دانلود و خرید کتاب رایش سوم؛ جلد سوم (گاه شمار جنگ جهانی، 1945-1941) کریستوفر ایلسبی ترجمه محمد قهرمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رایش سوم؛ جلد سوم (گاه شمار جنگ جهانی، 1945-1941) اثر کریستوفر ایلسبی

کتاب رایش سوم؛ جلد سوم (گاه شمار جنگ جهانی، 1945-1941)

معرفی کتاب رایش سوم؛ جلد سوم (گاه شمار جنگ جهانی، 1945-1941)

مجموعه سه جلدی رایش سوم اثر نویسنده انگلیسی، کریستوفر ایلسبی شما را به نیمه اول قرن بیستم می‌برد تا با تاریخچه پیدایش رایش سوم، تاسیس امپراطوری آن و گاه‌شمار جنگ جهانی دوم آشنا شوید. کریستوفر ایلسبی از نویسندگان بنام در حوزۀ مطالعات مربوط به رایش سوم و حکومت هیتلر در آلمان نازیست. توانایی او علی الخصوص در تجزیه تحلیل علل وقوع حوادث گوناگون در یکی از پرمخاطره ترین برهه‌های تاریخ اروپا و جهان است.

درباره مجموعه رایش سوم

تاریخ رایش سوم یکی از مهم‌ترین ادوار حیات بشر است که ترجمه آن در سه جلد تدوین شده است. جلد اول «گاه‌ شمار پیدایش» رایش است و به وقایع سال ‌های ۱۹۳۳تا ۱۹۳۵ می‌‌پردازد. در این اثر زندگی آدولف هیتلر، چگونگی رویش نازیسم در جنگ جهانی اول، قدرت‌ گیری حزب نازی و روند تشکیل رایش سوم - آلمان نازی، تلاش هیتلر برای بسط سیطره و اقتدار در آلمان برای ورود به مسیر جنگ جهانی مورد بررسی قرار گرفته است. جلد دوم «گاه‌ شمار تأسیس امپراتوری» است و از به قدرت رسیدن تا ۱ سپتامبر ۱۹۴۰ و تداوم حیات رایش سوم و جلد سوم به «گاه‌ شمار جنگ جهانی دوم» و پایان رایش سوم اختصاص یافته است.

نویسنده در این مجموعه ضمن روزشماری رویدادهای تکوین حکومت نازی در آلمان به بررسی ریشه‌ای چگونگی، طیف زمینه‌ها، عوامل دخیل و مسبین اصلی آنها می پردازد. واکاوی و ریزنگری وی درتمام مسایل تاریخی بی‌شک کتاب را به یکی از آثار باارزش در درک و روشن‌بینی درون مایه‌های رایش سوم بدل کرده است. ضمن اینکه نویسنده سعی در ایجاز و اختصار مطالب انبوه و گوناگون دورۀ تاریخی مورد بحث داشته و از پرگویی و طویل‌نویسی خودداری کرده است. بنابراین مجموعه حاضر برای خواننده‌ای که حوصلۀ ورق زدن یک اثر حجیم با حواشی و الحاقات بسیار را نداشته باشد مورد ایده‌آلی محسوب می‌شود، ضمن آنکه تعداد زیاد عکس‌ها در کنار نوشته‌های مربوط به هر مقطع زمانی به خواننده درک بهتری از ابعاد و چگونگی رویدادها می‌دهد.

در کتاب حاضر سال‌ های پرمخاطره ۱۹۴۱ تا ۱۹۴۵ مورد بررسی قرار می‌ گیرد، دوره‌ای که رایش سوم با تمام قوای مادی و معنوی خود به گسترش جنگ در یک روند جهانی و مبارزه‌ جویانه می ‌پردازد، در این میان خیز بزرگ ارتش آلمان در نواحی شرق روسیه تا قفقاز و شمال آفریقا شرح داده شده ‌است؛ اما از ۱۹۴۳ به بعد با افول قدرت نظامی رایش و اجماع جهانی ضدنازی، علیه جنگ صورت می ‌پذیرد و در ادامه وضعیت سقوط نازیسم و پی ‌آمدهای آن در آلمان هیتلری واکاوی می ‌شود.

خواندن مجموعه رایش سوم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به تاریخ جهان مخاطبان این مجموعه‌اند.

بخشی از کتاب رایش سوم؛ جلد سوم (گاه شمار جنگ جهانی، 1945-1941)

۶ مارس (۱۹۴۱)

رایشسفورر - اس اس هیملر از اردوگاه تمرکز اتریشی ماوتهاوزن بازدید می‌کند. زندانیان اردوگاه همچون «تفاله‌های حیات بشری» در نظر گرفته می‌شدند و از آنها در شکستن سنگ‌ها و ساخت آجرها برای خدمت به اجتماع قوم برتر کار می‌کشیدند تا فوهرر بتواند کاخ آمال خود را بر گردۀ اینان بنا نهد. هیملر زندانیان را از نظر گذراند که در اثر سوءتغذیه و بیگاری ضعیف شده بودند  و از تنبیه توتن شتایگه واهمه داشتند که در سرما یا گرما، زندانی‌ها به ستون پنج وادار می‌شدند سنگ‌های بزرگ را با خود به بالای ۱۴۸ پله حمل کنند.







نظرات کاربران

ehsan fatahi
۱۴۰۲/۱۰/۲۰

به نظرم از دلایل شکست آلمانها در جنگ‌ جهانی یکی حمله زودتر از موعد به روسیه قبل از شکست دادن بریتانیا در جبهه غرب بود،تا یک هفته قبل از حمله آلمان به روسیه، استالین همچنان از هیتلر حمایت میکرد و

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۶ صفحه

حجم

۸٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۶ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان