دانلود و خرید کتاب خاطرات سال های نزدیک کامبیز جانمیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خاطرات سال های نزدیک اثر کامبیز جانمیان

کتاب خاطرات سال های نزدیک

انتشارات:انتشارات آرنا
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب خاطرات سال های نزدیک

در کتاب خاطرات سال‌های نزدیک نوشته کامبیز جانمیان خاطراتی مشترک از سال‌هایی نه چندان دور را مرور خواهید کرد.

 درباره کتاب خاطرات سال‌های نزدیک

کامبیز جانمیان که متولد سال ۱۳۵۸ است در این کتاب خاطرات خود را از دوران پرحادثه جنگ روایت کرده است. او که در زمان جنگ دانش‌آموز بوده است در این کتاب خاطراتی از مدرسه، روابطش با دوستان و همسایه‌ها و حال و هوای آن روزهای ایران را برای هم‌نسلانش روایت کرده تا شاید لبخندی را برلبانشان بنشاند و آنها را به گذشته مشترکشان ببرد. گذشته‌ای که در آن رنج و سختی و غم با شادی و امید هم‌آغوش بود و مردمانش تحمل بیشتری داشتند. 

 او در مقدمه کتابش نوشته است:

«ممکن است برای برخی از خوانندگان محترم، خصوصا نوجوانان و تازه جوان‌ها، برخی از مطالب کتاب، کمی عجیب به نظر برسد. اما برای هم‌سالان من یعنی متولدین حدود دهه شصت شمسی، مطالب کاملا ملموس و آشنا خواهد بود. نسلی که درست مابین یک تربیت جدید و یک روش تربیتی کاملا سنتی قرار گرفت. دقیقا همین موضوع، باعث عجیب‌تر شدن اتفاقات دوران کودکی و نوجوانی ما شد. 

پدران و مادران ما تربیت شده روش کاملا سنتی هستند. در حالی که خود ما احتمالا سعی داریم فرزندانمان را به روش جدید و امروزی که شاید منطبق بر اصول علم روانشناسی و تربیت اطفال باشد؛ پرورش دهیم. این دوگانگی برخی مواقع در درون ما شعله می‌کشد و باعث ناراحتی ما از گذشته و نگرانی از آینده می‌شود. اما در اینجا مقصود فقط نگاهی متفاوت به این موضوع است. 

هدف ، هرگز به سخره گرفتن کسی یا عقیده‌ای یا روش و سلوکی نیست. بلکه فقط می‌خواهم بگویم ؛ می‌توانیم به اتفاقاتی که در گذشته، شاید بسیار ناراحت کننده بوده‌اند به صورت اتفاقاتی خنده‌دار و توام با یادگیری نگاه کنیم. در واقع اگر به همه اتفاقات روزمره در آینده‌ای دورتر که دیگر با آنها درگیری مستقیم و نزدیک نداریم؛ به دقت بنگریم؛ در همه آنها می‌توان نشانه‌هایی از طنز را مشاهده کرد.

بسیاری از فیلم‌ها، نمایش‌ها و نوشته‌های طنز به نوعی از چنین رویکردی نشات گرفته‌اند. 

متاسفانه شنیده‌ام که برخی از هم‌سالان من از کلمه نسل سوخته استفاده می کنند. زیرا وقتی که به گذشته خود می‌نگریم گاهی حسرت و افسوس بسیاری نصیبمان می‌شود. خصوصا وقتی که طرز زندگی نوجوانان و تازه جوان های امروزی را با هم‌سالان خود مقایسه می‌کنیم. اما واقعیت این است که اگر با دقت بیشتر به موضوع بنگریم؛ درخواهیم یافت که نکات مثبت زیادی هم در کودکی و نوجوانی ما وجود داشته است. تجربیاتی که هر چند بعضا تلخ هستند؛ ولی آموزه‌های زیادی را برای ما به ارمغان آورده‌اند. تجربیاتی که شاید نوجوانان و تازه‌جوان‌های امروزی به سختی بتوانند به آنها دست یابند».

هرکدام از بخش‌های کتاب راجع به یکی از خاطرات نویسنده از دوران کودکی یا نوجوانی‌اش است که ممکن است هم سن و سال‌هایس او یعنی متولدین اواخر دهه پنجاه و اوایل دهه شصت نیز شبیهش را تجربه کرده باشند. شادی‌ها، غم ها و شاید ترس‌ها....

خواندن کتاب خاطرات سال های نزدیک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 اگر به خواندن خاطرات علاقه دارید خواندن این کتاب برایتان لذت‌بخش خواهد بود.


 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۷ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۷ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
۳,۵۰۰
۵۰%
تومان