دانلود و خرید کتاب راه خدا حسین‌بن‌علی بحرانی ترجمه علی رضایی‌تهرانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راه خدا اثر حسین‌بن‌علی بحرانی

کتاب راه خدا

معرفی کتاب راه خدا

کتاب راه خدا نوشته حسین‌بن علی بحرانی است که با ترجمه علی رضایی‌تهرانی منتشر شده است. کتاب راه خدا ترجمه کتاب مشهور الطریق الی الله است. که از بهترین رساله‌های اخلاقی شیعی است که از زمان تألیف تا امروز با اقبال اهل دل و سالکان طریق معنا مواجه بوده است.

درباره کتاب راه خدا

مرحوم علامه سید محسن امین یکی از عالمان بزرگ شیعه درباره کتاب راه خدا و مؤلف آن می‌نویسد: حسین بن علی بن‌صادق صادق بحرانی، عالمی دانا و فاضل بود که در حدیث و رجال و عرفان تبحر داشت. او را کتابی در اخلاق و سلوک معنوی به شیوه اهل‌بیت علیهم‌السلام است که بس نیکو است. مرحوم علامه سید حسن صدر درباره این اثر می‌گوید: در زمینه مسائل اخلاقی، کلامی نیکوتر از کلام بحرانی نیافتم.

اولین ویژگی مهم کتاب راه خدا، جامعیت و اعتدال آن است؛ زیرا مؤلف بیشتر مباحث مهم اخلاقی را در کتاب خود آورده است؛ گاهی به تفصیل و گاهی به اشاره. همچنین گفت وگو دربارە مساله‌ای، او را از اشاره به مساله‌ای دیگر غافل نکرده است؛ مثال اگر از شکرگزاری به درگاه خالق متعال گفته است، دربارە سپاسگزاری از مخلوق نیز سخن گفته است، تا یکی، موجب غفلت از دیگری نشود. با وجود این، خواننده هرگز احساس پرا کندگی و گریزهای بیهوده نمی‌کند.

ویژگی دیگر کتاب راه خدا، اهتمام مؤلف به اخلاق عملی و پرهیز از مباحث پیچیده نظری در علم اخلاق است. کتاب، بیشتر ناظر به مباحثی است که به کار اهل دل و عمل می‌آید و در آن اثری از مسائل نظری نیست. بدین رو می‌توان آن را راهنمای اخلاق عملی نامید. امتیاز مهم و برجستە دیگر کتاب، التزام آن به شیوە معصومین در اخلاق و سلوک است. بدین رو هر سخنی که می گوید، آن را به حدیثی از پیامبر(ص) یا اهل بیت می آراید. خوانندە این کتاب پس از مطالعە آن، با مشی و منش حضرات معصومین در اخلاق آشنا می‌شود و می‌تواند پا در جای پای آنان بگذارد.

علاقه عالمان شیعه به این کتاب مختصر و ساده، نشانگر آن است که مؤلف آن دانشمندی مهذب و اهل معنا بوده است و اهتمام مؤلف به اخلاق عملی و پرهیز از مباحث پیچیدۀ نظری در علم اخلاق است. کتاب، بیشتر ناظر به مباحثی است که به کار اهل دل و عمل می‌آید و در آن اثری از مسائل نظری نیست. بدین رو میتوان کتاب راه خدا را راهنمای اخلاق عملی نامید.

کتاب راه خدا به شما کمک می‌کند تا به راهی بروید که یکی از برترین راه‌های شبعیان است. این مسیر روشنگر است و سعادت دنیا و آخرت مسلمانان را می‌سازد. از مهم‌ترین اصول اخلاق اسلامی رابطه با خدا استن یعنی کارهایی که آدمی باید در برابر خدا انجام دهد. دیگری، رابطه با مردم است یعنی برخورد فرد و رفتارهایش با مردم و اعضای جامعه، مانند رفتار نقش‌های خانواده و دوستی. سوم رابطه با خود است در چارچوب برخورد انسان با خودش یعنی موارد ناصحیح را در درونش تغییر دهد

خواندن کتاب راه خدا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که به دنبال اخلاق اسلامی هستند پیشنهاد می‌کنیم

نظرات کاربران

محمد دهقان
۱۴۰۰/۰۱/۰۵

عالیه بهترین کتاب اخلاقیه که خواندم

کاربر ۲۹۷۱۰۴۷
۱۴۰۰/۰۱/۰۴

انشاءالله ب بقیه معرفی میکنم

کاربر ۶۹۱۸۷۳۵
۱۴۰۲/۰۸/۱۹

برای هر مسلمان و جوینده مقاب قرب الهی خواندن این کتاب واجب است

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۲۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

حجم

۷۲۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان