دانلود و خرید کتاب توسعه پایدار و مدیریت دولتی دنیز زینب لیونبرگر ترجمه حبیب ابراهیم پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب توسعه پایدار و مدیریت دولتی اثر دنیز زینب لیونبرگر

کتاب توسعه پایدار و مدیریت دولتی

معرفی کتاب توسعه پایدار و مدیریت دولتی

توسعه پایدار و مدیریت دولتی اثر دنیز زینب لیونبرگر است که در انتشارات نورعلم به چاپ رسیده است این کتاب رویکرد تازه‌ای در مدیریت دولتی ارائه می‌دهد.

 درباره کتاب توسعه پایدار و مدیریت دولتی

کتاب حاضر با هدف ارائه رویکرد پایداری به عنوان پارادایمی جدید در مدیریت دولتی در صدد آشتی بین مدیران دولتی و نظریه‌های مدیریت و توسعه پایدار است و راه‌حلهایی برای چالش‌های محیطی و ناپایداری ارائه می‌کند. مباحث کتاب در سیزده فصل این هدف را دنبال می‌کنند.

فصل اول با عنوان «تمرکز بر پایداری: رویکردی جدید در مدیریت دولتی» با تعریف مفاهیم جدید مدیریت دولتی، پایداری و توسعه پایدار به بررسی تاثیر برنامه‌ریزی پایدار از سطح محلی‎ ‎تا سطح بین ‌الملل، ضرورت توجه به تئوری سیستمی در برنامه‌ریزی و ارزیابی نتایج، نقش نهضت‌های محیطی و تحول جدید در مدیریت دولتی و توسعه پایدار به عنوان نامی ‌جدید می پردازد.

 فصل دوم با بررسی رابطه بین اقتصاد و محیط به بررسی نقش بازار و دلایل توجه به آن و یا کاستیهای آن در تامین اهداف اقتصادی و محیطی پرداخته و مباحث بازارها و شکست بازار، کالاهای عمومی، برون سپاری، مدیریت آثار بیرونی، تحلیل هزینه و فایده را مورد بررسی قرار می‌دهد و در انتها نقش اقتصاد در توسعه و اقتصاد توسعه پایدار را برای دستیابی به پایداری توضیح می‌دهد.

مدیریت بحران به عنوان وظیفه اصلی دولتها‌ در فصل سوم بحث می شود. دولتها برای انجام این وظیفه نیازمند دانش مبتنی بر زمان و مکان، ارزش مشارکت شهروندان، رعایت عدالت میان نسلی و بین نسلی، برنامه ریزی بلند مدت، توجه به فرایند قوانین اداری و حقوق شهروندان و همچنین رعایت حقوق محیط طبیعی هستند. 

در فصل چهارم نقش نمایندگان سازمانهای غیرانتفاعی، انتفاعی ‌و دولتی، سازمان‌های خیریه غیرانتفاعی، داوطلبانه در حفاظت محیطی و قابلیت همکاری‌های انتفاعی با حفاظت محیطی مورد بحث قرار می‌گیرد.

آب شیرین به عنوان نیاز اساسی بشر و نقش آن در توسعه محیطی در فصل پنجم بحث می‌شود در این فصل نمونه‌های از تلاش‌های سازمان‌های مختلف در زمینه آب شیرین بحث می‌شود.

فصل ششم به نقش مدیریت دولتی ‌در امنیت و ایمنی غذایی می‌پردازد. مدیریت ضایعات و استفاده از طلای کثیف در فصل هفتم بحث می‌شود. در این فصل نقش بخشهای مختلف در مدیریت ضایعات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیریت حمل و نقل از طریق رعایت اصول ایمنی و کنترل آلودگی و همینطور رعایت اصول حفاظت محیطی در فصل هشتم بحث می‌شود. حیات وحش و حفاظت از اقیانوسها با موضوع تنوع گونه‌های حیوانی و حفظ آن برای نسل آینده در فصل نهم بحث می‌شود. تغییرات آب و هوای جهانی و نقش منابع سوختی در آلودگی جهانی و نیز مدیریت این آلودگی موضوع فصل دهم است.

در فصل یازدهم نقش دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در حفاظت محیطی بحث می‌شود. در فصل دوازدهم سنجش و ارزیابی محیطی با تاکید بر ابزارهای جدید ارزیابی بررسی می‌شود و فصل سیزدهم آموزه‌هایی برای مدیران دولتی جهت دستیابی به پایداری و تحقق توسعه پایدار ارائه می‌کند و با این ادعا که مجامع جهانی، کالاها و خدمات پایدار از دولتها و سازمانهای خصوصی تقاضا می‌کنند و خود ‌محیط مردم را به توجه بیشتر به تاثیر اقدامات انسانی و کیفیت منابع وادار می‌کند، بر این باور تاکید می‌کند: «مدیریت دولتی ‌می‌تواند و باید در جهت توسعه پایدار حرکت نماید».

‌ هدف مترجمان از انتخاب این کتاب برای ترجمه، افزون بر معرفی حوزه جدید نظری در رشته مدیریت دولتی، جستجوی پاسخ به چالشهای محیطی با رویکرد مدیریتی و کمک به توسعه نظری و اقدامات عملی در حفاظت از محیط، تاکید بر نقش اقدامات مدیریتی بر توسعه محیطی، کمک به حل تعارض بین مدیران دولتی و مدیریت دولتی و تاکید بر پایداری با رعایت عدالت بین نسلی و میان نسلی است. 

 خواندن کتاب توسعه پایدار و مدیریت دولتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعه این کتاب به دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد و محققان و نظریه‌پردازان رشته‌های مدیریت دولتی، اقتصاد و توسعه پایدار، و مدیران سازمان‌های دولتی، خصوصی و نهادهای مدنی پیشنهاد می‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۷ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۷ صفحه

قیمت:
۳۷,۰۰۰
تومان