دانلود و خرید کتاب دندان مهدی (فرشید) عماد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دندان اثر مهدی (فرشید) عماد

کتاب دندان

معرفی کتاب دندان

کتاب دندان نوشته مهدی (فرشید) عماد است. این کتاب درباره سفیدی، پلاک،جرم، لکه٬ها و رفع بوی بد دهان و دندان به شما اطلاعات مفیدی می‌دهد و کمک می‌کند دهان و دندان سالم و لبخند زیبایی داشته باشید.

درباره کتاب دندان

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های زیبای چهره، دندان‌ها هستند، وقتی‌که از دندان‌های زیبا و سالم بهره‌مند باشیم با اطمینان لبخند می‌زنیم. در کتاب حاضر تلاش شده است تا با استفاده از گیاهان و مواد طبیعی دندان‌هایی زیبا و براق داشته باشید و تنها برای معاینات دوره‌ای به دندان‌پزشک مراجعه کنید. 

انسان هر چه به طبیعت نزدیک‌تر شود، سالم‌تر بوده و بیشتر عمر می‌کند به همین دلیل اگر انسان به طبیعت روی آورد و از نعمات آن بهرۀ بیشتری برد، درمان بیماری سریع‌تر، بهتر و مطمئن‌تر انجام می‌شود. باید گفت که انسان تنها با داروهای شیمیایی مداوا نمی‌شود. همۀ عوامل طبیعی نقش درمان، دارو و در نهایت نقش پیشگیری را در برابر بیماری‌ها دارند. وجود گیاهان دارویی در طبیعت یکی از نعمت‌های بزرگ الهی است.

خواندن کتاب دندان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان حفظ سلامت دهان و دندان‌شان پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب دندان

 دندان از دو قسمت مجزای تاج و ریشه تشکیل‌شده است. تاج قسمتی از بخش دیده شدنی دندان بوده و ریشه قسمتی از آن است که در داخل استخوان آرواره قرار دارد. تاج و ریشه هر دو از سه لایه تشکیل‌شده‌اند. تاج از داخل به خارج شامل مغز، عاج و مینا بوده و ریشۀ دندان از داخل به خارج شامل مغز، عاج، سیمان و لیگمان دور دندانی یا پریودونت است.

مغز دندان در وسط دندان حفره‌ای قرار دارد که این حفره در قسمت تاج، وسیع است و اتاقک پالپی و در قسمت ریشه، کانال ریشه‌ای نامیده می‌شود. پالپ دندان شامل مادۀ زمینه‌ای، الیاف کلاژن ظریف، سلول‌های فیبربلاست، ماکروفاژ، پلاسماسل، لنفوسیت، رگ‌های خونی و رشته‌های عصبی است که عروق و اعصاب از سوراخی در عمق ریشه به نام سوراخ رأسی به درون مغز وارد می‌شوند. در محیط مغز سلول‌های سازندۀ عاج قرارگرفته‌اند.

عاج، بافت مینرالیزه‌ای شبیه استخوان است که در اطراف مغز دندان هر تاج و ریشه قرارگرفته و ضخامت عمدۀ دندان را تشکیل می‌دهد. مواد معدنی عاج به‌طورعمده از نمک‌های کلسیم به‌صورت بلورهای هیدروکسی آپاتیت است که حدود ۷۰% وزن خشک آن را تشکیل می‌دهند. عاج از نظر فیزیکی سفت‌تر از استخوان و زردرنگ است و توسط سلول‌های ادونتوبلاست ساخته می‌شود که زاویۀ این سلول‌ها به نام زاویۀ تومز نامیده می‌شود. زاویۀ تومز در عاج، درون لوله‌های باریکی به نام لوله‌های عاجی قرار می‌گیرند.

عاج در صورت از بین رفتن سلول‌های ادونتوبلاستی برای مدت‌ها باقی می‌ماند و این امر حفظ دندان‌های فاقد مغز زنده را امکان‌پذیر می‌سازد. عاج به علت حضور زوایای تومز و انتهاهای عصبی آزاد در درون لوله‌های عاجی، بافتی حساس است و همه تحریکات وارده به عاج به‌صورت درد دریافت می‌شود. به همین دلیل سطح عاج در تاج دندان توسط مینا و در ریشه توسط سیمان پوشیده شده است. 

پالپ دندان که در اصطلاح عامیانه عصب دندان نیز نامیده می‌شود، در مرکز دندان قرار دارد. قسمت تاجی آن را اتاقک پالپ و قسمت ریشه‌ای آن را کانال پالپ گویند. پالپ دندان از عروق خونی، عروق لنفی، بافت همبند و بافت عصبی تشکیل‌شده است. دیوارۀ خارجی پالپ توسط سلول‌هایی به نام ادونتوبلاست پوشیده شده که عاج اولیه و ثانویه را می‌سازند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۴۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۷۰ صفحه

حجم

۸۴۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۷۰ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان