دانلود و خرید کتاب بقای شهری برای بقاجویان ادوین فاستر ترجمه مریم علی‌ویردی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بقای شهری برای بقاجویان اثر ادوین فاستر

کتاب بقای شهری برای بقاجویان

معرفی کتاب بقای شهری برای بقاجویان

کتاب بقای شهری برای بقاجویان نوشته ادوین فاستر است که در انتشارات شکیب به چاپ رسیده است. این کتاب راهنمای جامع آمادگی در برابر فاجعه و شرایط اضطراری برای بقاجویان شهری را به زبان ساده بیان می‌کند.

امروزه به دلیل وجود رسانه‌های مختلف، اطلاعات هشداردهنده کاملاً در دسترس هستند. در اخبار همیشه از معدود افراد بدشانسی گفته می‌شود که در هنگام رخداد فاجعه آمادگی نداشته و در زمان نامناسب در مکان نامناسبی گیر افتاده‌اند. در روزنامه‌ها همیشه آمار تلفات و شمار مرگ‌ و میر در طی حوادث و چیزهایی از این قبیل وجود دارد. حتی اینترنت هم به جایی برای منابع مختلف اخبار ناخوشایند دربارهٔ کسانی که در شرایط وخیم بدون آمادگی گیر افتاده و واکنش نامناسبی داشته‌اند تبدیل شده است.

پایست‌گرایان و بقاجویان می‌توانند نمونه‌های زیادی بیاورند که اگر در آن شرایط، آمادگی و واکنش مناسبی صورت می‌گرفت، بسیاری از انسان‌ها زندگیشان را از دست نمی‌دادند؛ مثل رکود بزرگ بعد از سقوط وال‌استریت در سال ۱۹۲۹ و طوفان آیرین و کاترینا. این رخدادهای غیرمنتظره و غیرقابل‌کنترل باعث شد تا بعضی از افراد زندگیشان را فقط به‌خاطر اینکه آمادگی نداشته‌اند از دست بدهند.

هرچند که امکان به خطر افتادن تحت کنترل کسی نیست؛ کسی نمی‌تواند طوفانی را که به سمت استان خاصی پیشروی می‌کند متوقف کند؛ کسی نمی‌تواند جلوی اوباش خشمگین را بگیرد؛ کسی نمی‌تواند مانع ورود یک دزد بالقوه به خانه‌ای شود. این چیزها واقعاً اتفاق میفتد.

به‌هرحال واکنش‌هایی که انسان می‌تواند در این شرایط از خود نشان دهد قابل‌کنترل هستند. شما نمی‌توانید طوفان را متوقف کنید اما می‌توانید خودتان را برای آن آماده کنید. نمی‌توانید جلوی اوباش خشمگین را بگیرید اما می‌توانید از خودتان در برابر آن‌ها محافظت کنید. نمی‌توانید جلوی دزد را بگیرید اما مطمئناً می‌توانید از خودتان در برابر او دفاع کنید.

این همان خط فکری‌ است که در صفحات این کتاب جریان دارد. در اینجا هدف آماده کردن مخاطب با استفاده از دانش موردنیاز است، هم برای آماده شدن و هم واکنش نشان دادن به بعضی از انواع فاجعه‌های شهری که ممکن است اتفاق بیفتد.

با در نظر داشتن این موضوع، این کتاب خواننده را ترغیب می‌کند تا پیشرفت کرده و بیشتر خودش را مجهز به اطلاعات مفید کند؛ اطلاعاتی که بتواند تفاوت بین بقای موفق و سبک زندگی فلاکت‌بار را نشان دهد.

 خواندن کتاب بقای شهری برای بقاجویان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 پژوهشگران و علاقه‌مندان به جامعه‌شناسی مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب بقای شهری برای بقاجویان

هدف این راهنما ترساندن نیست، آگاهی دادن است؛ و به هیچ وجه از اتفاقاتی که ممکن است در آینده بیفتد خبر نمی‌دهد بلکه راهنمایی است برای آماده شدن برای بدترین چیزها.

عملکرد فروپاشی اقتصادی به گونه‌ای نیست که بشود مثل فجایع طبیعی برای مواجهه با آن آماده شد. فروپاشی اقتصادی تضعیف کامل ارزش پول است که متعاقباً بر تمام صنایع کشور اثر می‌گذارد؛ که این به نوبهٔ خود نتایج زیر را به همراه دارد:

۱. تورم شدید کالاهای اصلی مانند غذا و آب تا ۴۰۰ درصد

۲. کمبود این مواد ضروری

۳. توقف بیمهٔ تأمین اجتماعی و کمک‌های دولتی

۴. ناآرامی مدنی، شورش، اعتراض

۵. تحرکات نظامی

۶. افزایش رشد نرخ ارتکاب جرم خارج از کنترل مأموران محلی اجرای قانون

اگر پول رایج کشور ارزش خود را از دست بدهد، به احتمال زیاد موارد بالا اتفاق خواهند افتاد. شما نمی‌توانید به راحتیِ قبل به دولت متکی باشید، چون نیرویی که دولت را می‌گرداند در حال ضعیف شدن است. اگر این اتفاق افتاد، از دولت توقع نداشته باشید که هشدار بدهد. به هر حال اولین چیزی که دولت باید برای بقای کشور تأمین کند این است که از خودش محافظت کند. هر شخص می‌تواند جزء آمار تلفات جانبی باشد و اگر برای چنین اتفاقی آمادگی نداشته باشید، نابودی حتمی است.

آماده‌سازی

سهام احتمالاً سه تا شش ماه باقی بماند

پیش‌بینی: تخریب اموال، عدم دسترسی به اجناس در مغازه‌ها، گسترش ارتکاب جرم، خشونت محلی

تحلیل‌گران اقتصادی در چنین شرایطی قبل از اینکه اوضاع آرام شود، به دولت‌ها و قدرت‌های خارجی سه تا شش ماه فرصت می‌دهند. این یعنی شما باید در این مدت در خانه بمانید.

متأسفانه از آنجایی که پناهگاه‌ها توسط دولت اداره می‌شوند، اگر بخواهید خانه‌تان را ترک کنید دیگر نمی‌توانید روی این مکان‌ها حساب کنید. انتظار این را هم داشته باشید که این مکان‌ها کاملاً پر باشند. علاوه بر این، فروپاشی اقتصادی بیشتر افرادی را تسلیم می‌کند که چیزی برای از دست دادن ندارند. در این شرایط به دلیل نبودن هیچ‌گونه کمکی، احتمال دارد اقدامات بسیار بدی صورت بگیرد.

خانه بهترین جا برای ماندن است. قفل‌های در را بیشتر کنید. در صورت امکان، سبک معماری روسی برای خانه خیلی مناسب است. در روسیه خانه‌ها یک در اصلی فولادی دولنگه با قفل‌های متعدد دارند. در دولنگه به محیط کوچکی باز می‌شود که در آنجا یک در دیگر هم هست که به محل زندگی خانواده باز می‌شود. این در یک‌لنگهٔ فولادی چند قفل دیگر و یک چشمی دارد؛ این قابلیت باعث امنیت بیشتر شده و افراد می‌توانند از این طریق ببینند چه کسی پشت در است.

با توجه به اینکه دولت نمی‌تواند بدهی‌هایش را پرداخت کند، احتمالاً برق هم قطع می‌شود. یک شارژر خورشیدی یا دستی برای بیشتر وسایل برقی حیاتی است؛ این شارژرها منبع انرژی‌ای تأمین می‌کنند که چیزهایی مثل گوشی‌های هوشمند بتوانند همچنان کار کنند و به افراد اطلاعات مهم برسانند. بازمانده‌ای زنده می‌ماند که آگاه باشد. اسناد مهم مثل اسناد و قراردادهای املاک را در جای مطمئنی نگه داشته و آن‌ها را در مناطقی از خانه پنهان کنید که مشخص نباشد و پیدا کردنشان سخت باشد. پول‌ها را در چند جای خانه پنهان کنید که اگر اتفاق بدی افتاد، همهٔ پول‌ها با هم از دست نروند.

بیشتر کارشناسان توصیه می‌کنند که در طلا و نقره سرمایه‌گذاری کنید چرا که این چیزها با جدا شدن از بازار، ارزش خود را از دست نمی‌دهند. چه از دلار استفاده کنید چه از پزو۹ یا یورو، شمش طلا همچنان شمش طلا باقی می‌ماند. این باعث می‌شود ثروت شما شانس بیشتری برای باقی ماندن بعد از بحران اقتصادی داشته باشد.

اگر پناهگاه زیرزمینی دارید، آنجا بهترین جا برای ماندن در این آشفتگی است. در شرایطی که اوضاع وخیم شود، خانه‌ها باز هم در معرض حمله با سلاح گرم و انواع دیگرِ خشونت‌ها هستند. ورودی‌ها را تا جایی که ممکن است پنهان نگه دارید تا توجه رهگذرها و زباله‌گردها را جلب نکند.

خوب است همیشه اسلحهٔ مجوزداری داشته باشید تا اگر با سلاح گرم به شما حمله کردند از خودتان دفاع کنید. هیچ‌وقت بد نیست که برای بدترین چیزها آماده شوید؛ زمانی اوضاع بد می‌شود که تصمیم غلطی بگیرید. باید همیشه به خاطر داشته باشید که هدف زنده ماندن است نه جنگیدن.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۳ صفحه

حجم

۲۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۳ صفحه

قیمت:
۱۳,۹۰۰
تومان