دانلود و خرید کتاب تأملاتی در نقد علوم انسانی (کتاب اول) شهریار زرشناس
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تأملاتی در نقد علوم انسانی (کتاب اول) اثر شهریار زرشناس

کتاب تأملاتی در نقد علوم انسانی (کتاب اول)

انتشارات:انتشارات سدید
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۷از ۱۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تأملاتی در نقد علوم انسانی (کتاب اول)

شهریار زرشناس( -۱۳۴۴)، پژوهشگر دینی است. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «علوم انسانی غربی که متأسفانه امروز سکه رایج فضای علمی کشور است نه در مبانی و نه در پرسش‌هایی که بدان می‌پردازد؛ نسبتی با با اسلام و جامعه اسلامی نداشته بلکه در تضاد می‌باشد. از این رو لازم است به عنوان نخستین گام در گفتمان سازی برای تحول علوم انسانی رایج، رویکرد و جهت‌گیری غالب و حاکم از حالت انفعالی موجود خارج شده و به یک رویکرد کاملاً نقادانه تغییر یابد. روح نقادی در علوم انسانی، نقطه آغاز حرکت در مسیری است که غایت آن رسیدن به علم دینی و رهایی از علوم انسانی غربی است. کتاب حاضر که اولین جلد از مجموعه «تأملاتی در نقد علوم انسانی» است، به تبیین آغاز شکل‌گیری علوم انسانی مدرن، ماهیت و جایگاه آن در عالم تاریخی غرب مدرن می‌پردازد و در ادامه یکی از طرح‌های مهم در مسیر سیطرۀ غرب‌زدگی شبه‌مدرن، و سپس نهادینه کردن و ترویج علوم انسانی مدرن در ایران و نهادسازی برای آن است نیز مورد مطالعه قرار می‌دهد.»
معرفی نویسنده
شهریار زرشناس

شهریار زرشناس نویسنده و پژوهشگر حوزه‌ی فلسفه و سیاست، در سال ۱۳۴۴ در تهران و در خانواده‌ای آملی متولد شد. زرشناس عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و همچنین مشاور فرهنگی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی بوده است. او سابقه‌ی تدریس دروسی مثل تاریخ تمدن، فلسفه و جامعه‌شناسی در دانشگاه را نیز داشته است.

نظرات کاربران

یا حیدر کرار
۱۳۹۸/۰۵/۲۵

خواهش میکنم کتاب های بیشتری از دکتر شهریار زرشناس و آقای مجد بزارید.

سلام بر ابراهیم
۱۴۰۰/۰۶/۱۲

کتاب های آقای استاد زرشناس بسیار خوب و مفید هستند اگر ممکنه دیگر کتاب های ایشون رو بار گذاری کنید.

mahdi
۱۴۰۱/۰۵/۰۶

یک کتاب عالی در زمینه نقد علوم انسانی غربی. در این کتاب ایشان یک تبارشناسی عالی از غرب و علوم غربی به دست مخاطب میرسونن و به جایگاه علوم انسانی در غرب اشاره می‌کنند. کتاب‌های انتقادی ایشون نقش مهمی در

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۶۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۹۶۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۱۶,۰۰۰
تومان