دانلود و خرید کتاب برنامه ریزی به شیوه zipkonkoor اشکان نصرالله کلانتری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برنامه ریزی به شیوه zipkonkoor اثر اشکان نصرالله کلانتری

کتاب برنامه ریزی به شیوه zipkonkoor

معرفی کتاب برنامه ریزی به شیوه zipkonkoor

کتاب برنامه ریزی به شیوه zipkonkoor اثری از اشکان نصرالله کلانتری است. این کتاب یک روش مطالعاتی است که دانش‌آموزانی که امتحان کنکور را در پیش رو دارند و همچنین والدین آن‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند. 

درباره کتاب برنامه ریزی به شیوه zipkonkoor

اگر به کتاب‌های برنامه‌ریزی و روش‌های برنامه‌ریزی که مشاوران برای سال کنکور به دانش‌آموزان ارائه می‌کنند، نگاهی بیندازیم متوجه می‌شویم که اغلب اوقات این برنامه‌ریزی‌ها تفاوت‌های فردی و شرایط دانش‌آموزان را در نظر نمی‌گیرند و عملا به دانش‌آموز به چشم کسی نگاه می‌کنند که از خود، قدرت تصمیم‌گیری و اراده ندارد. علاوه بر این فشاری که بر دانش‌آموزان وارد می‌کنند تا طبق برنامه‌ریزی ماشینی و مکانیکی پیش روند نیز، باعث ایجاد استرس و اضطراب هم برای خود فرد و هم والدین می‌گردد. 

اشکان نصرالله کلانتری در کتاب برنامه ریزی به شیوه zipkonkoor روش نوینی را ارائه می‌کند که با روش‌های مطالعاتی که پیش از این در کتاب‌های برنامه‌ریزی مشاهده کرده‌اید، متفاوت است. این کتاب به شما کمک می‌کند تا با استرس کنکور خداحافظی کنیدو علاوه بر این والدین نیز می‌توانند شرایط مناسب برای ایجاد فضای مطالعاتی فرزندشان را فرهم آورند. 

کتاب برنامه ریزی به شیوه zipkonkoor را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

برنامه ریزی به شیوه zipkonkoor یک کتاب راهنما برای والدینی است که فرزند آن‌ها برای امتحان کنکور آماده می‌شود. همچنین مشاوران نیز می‌توانند از مطالب این کتاب استفاده کنند.  

بخشی از کتاب برنامه ریزی به شیوه zipkonkoor

همراه فرزند خود باشیم نه مقابل آن

گاهی اوقات در زندگی این احساس در ما شکل می‌گیرد که همه اطرافیان در مقابل ما هستند. دنیای خاکی سر ناسازگاری با ما گذاشته و هرچه تلاش می‌کنیم، کارها درست نمی‌شود که هیچ، نتیجه آن کارها همه و همه عکس از آب در می‌آید. اصلا دست به خاک می‌زنیم خاکستر می‌شود. این مساله در زندگی همه حداقل یک بار اتفاق افتاده و تقریبا همه می‌دانند که در چه موردی صحبت می‌کنم. اینجاست که نیاز داریم یک یار و مونس کنار خودمان داشته باشیم و حتی اگر بدانیم که کاری از دستش بر نمی‌آید باز هم یک اعتماد به نفسی به ما می‌دهد و برای ما زمان می‌خرد تا خودمان را پیدا کنیم. نکته قابل توجه اینجاست که اگر در این شرایط دوست و یاور نداشته باشیم و یا نزدیکترین افراد پیرامونمان کلام روزگار را بگویند، دیگر جایی برای بحث نمی‌ماند.

فرزندان ما هم هرچه به کنکور نزدیکتر می‌شوند، این مسائل را بیشتر درونشان احساس می‌کنند و نیاز دارند که حمایت شوند. بجای مقابله با آنها، کنارشان باشیم تا نشان بدهیم که تکیه‌گاه خوبی برای آنها هستیم. کمکشان کنیم تا بتوانند خودشان در این گیر و دار پیدا کنند. البته در برخی خانواده‌ها دیده می‌شود که این حمایت را غلط برداشت می‌کنند و رفتار آنها به‌گونه‌ای می‌شود که فقط دارند به فرزندشان سرویس می‌دهند. حمایت از فرزندان در جهت حفظ آرامش و یا حمایت آنها در جهت رفع عیوب درسی به کمک مشاور و معلم با انتخاب صحیح و عاقلانه مورد بحث نیست. اینجاست که خانواده‌ها مورد سوء‌استفاده از جانب فرزندشان قرار می‌گیرند و این یعنی از آن طرف بام افتادن. اگر حمایت انجام‌شده معقول و درست باشد، برای مثال اگر غذایی که فرزندمان دوست دارد بپزیم، یا اگر از یک مهمانی‌ خوشش نمی‌آید، نرویم و یا اگر از ما خواست صدای تلویزیون را کم کنیم، اگر با صلاحدید نیاز به مشاور و یا معلم و یا کتاب کمک درسی داشت، برایش تهیه کنیم. فکر نمی‌کنم انجام این کارها برای ما بزرگتر‌ها کار سختی باشد.

«آنانی که هميشه در آرامش هستند، لاابالی‌ترين آدم‌هايند.»

ارد بزرگ

استرس را به فرزندانمان انتقال ندهیم

استرس دور و گنگ در زندگی ما نیست و این واژه، همیشه و همواره در کنار ما هست. این مبحث به ظاهر ناشناخته، بسته به اینکه آن ابزاری برای ما باشد یا برعکس، گاهی سبب تخریب و گاهی هم سبب پیشرفت می‌شود. اما اینکه چطور بتوانیم از آن به عنوان ابزاری برای پیشرفت استفاده کنیم، کار سختی است. این مسئله که چگونه و چه‌وقت از این ابزار باید استفاده کرد را به دست مشاور دانش‌آموزمان بسپاریم و اطمینان لازم را داشته باشید که او می‌داند چه موقع و چطور از آن استفاده کند و در عین حال هم می‌داند که زحمت بسیاری کشیده شده تا فرزند ما به این جایی که هست، برسد. اما از آن‌جایی که قدرت تخریبی استرس بسیار بیشتر از قدرت حمایتی آن است، لذا از شما بزرگواران عاجزانه خواهش می‌کنم این استرس را درون خودتان نگه دارید و از اینکه آن را به فرزندمان انتقال بدیم، بپرهیزم.

«دیروز سپری شده، امروزم را دوست دارم و از فردای خود نمی‌هراسم.»

ویلیام آلن هوایت 

نظرات کاربران

خانم معلم
۱۴۰۰/۰۱/۳۰

از اسم کتاب توقع بیشتری می‌رفت...

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۹۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

حجم

۸۹۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان