجه نشان می‌دهند، حال آن که جز به سردی و ایستایی زندگی نمی‌انجامند.

در فصل اول، ملاک‌ها و معیارهای انتخاب همسر را از منبع وحی، یعنی قرآن و اهل بیت‌؟عهم؟ استخراج، بررسی و در حد امکان تحلیل کرده‌ایم؛ چراکه هیچ‌کس به‌اندازه خالق و فرستاده‌های او از مخلوق و نیازها و روحیات و حالاتش با خبر نیست.

پس بهتر است این مخلوق پیچیده را به خالق سپرد و از او برنامه زندگی خواست.

در فصل‌های بعدی آداب خواستگاری و مهریه و نامزدی تا شب عروسی را ذکر کرده و نکاتی درباره هر مرحله مطرح کرده‌ایم.

در تمامی مراحل انتخاب همسر تا ازدواج، جوان‌ها با سؤال‌های گوناگونی مواجه می‌شوند که امیدوارم پاسخ‌هایشان را در این کتاب پیدا کنند.

بخشی از مشکلات زندگی ریشه در شب خواستگاری یا جلسات گفت‌وگوی آقاپسر و دخترخانم قبل از ازدواج دارد. خواستگاری خوب و با برنامه زیربنای یک زندگی سالم و دور از آفت را پی خواهد ریخت.

ایام نامزدی هم می‌تواند دوره آموزش و آماده‌سازی برای ورود به زندگی باشد. اگر از این فرصت طلایی به خوبی استفاده شود، خیلی از موانع و خسارت‌هایی که معمولاً زوجین در زندگی مشترک خود با آن مواجه می‌شوند، برداشته خواهد شد.

شاید مهم‌ترین و به یادماندنی‌ترین شب زندگی هر کس شب عروسی‌اش باشد که دروازه ورود به دنیای جدیدی است. کیفیت این ورود با ملاحظات، دقت‌ها و رعایت آداب این شب می‌تواند شیرینی یک عمر زندگی مشترک را بیمه کند.

نویسنده در مقدمه می‌گوید: امیدوارم خانواده‌های محترم نیز با مطالعه این کتاب ضمن دوری از برخی تعصبات و سنگ‌اندازی‌ها بر سر راه جوانان، که البته ممکن است ریشه در محبت و دلسوزی هم داشته باشد، بتوانند مشاور و همراهی دلسوز و مهربان برای فرزندانشان باشند و آن‌ها را برای رسیدن به آرامش، رشد و پیشرفت کمک کنند و مانع عقب ماندن آن‌ها از جریان سیال زندگی شوند.

محتوای این کتاب حاصل چند سال بررسی و بحث نویسنده با دوستان طلبه‌اش پیرامون آیات، روایات و سنت اهل بیت است.

خواندن کتاب یک جلد آینه و شمعدان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام جوانان و خانواده‌هایشان پیشنهاد می‌کنیم.


نظرات کاربران

r,
۱۳۹۹/۱۲/۲۷

کتاب خیلی خوبی بود. زبان ساده و شیرینی داشت و گویای سیره اهل بیت و خانم حضرت زهرا بود . من بسیار لذت بردم به شما هم پیشنهاد میکنم .

کاربر 4529708
۱۴۰۳/۰۱/۱۱

عالی. یه بخش زیادی از خانواده اسلامی را توضیح میده و خیلی مفید هست.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۵۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۹۵۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان