دانلود رایگان کتاب مادر پسران مهدی رستمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مادر پسران اثر مهدی رستمی

کتاب مادر پسران

نویسنده:مهدی رستمی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۴از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مادر پسران

کتاب مادر پسران نوشته مهدی رستمی، نگاهی به زندگی حضرت ام‌البنین (س) همسر حضرت علی (ع) و مادر حضرت عباس (ع) دارد. 

درباره کتاب مادر پسران

فاطمه بنت حِزام مشهور به اُمّ‌الْبَنین (درگذشته ۶۴ ق) از همسران امام علی(ع) و مادر چهار فرزند به نام‌های عباس(ع)، عبدالله، جعفر و عثمان بود. هر چهار فرزند او در روز عاشورا شهید شدند. بعد از این واقعه، او به همراه نوه‌اش، عبیدالله بن عباس بن علی، و جمعی از مردم مدینه روزهای زیادی را در قبرستان بقیع برای امام حسین(ع) و فرزندانش سوگواری می‌کردند. اما برخی نیز معتقدند که درباره زنده بودن او پس از این واقعه، دلیل و مدرک مستندی در دست نداریم. 

حضرت علی (ع) بعد از شهادت حضرت فاطمه (س) با ام‌البنین ازدواج کرد. اما از آنجایی که از تاریخ دقیق تولد او خبر نداریم نمی‌توانیم به درستی مطمئن باشیم که او همسر دوم حضرت علی بوده است یا خیر. چون برخی معتقدند که او، همسر سوم حضرت علی (ع) بوده است. بهرحال او تا پیش از ازدواج با حضرت علی ازدواج نکرده بود. 

عالمان شیعه شجاعت، فصاحت و علاقه‌ ام‌البنین به اهل بیت (ع) به ‌ویژه امام حسین (ع) را ستوده و از او به نیکی و بزرگی یاد کرده‌اند. بنا بر گفته‌های شهید ثانی و مقرم، ام‌البنین نسبت به خاندان پیامبر، محبت شدیدی داشت و خود را وقف خدمت به آنان کرده بود؛ به همین دلیل اهل بیت نیز برای او احترام ویژه قائل بودند و در روزهای عید، نزد او می‌رفتند. یکی دیگر از دلایل این محبت او را می‌توان در این رفتار او دید: 

پس از گذشت مدتی از ازدواجشان، ام‌البنین به امام علی(ع) پیشنهاد کرد او را به نام اصلی‌اش که فاطمه بود، صدا نزند، تا حسین (ع) با شنیدن نام فاطمه به یاد مادرشان نیفتند. از این رو امام علی(ع) او را ام‌البنین به معنای مادر پسران نامید. زمانی که او متوجه شهادت چهار فرزند خودش و همچنین امام حسین در واقعه کربلا شد اینطور گفت:

ای کاش فرزندانم و تمامی آنچه در زمین است فدای حسین می‌شد و او زنده می‌ماند.

مدفن ام البنین در قبرستان بقیع است.

مهدی رستمی در کتاب مادر پسران، از زندگی این زن بزرگوار صحبت می‌کند و نقش او و فعالیت‌هایش را در پیش بردن اهداف دیانت اسلام می‌گوید. همچنین از مهر و احترام عمیق او نسبت به اهل بیت (ع) نیز صحبت می‌کند. 

کتاب مادر پسران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب مادر پسران را به تمام علاقه‌مندان به مطالعه آثار زندگینامه و دوست‌داران اهل بیت (ع) پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

"zeinab 82"
۱۴۰۲/۰۷/۱۵

عالی بود ممنون 🌹 به دوستداران اهل بیت پیشنهاد میکنم این کتاب رو بخونند.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۶ صفحه

حجم

۱۶۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۶ صفحه

قیمت:
رایگان