دانلود و خرید کتاب ژول ورن چه کسی بود؟ جمیز باکلی ترجمه ابوالفضل طاهریان ریزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب ژول ورن چه کسی بود؟

کتاب ژول ورن چه کسی بود؟ نوشته جیمز باکلی و ترجمه ابوالفضل طاهریان ریزی از مجموعه کتاب‌های به سوی موفقیت است. این کتاب نوجوانان را با زندگی یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین نویسندگان جهان آشنا می‌کند.

 درباره کتاب ژول ورن چه کسی بود؟

 ژول ورن در ۸ فوریه ۱۸۲۸ در نانت فرانسه متولد شد. تقریباً به محض اینکه توانست راه برود، انگار آماده سفر بود. خانه خانوادگی ورن در جزیره فیدو واقع شده بود که در وسط رودخانه لور قرار داشت. این جزیره بخشی از شهر نانت است. پس از حدود یک سال، خانواده به بخشی از شهر که در سرزمین اصلی بود، جایی که برادر ژول، پل، در سال ۱۸۲۹ متولد شد، نقل مکان کرد. پدر آنها، مردی مسن و یک وکیل موفق بود. این خانواده یک خانه خوب داشتند با دو خدمتکار که به مادرشان، سوفی کمک می‌کردند. خانواده در طبقه دوم ساختمان زندگی می‌کردند، زیرا طبقه اول اغلب وقتی آب رودخانه طغیان می‌کرد دچار آب‌گرفتگی می‌شد. ژول و پاول همیشه از بالکن‌های خانه، حرکت قایق‌ها را در رودخانه در حرکت بودند می‌دیدند. نانت جایی بود که کشتی‌های زیادی از سراسر جهان از طریق آن وارد فرانسه می‌شدند....

 اگر دوست دارید سرگذشت کامل ژول ورن نویسنده داستان‌های علمی تخیلی مشهور نظیر بیست هزار فرسنگ زیر دریا، پنج هفته در بالن، دور دنیا در هشتاد روز و جزیر ناشناخته را بخوانید. این کتاب فرصت خوبی است.

 خواندن کتاب ژول ورن چه کسی بود را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب ژول‌ ورن  چه کسی بود؟ یک زندگینامه جذاب و تاثیرگذار برای تمام نوجوانانی است که به مطالعه کتاب‌های زندگی‌نامه علاقه‌مندند.

 بخشی از کتاب ژول ورن چه کسی بود؟

 عشق مادام‌العمر به دریا، ژول را در نوشتن رمانی که باعث شهرت او بیش از هر زمان دیگری شده بود، کمک کرد. وی این ایده را "کاملاً متناسب با موضوع" خواند. ژول می‌خواست همه چیزهایی را که واقعاً علاقه زیادی به آنها داشت از جمله پروانه‌های چرخان و ماشین‌های پرواز با هم ترکیب کند. او در مورد ماشین‌آلات تحقیق کرد و درباره سفرهای دریایی نیز بسیار مطالعه کرد. ژول آنقدر از این کتاب جدید هیجان‌زده شده بود که به هتزل نوشت: "تا این کتاب را ننویسم، آرام نمی‌گیرم." یعنی آنقدر هیجان داشت که راهی برای بهتر شدن جز نوشتن وجود ندارد.

کتاب بیست هزار فرسنگ زیر دریا درباره کاپیتان نمو، یک مرد مرموز است که فرمانده زیردریایی عظیم ناتیلوس است. بیست هزار فرسنگ در عنوان کتاب به مسافت پیموده شده (حدود شصت هزار مایل) اشاره دارد و نه به اعماقی که این زیردریایی غرق شده است. (فرسنگ یک اندازه‌گیری قدیمی در حدود سه مایل است. در اصل مسافتی را نشان می‌داد که فرد می‌تواند در یک ساعت بپیماید.)

در نمایشگاه جهانی پاریس، یک زیردریایی واقعی به نام ناتیلوس به نمایش گذاشته شده بود. داخل ناتیلوس داستان کاپیتان نمو، قسمت داخل آن مانند زیردریایی‌های واقعی تنگ، بدبو و تاریک نبود. در عوض، دارای اتاق‌خواب‌های بزرگی برای مسافران، یک پیانوی بزرگ، موزه‌ای مملو از نقاشی‌ها که نمو در سفرهای خود جمع کرده بود، همراه با شگفتی‌های طبیعی مانند صدف‌های عظیم، مرجان‌های ریز و ستاره‌های دریایی رنگارنگ بود. بعلاوه کتابخانه نمو دوازده هزار کتاب داشت و نور الکترونیکی هر اتاق را پر کرده بود و موتورهای قدرتمندی که زیردریایی بزرگ را با طول بیش از ۲۲۰ فوت حرکت می‌داد (آن هم با نیروی برق).


نظرات کاربران

کاربر طاقچه
۱۴۰۰/۰۵/۱۸

ژول ورن بی نظیره با توجه به اینکه زندگی سختی داشته

محمدرضا
۱۴۰۰/۰۳/۲۰

خیلی فوق العاده است، من عاشق شخصیت ژول ورن و رمان هایش هستم و تا حالا حدود ۲۰ تا از رمان های ایشان را یا خوندم یا شنیدم و از همشون لذت بردم در حال حاضر هم دارم کتاب خانه

- بیشتر
damon
۱۴۰۰/۰۳/۲۶

ترجمه بدون مشکل و نپرداختن به حاشیه از نکات مثبت این کتاب بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
ژول پس از داستان‌هایش در مورد قطب شمال و اعماق زمین، شخصیت‌های بعدی خود را به یک ماجراجویی حیرت‌انگیزتر فرستاد. در کتاب "سفر به ماه"، درباره گروهی از سربازان سابق است که قصد دارند از بزرگترین توپهای خود برای پرتاب موشک به ماه استفاده کنند. شخصی به نام میشل آردان پیشنهاد می‌کند که همراه موشک سفر کرده و سیاره ماه را کشف کند. آردان درست با پایان یافتن داستان آن را وارد مدار می‌کند. ژول به احترام دوست خوب خود نادار، نام آردن را انتخاب کرده بود. "آردان" اناگرام نام نادار است.
esrafil aslani
ژول دریافت که مدرسه را زیاد دوست ندارد اما نوشتن را دوست داشت. او شعر و داستان کوتاه می‌نوشت و تا آنجا که می‌توانست مطالعه می‌کرد. هنگام خواندن و نوشتن، ژول فکر کرد که شاید برای وکیل شدن ساخته نشده است.
damon
یک نظرسنجی مجله از ماجراهای کاپیتان هاتراس نشان داد که مردم می‌فهمند او چه می‌کند: "مخلوط کردن داستان و علم بدون سنگین کردن یکی یا کم کردن (کاهش) دیگری کار دشواری است. در اینجا آنها در یک ترکیب مهیج یکدیگر را تقویت می‌کنند. "
damon
ژول از طریق عموی خود به ویکتور هوگو، یکی از مشهورترین نویسندگان فرانسوی در تمام دوران معرفی شد. او همچنین با الکساندر دوما دوست شد. الکساندر جوان او را با ناشران مختلف آشنا کرد. ژول بعدها نوشت: "ما خیلی اتفاقی با هم دوست شدیم؛ بهتر است بگویم او اولین مشوق من بود."
damon

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان