دانلود و خرید کتاب تاثیرات روانشناختی مهاجرت ناهید فروزش‌فر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاثیرات روانشناختی مهاجرت اثر ناهید فروزش‌فر

کتاب تاثیرات روانشناختی مهاجرت

معرفی کتاب تاثیرات روانشناختی مهاجرت

کتاب تاثیرات روانشناختی مهاجرت نوشته ناهید فروزش‌فر، کتابی علمی و پژوهشی در باب مهاجرت و ترک وطن و فرصت‌ها و تهدیدهای مربوط به آن است.

درباره کتاب تاثیرات روانشناختی مهاجرت

ترک يک سرزمين جزيی از حقوق بشر محسوب می‌شود، در حالي كه وارد شدن به سرزمين ديگر نياز به كسب مجوز و موافقت كشور ديگر دارد و در اين ميان مهمترين دغدغه مهاجران پس از ورود به كشورهایی مهاجرپذير، چگونگی انتقال خانواده خود و حقوقی است كه در كشور جديد از آن برخوردار خواهند شد.

مهاجرت عبارت است از جابجايي مردم از مكانی به مكان ديگر، براي كار يا زندگی، و می‌تواند ناشی از عوامل گوناگونی باشد. این کتاب درباره مهاجرات و تاثیرات روانی آن توضیح می‌دهد.

خواندن کتاب تاثیرات روانشناختی مهاجرت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

با توجه به آمار بالای مهاجرت، این کتاب به تمام عزیزانی که قصد مهاجرت دارند یا می‌خواهند در این موضوع مطالعاتی خصوصا روانشناسانه داشته باشند، حتما توصیه می‌کنیم این کتاب را تهیه کنند و بخوانند.

بخشی از کتاب تاثیرات روانشناختی مهاجرت

این طبیعت آدمی است که به آنچه دارد قانع نباشد و مستمراً درصدد تغییر و تحول در محیط پیرامونی و خویشتن باشد و بخواهد از نوبسازد. این مهم زمانی بیشتر رخ می نمایاند که اجتماع افرادش را در همه ابعاد ارضا نکرده و سد راه رشد و تعالی اش باشد و امکان تحول و دگرگون شدن رو به جلو را سلب کند. در چنین شرایطی «مهاجرت» یگانه راه مطمئن است و فرد با در اختیار داشتن انتخاب و آگاهی دست به مهاجرت می زند، حال اگر این هجرت با آمادگی و آگاهی کامل قبلی صورت پذیرد، باعث بهبود و وضعیت آنان از لحاظ مختلف اجتماعی و اقتصادی و علمی و غیره خواهد شد و باعث تغییر بنیادین در زندگی فرد مهاجر می گردد ولی زمانی که هجرت بالاجبار و از روی ناچاری و بدون آمادگی های لازم صورت پذیرد، فرد در کشور مقصد موانع و سدهای محکمی راپیش رو می بیند که امکان پیشبرد آرمان و اهداف و خواسته هایش را با سختی و مشقت مواجه ساخته و زمینه لازم برای تحقق آنها مسیر نیست و در نتیجه وضعیت روانی فرد را در محیط جدید تحت تأثیر قرار خواهد داد و او را دچار مشکلات روان شناختی فراوانی نظیر اضطراب و افسردگی خواهد نمود و زندگی را برای او رنج اور و سخت خواهد ساخت.

یکی از دلایل مهاجرت مردم، دور شدن از شرایط یا عوامل نامساعدی مثل فقر، کمبود غذا، بلایای طبیعی، جنگ، بیکاری و کمبود امنیت است. یک دلیل دیگر می تواند به علت شرایط و عوامل مساعد جذب کننده مانند امکانات بهداشتی بیشتر، آموزش بهتر، درآمد و مسکن بهتر در مقصد مهاجرت باشد. البته اگر چه عوامل اقتصادی در مهاجرت ها اهمیت بسیار بالایی دارند، اما نمی توان آنها را تنها عوامل ایجاد انگیزه برای مهاجرت افراد به حساب آورد. به عنوان مثال در مواردی مهاجرت ها برای دوری جستن از شرایط و اوضاع و احوال تهدید کننده انسانی انجام می گیرد. مهاجرت به هر دلیلی که باشد، شهروند شدن و دستیابی به حقوق شهروندی بصورت رسمی یا صدری، که نشانه آن دریافت گذرنامه کشور محل سکونت است، برای یک مهاجر از اهمیت حیاتی برخوردار است (زنجانی، 1380). 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۶۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه

حجم

۵۶۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه

قیمت:
۱۹,۹۰۰
تومان