دانلود و خرید کتاب افسانه خلافت؛ دفتر اول مهدی دانشمند
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب افسانه خلافت؛ دفتر اول اثر مهدی دانشمند

کتاب افسانه خلافت؛ دفتر اول

معرفی کتاب افسانه خلافت؛ دفتر اول

کتاب افسانه خلافت؛ دفتر اول نوشته مهدی دانشمند به مساله خلافت و جانشینی ولی مسلمانان پس پیامبر می پردازد و دلایل بر حق بودن امام(ع) را شرح می‌دهد.

درباره کتاب افسانه خلافت؛ دفتر اول

منزلت و مقام علی بن ابی‌طالب (ع) در اسلام و پيـشگاه رسـول خـدا بالاتر و برتر از آن است كه با مقياس خويـشاوندی سـنجيده شـود؛ زيـرا كمـالات، امتيـازات و مجاهـدات آن بزرگـوار، نـشانگر ايـن اسـت كـه همه‌ی آنها در جهت پيشبرد و اعتلای نام و آيين خداوند بوده اسـت. ازاين رو رسول خدا او را برگزيد و سفره‌ی علم و دانش خود را برای وی گـسترد. پيـامبر خـدا بعـد از هجـرت، از بـين خويـشان و صـحابه‌ی نزديک خود، فقط علی را برادر خويش خواند و تنها او را برای ابلاغ سوره‌ی «برائت» كه تمـامی تعهدات بـا مـشركين را نقـص می‌نمـود انتخاب كرد. معيارهای قــومی و قبيله‌ای در رويكرد خلفاء، برای جانـشينی پيامبر را می‌توان در آيينه استدلال‌های آنها در سقيفه مـشاهده كـرد. بدون شک «علی» با همين معيـار هـم از ديگـر افـراد خانـدان و دوسـتان پيامبر سزاوارتر بود. با وجود اين، این کتاب مدعی آن نيـست كـه تنهـا ايـن قاعده ملاک گزينش است، بلكه امتيـازات، توانـايی‌هـا و مواهـب الهـی بسياری در وجود مبارک آن حضرت بوده است كه ايشان را شايـسته‌ جانشينی پيامبر می‌كرد. این کتاب سعی دارد تمام ابعاد خلافت و جانشینی پیامبر را بررسی کند.

خواندن کتاب افسانه خلافت؛ دفتر اول را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاری اسلام پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب افسانه خلافت؛ دفتر اول

هر انسانی طالب هدایت و كمال است، نه حماقت و ضلالت. پس بهترین فرصت برای قلم به دست گرفتن، زمانی است كه رسوخ این اندیشه‌ها نتواند وجدان‌های منجمد در بطن تاریخ را بیدار ساخته و آنان را با واقعیاتی كه سالهاست در كنارش بوده آشنا نماید. بیدرنگ، قلم را با یک «یاعلی» به دست می‌گیرم و آن چه را كه قرآن در موردش فرموده، با خود زمزمه می نمایم: ابتدا با قلم عهدی می‌بندم تا در تاریكی‌ها و كوره راهها نلغزد، هرآن چه كه ناحق می‌پندارد، ننگارد و در نگارش حقایق، به كندی نچرخد. از او قول می‌گیرم كه توهین و تحقیر احساسات را از خود دور كند؛ چرا كه با این سخنان ، هرگز راه به جایی نخواهد برد و گره از مشكلی نخواهد گشود.


نظرات کاربران

کاربر ۳۴۳۴۱۰۲
۱۴۰۱/۰۲/۰۱

درود بر حق جویان و حق گویان

Taha
۱۴۰۰/۱۲/۲۹

وای چقدر مزخرف و چرند بود ، معلوم نیست تو مغز نویسنده بجای مغز چی بوده

کاربر ۲۷۹۱۹۳۹
۱۳۹۹/۱۱/۰۹

چرت و پرت

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان