دانلود و خرید کتاب توییتر و بقا در تغییرات کرت سیپوینت ترجمه سید علی موسوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب توییتر و بقا در تغییرات اثر کرت سیپوینت

کتاب توییتر و بقا در تغییرات

نویسنده:کرت سیپوینت
امتیاز:
۳.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب توییتر و بقا در تغییرات

کتاب توییتر و بقا در تغییرات اثری از کرت سیپوینت است که با ترجمه سید علی موسوی می‌خوانید. این اثر به بررسی قوانین، ریتوییت‌ها و مسئولیت‌هایی می‌پردازد که این پلتفرم پر استفاده و محبوب، ملزم به رعایت آن‌ها است.

درباره کتاب توییتر و بقا در تغییرات

توییتر یکی از پلتفرم‌های پر کاربرد و محبوب میان کاربران شبکه‌های اجتماعی است. با استفاده از این پلتفرم می‌توان آگاهی خود را در مورد مسائل مختلف و عموما مسائل سیاسی و اجتماعی جهان، افزایش داد. با شبکه و گروه‌هایی از افراد هم سلیقه با دغدغه‌های مشترک ارتباط برقرار کرد و در زمینه عناوین و حوزه‌های مختلف، اطلاع‌رسانی کرد. 

همین امکانات و امکانات دیگری که توییتر در اختیار کاربرانش قرار داده است، سبب شده تا همه ما به این پلفرم عشق بورزیم، اما آیا این تمام ماجرا است؟ 

چندی پیش، توییتر، حساب کاربری بسیاری از کاربرانش را به تعلیق گسترده درآورد. دلیل این کار مشخص نبود و البته منظور از دلیل، آن چیزی است که به صورت ظاهری می‌بینیم. در پشت پرده توییتر چه اتفاقاتی در حال رخ دادن بود؟ 

کرت سیپوینت در کتاب توییتر و بقا در تغییرات به دنبال پاسخی برای این پرسش گشته است و درباره قوانین، ریتوییت‌ها و مسئولیت‌های توییتر تحقیق و پژوهش جامعی به عمل آورده است. این کتاب نتیجه کامل این پژوهش را دربرگرفته است. 

کتاب توییتر و بقا در تغییرات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب توییتر و بقا در تغییرات یک اثر عالی برای تمام علاقه‌مندان به تکنولوژی و همچنین کسانی است که در زمینه شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند. 

بخشی از کتاب توییتر و بقا در تغییرات

در برخی دوران، نوعی حس ناآرامی در فضای توییتر نفوذ می‌کند: سیاسیون و بات‌های پرشمار (علی‌الظاهر) از ساختمان بیرون رانده می‌شوند، اما این احساس وجود دارد که آن‌ها احتمالاً به فرمی جدید یا با یک علت جدید در کنار دیگر و در آن‌سوی موانع جمع می‌شوند. توییتر در حال تغییر است و این امر به‌طورکلی موجب ناراحتی و عدم اطمینان در افراد می‌شود. قطعاً هنوز نقل‌قول‌ها، گیف‌ها، عکس‌های باشکوه و دیالوگ‌های بسیار بامزه‌ای هستند که می‌توانید آن‌ها را همه‌جا بخوانید، اما ...

چطور باید متوجه شوید که چه عواملی حسابتان را به یک هدف تبدیل می‌کنند؟

- آیا لایک کردن و ریتوییت یک مطلب زننده (مطلبی که به‌زعم توییتر «زننده» است)؟

- آیا ارسال یک آقا یا خانم یا ربات نیمه برهنه (ولو با پرداخت هنری و ولو بر روی جلد یک کتاب)؟

- آیا نام بردن از تعداد زیادی کاربر که منجر به تعداد بسیار زیادی ریتوییت می‌شود؟

- آیا عصبانی کردن یک نفر و گزارشی که در مورد شما/مطالبتان ارسال می‌کند؟

زندان توییتر. توقف موقتی؛ اما هم‌اکنون می‌توانیم بدون اینکه خودمان بدانیم نامرئی شویم، در اتاقمان محبوس گردیم، واقعیت محدود و مجازی خودمان را ببینیم، سر خودمان فریاد بزنیم و متعجب شویم که چرا هیچ‌کس صدایمان را نمی‌شنود. ما «جانی اینگلیش دوباره متولد می‌شود» بر روی صندلی کوچک‌شونده‌اش هستیم که به مباحثات قاطعمان با وورتکس و کارلینکا ادامه می‌دهیم و متوجه می‌شویم که چیزی اشتباه است، اما نمی‌دانیم چطور باید درستش کنیم.

حتی خودمان هم نمی‌دانیم که جانی هستیم.

در انتهای ماه ژوئیه، نظری را در بلاگ توسعه‌دهنده مشاهده کردم که می‌گفت هشدارها برایش نمایش داده نمی‌شوند. این‌گونه به نظر می‌رسید که این اتفاق به خاطر نوعی «فیلتر اسپم» رخ داده است. پاسخ به آن نظر به‌گونه‌ای بود که نشانه‌گذاری آن حساب به‌عنوان «اسپم» را تایید می‌کرد ... «احتمال دارد به این خاطر باشد که تعداد زیادی توییت بسیار مشابه را به‌صورت هم‌زمان ارسال کرده».

آه، مجدداً ابهام. و هنوز هم نمی‌دانیم از نظر پلتفرم چه چیزی «مشابه» قلمداد می‌شود و چه چیزی را «اسپم» می‌دانند.

در ماه مه متوجه شدیم که توییتر، تعداد حساب‌های دنبال‌شده توسط فرد را به ۵ هزار عدد محدود کرده است. یک پیام هشدار ظاهر می‌شود تا به کاربر بگوید که در این مقطع نمی‌تواند تعداد حساب بیشتری را دنبال کند.

شفافیت!

اگر می‌شد تمامی تخلف‌ها بدین طریق در کل سایت حل‌وفصل شوند، خوب بود: یک هشدار پاپ‌آپ ساده که سریعاً اشاره کند کجای کار مشکل دارید و چرا چنین مشکلی به وجود آمده است.

سخن پایانی درباره ارتباطات: استاک‌توییتس ایده صحیح را درباره سیستم بررسی خود داشت و با پیام هشداری مؤدبانه تحت عنوان «بیایید تغییر کنیم»، سراغ صفحه سوءاستفاده کننده می‌رفت ... و اگر فرد همکاری نمی‌کرد، او را بیرون می‌انداخت. البته فرد می‌توانست یک حساب جدید بسازد و طی چند دقیقه دوباره به سایت برگردد، اما هرگز دیگر چنین تخلف‌هایی را از سوی او مشاهده نمی‌کردیم. می‌دانستیم که اگر ببینیم فردی از قوانین تخطی می‌کند، می‌توانیم به‌سادگی او را به پشتیبانی گزارش کنیم و طی چند دقیقه سیستم بررسی سایت به موضوع رسیدگی خواهد کرد. همه این فعل‌وانفعالات (که با اندکی حس شوخ‌طبعی انجام می‌شوند) موجب افزایش رضایت و خوشحالی کلیه افراد حاضر در پلتفرم به‌جز فرد سوءاستفاده کننده می‌شوند.

توییتر می‌تواند درس‌های زیادی را از استاک‌توییتس بگیرد، اما این امر در یک کتاب دیگر مطرح می‌شود ...

بگذریم.

اگر توییت‌های تبلیغاتی جذاب را در طول فصل پاییز، از جمعه سیاه تا کریسمس، ارسال می‌کنید پس احتمالاً می‌دانید که توییتر یک ابزار فروش فوق‌العاده است؛ در طول تعطیلات، نوعی حس هیجان فراگیر در داخل حساب‌های افراد مشاهده می‌شود؛ نوعی حس جامعه ایجاد می‌شود، شبیه به دورانی که دیک کاستولو در آنجا بود و حساب‌ها دیگر مثل الان عقیم و بی‌حاصل نبودند ... آن دورانی که می‌توانستیم پروفایلمان را با ترملون تزئین کنیم ... (اگرچه آن‌ها نایت مود را برای دسکتاپ عرضه کردند، اما هنوز ...). وقتی از ناهار برمی‌گشتیم، توییتر مطالبی عالی داشت که منتظر ما بودند: «در مدت‌زمانی که حضور نداشتید» ...

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۶ صفحه

حجم

۸۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۶ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان