دانلود و خرید کتاب آموزش فرایند تزریق پلاستیک مرتضی منصوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آموزش فرایند تزریق پلاستیک اثر مرتضی منصوری

کتاب آموزش فرایند تزریق پلاستیک

انتشارات:انتشارات گیوا
امتیاز:
۳.۱از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آموزش فرایند تزریق پلاستیک

کتاب آموزش فرایند تزریق پلاستیک نوشته مرتضی منصوری،‌ به تمام جنبه‌های تاریخ و علمی تزریق پلاستیک می‌پردازد و اطلاعات جامعی در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

درباره کتاب آموزش فرایند تزریق پلاستیک

جونز جیکوب در سال ۱۸۴۷ موفق به تولید اولین پلیمر چگالشی و پلی استر از گلیسیرين و اسید تارتاريک شد. نیز با منشاء تجزيه شیمیايی، پلیمر، ايزومر، و فسفر ايجاد شد، اگرچه روش او به طور چشمگیری متفاوت از روش‌های مدرن است. برای مثال، اصطلاح پلیمر در سال ۱۸۳۳ برای توصیف ترکیبات آلی با فرمول تجربی يکسان به اشتراک گذاشته شده اما، به دلیل تفاوت در وزن مولکولی به طور کلی، بزرگتر از اين ترکیبات به عنوان پلیمر بزرگتر از کوچکترين توصیف شده است.

با توجه به اين تعريف که در حال حاضر منسوخ شده، گلوکز  می‌تواند يک پلیمر فرمالدئید باشد. اولین شخصی که پلاستیک تجاری را اختراع کرد در بريتانیا زندگی می‌کرد و در سال ۱۸۶۱ موفق به اين اختراع مهم شد. نام وی الکساندر پارکز بود. او اختراع خود را در سال ۱۸۶۲ در نمايشگاه بین‌المللی در لندن در معرض ديد عموم قرار داد، وی ماده‌ای که اختراع کرده بود را Parkesine نام‌گذاری کرده بود. همانند سلولز، Parkesine نیز بعد از گرم شدن، قالب‌گیری و سرد شدن شکل خود را حفظ می‌کرد. با اين حال اين ماده برای تولیدگران قیمت، مستعد به ترک خوردگی و بسیار قابل اشتعال بود.

در سال ۱۸۶۸ يک مخترع آمريکايی به نام  John Wesley Hyatt ماده‌ای پلاستیکی را توسعه داد که آن‌ را سلولوئید نامید. اختراع او در واقع بهبود يافته‌ی اختراع Parkes بود به طوری که آن را به شکل نهايی‌اش رساند. او به همراه برادرش Isaiah ،اولین دستگاه قالب‌گیری تزريقی را در سال ۱۸۷۲ به ثبت رساند. اين دستگاه در مقايسه با ماشین آلات مورد استفاده ی امروز صنعت پلاستیک نسبتا ساده بود. آن دستگاه همانند يک سرنگ تزريق زير جلدی بزرگ کار می‌کرد، که با استفاده از يک پیستون مواد پلاستیکی حرارت داده شده در سیلندر گرم را به قالب تزريق می‌کرد. در سال ۱۹۴۶، مخترع آمريکايی جیمز واتسون هندری اولین دستگاه تزريق پیچی را اختراع کرد، که امکان کنترل بسیار دقیق‌تری بر روی سرعت تزريق و کیفیت محصولات تولید شده داشت. اين دستگاه همچنین قابلیت مخلوط کردن مواد قبل از تزريق را داشت، به اين ترتیب اين امکان به وجود آمد که رنگ و يا پلاستیک بازيافتی به مواد نو اضافه شود و قبل از تزريق به طور کامل مخلوط شوند.

کتاب آموزش فرایند تزریق پلاستیک مساله تزریق پلاستیک نوین را بررسی می‌کند و اطلاعات دقیقی در اختیار متخصصان قرار می‌دهد.

خواندن کتاب آموزش فرایند تزریق پلاستیک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان و متخصصان این رشته پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب 

يک قالب شامل دو صفحه است. در داخل يک صفحه حفره ايجاد شده که شکل آن مانند شکل بیرونی قطعه است. بنابراين، اين صفحه را صفحه حفره می‌نامند (ماتريس،کويتی). به‌صورت مشابه ماهیچه دارای شکل بر آمده از صفحه ماهیچه است (سنبه،کور) و شکل آن مانند شکل داخلی قطعه تزريقی است. زمانی که قالب بسته شود، بین حفره و ماهیچه فضايی به شکل قطعه تزريقی به وجود می‌آيد که آن را محفظه می‌نامند.  

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۲۹,۹۰۰
تومان