دانلود و خرید کتاب رشد کودک و نوجوان نیکول جعفری ترجمه شبنم چابک‌سوار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب رشد کودک و نوجوان

کتاب رشد کودک و نوجوان نوشته نیکول جعفری، ‌سینتیا دونهام و اریلین پیپرمندی است که با ترجمه شبنم چابک‌سوار منتشر شده است. این کتاب به مسئله رشد در کودکان می‌پردازد و تا نوجوانی آن ها ادامه پیدا می‌کند و اطلاعات دقیقی در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد.

درباره کتاب رشد کودک و نوجوان

اغلب کتاب‌های آموزشی نوشته شده در مورد رشد بشر یا کودک و نوجوان عموما بر فرهنگ غرب و مباحثی که توسط دانشمندان غربی مطرح شده‌اند تمرکز دارند. اگر چه این رویکرد معتبر و علمی است، ولی رشد را از دیدگاه فرهنگی و چند رشته‌ای مورد توجه قرار نمی‌دهد با وجود اینکه پدیده جهانی شدن امروز خواستار توجه دانشمندان به روند رشد به روشی جهانی و بین‌المللی است. 

ما در زمان شگفت‌آوری از تغییرات جهانی زندگی می‌کنیم و دانشجویانی که در زمینه‌های علوم اجتماعی و علوم انسانی تحصیل می‌کنند باید از این تغییرات آگاه باشند. همچنین، این واقعیت که نویسندگان این کتاب درسی از پیشینه‌های فرهنگی گوناگونی هستند، ضرورت پرداختن به فرایندهای مختلف رشد از دیدگاه غربی و غیر غربی را ایجاد کرد. هچنین به نظر می‌رسد پرداختن به موضوعات جهانی امروز براساس تغییرات و رشد انسانی با استفاده از تفاسیر چند فرهنگی حیاتی و بسیار مهم است. امروزه، بیش از هر زمان دیگری، می‌بینیم که جهانی شدن چگونه ریاست می‌کند و پیشروی و رشد بشر را پیش می‌برد. نوجوانی که در ژاپن زندگی می‌کند که زمانی ارتباط قوی‌ای با اجداد خود داشت و از این رو سنتی بوده و شیوه زندگی‌اش با اجدادش مطابقت داشت، اکنون بیشتر به نوجوانان آمریکایی شباهت دارد تا اجداد خود. ژاپن، که یکی از سنتی‌ترین دیدگاه‌های اجتماعی و قومی را در مورد زندگی داشت، اکنون نیاز به تغییر و ادغام جهانی را درک کرده است. با این حال این دیدگاه و تغییر درونی در مورد انعطاف پذیری در مورد سنت‌ها و جهانی شدن به راحتی صورت نمی‌گیرد. اکنون بیش از هر زمان دیگر آشکار است که جهان به سمت یک پویایی اجتماعی منحصر به و فرد ترکیب سنت‌ها و فرهنگ‌ها در حرکت است. علاوه بر این، ایده‌ها در مورد چرایی و چگونگی تغییرات بشر، دلایل این انعطاف‌پذیری، اطلاعات در مورد ثبات و چگونگی عدم تغییر در بعضی موارد نویسندگان را ملزم بر آن کرد تا به هر دو دیدگاه غربی غیر و غربی در مورد رشد در این کتاب بپردازند. نتایج این بررسی‌ها نویسندگان را متعهد کرد تا دیدگاه بی‌طرفانه‌ای در مورد رشد انسان به خوانندگان ارائه دهند تا حداکثر بهره را از این کار ببرند. 

خواندن کتاب رشد کودک و نوجوان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه تعلیم و تربیت پیشنهاد می‌کنیم

درباره نویسندگان کتاب رشد کودک و نوجوان

نیکول جعفری

دکتر جعفری عضو دانشکده هنرهای لیبرال، گروه رشد انسانی در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، لانگ بیچ است، همچنین در دانشگاه کالیفرنیا، فولرتون در گروه مطالعات کودک و نوجوان تدریس می‌کند. علایق پژوهشی وی در زمینه تقابلات فرهنگی و موضوعات چند رشته‌ای از دوران جنینی تا اواخر بزرگسالی، استفاده از تئوری‌های علمی و ارتباط بین مطالعات اجتماعی و رشد معنوی است. اوهچنین نویسنده و دستیار نویسنده در چندین نشریه در مورد مطالعات کودک و نوجوان، تغییر و ثبات انسان و دیگر موضوعات مربوطه بوده است؛ همچنین، او سخنگوی عمومی در مورد موضوعات مربوط به کودکان و جوانان در محیط چند فرهنگی و چند پیشینه‌ای در دنیای امروز است.

سینتیا دونهام

دکتر سینتیا ای. اس. دونهام، در حال حاضر به صورت تمام وقت در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در لانگ بیچ در دانشکده رشد انسانی و جامعه‌شناسی تدریس می‌کند. او مدرک دکترا و کارشناسی ارشد خود را در رشته روابط اجتماعی از دانشگاه کالیفرنیا در ایروین دریافت کرده است و دوره کارشناسی خود را در دانشگاه کالیفرنیا در دیویس در ترکیبی از مردم‌شناسی فرهنگی و کارگاه هنر گذرانده است. وی علاقه خاصی به مشکلات دوره نوجوانی و اوایل بزرگسالی از دیدگاه چند فرهنگی دارد، همچنین در پیری‌شناسی اجتماعی و خرده فرهنگ سالخوردگان ناشنوا تخصص دارد. سینتیا همچنین کارگاه‌هایی در مورد موضوعات اجتماعی و فرهنگی برای مشاغل و سازمان‌های اجتماعی برگزار می‌کند.

اریلین پیپرمندی

دکتر اریلین پیپرمندی، در حال حاضر به صورت تمام وقت در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، لانگ بیچ، در دانشکده رشد انسانی و ادبیات تطبیقی جهانی تدریس می‌کند. او یک انسان‌شناس روان‌شناختی است که در زمینه صلاحیت تقابل فرهنگی و قومیت آمریکایی تخصص دارد. او مدارک کارشناسی مطالعات آمریکایی آفریقایی و روانشناسی خود را از کالج واسر در پوگکیبسی نیویورک دریافت کرد. او تحصیلاتش در مقطع کارشناسی ارشد را در برنامه مطالعاتی دانشگاه آفریقایی آمریکایی بوستون گذراند. وی تحصیلات خود را در دانشگاه کالیفرنیا، ایروین، تکمیل کرد و مدارک کارشناسی ارشد و دکترای انسان‌شناسی روانفرهنگی خود را دریافت کرد. وی بورسیه و جوایز بی‌شماری دریافت کرده است مانند بورسیه معتبر فولبرایت، که از طریق آن در سنگال، غرب آفریقا، به و کار تحصیل پرداخت. او یک سخنران پویا، جذاب و قدرتمند است که در بیش از ۱۰۰ موسسه و سازمان سمینارهایش را ارئه داده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۷۳ صفحه

حجم

۵٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۷۳ صفحه

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
تومان