دانلود و خرید کتاب دژها و کاخ های نازی ها حمید عشقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دژها و کاخ های نازی ها اثر حمید عشقی

کتاب دژها و کاخ های نازی ها

نویسنده:حمید عشقی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دژها و کاخ های نازی ها

کتاب دژها و کاخ های نازی ها نوشته حمید عشقی است. این کتاب پژوهشی است درباره بناهایی که فرماندهان و سربازان حزب نازی در طول جنگ جهانی دوم از آنها استفاده می‌کردند.

درباره کتاب دژها و کاخ های نازی ها

نازی‌‌ها در مدت زمامداری خود از کاخ‌‌ها، دژها و زندان‌های مناطق تحت تصرفشان استفاده‌های گوناگونی می‌کردند. این ابنیه برای نگهداری آثار غارت شده از مناطق اشغالی، زندانیان سیاسی، ستاد فرماندهی و... استفاده می‌شد. قدمت بیشتر این بناها به قرون وسطی و یا رنسانس باز می‌‌گردد. در این کتاب سعی شده است مهمترین بناهای تاریخی، دژها و کاخ‌های مورد استفادۀ نازی‌ها معرفی شود.

خواندن کتاب دژها و کاخ های نازی ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب دژها و کاخ های نازی ها را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ جنگ جهانی دوم پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دژها و کاخ های نازی ها

زندان اشپیندائو در سال ۱۸۷۶ در خیابان ویلهلم استراسه احداث گردید و بعدها به اشپیندائو تغییر نام یافت از این زندان در ابتدای تأسیس به عنوان بازداشتگاه نظامیان استفاده می‌شد ولی از سال ۱۹۱۹ به بعد به عنوان زندان برای نگهداری افراد غیرنظامی استفاده گردید و گنجایش ۶۰۰ نفر زندانی را داشت پس از آتش سوزی رایشتاگ تعدادی از روزنامه نگاران و فعالان سیاسی بر اساس قانون بازداشت محافظ در آنجا نگهداری شدند  همچنین نازی‌ها از این زندان به عنوان مکانی موقت برای نگهداری کسانی که قصد داشتند به اردوگاه‌های مرگ و یا اردوگاه‌های کار اجباری اعزام کنند، استفاده نمودند گشتاپو نیز از این زندان برای نگهداری تعدادی از مظنونین خود استفاده نمود و در مواردی نیز اقدام به شکنجه و یا کشتن این افراد کرد پس از پایان جنگ و تشکیل دادگاه نورمبرگ، محکومین این دادگاه برای تحمل مدت کیفر خود، به این زندان اعزام شدند نظارت بر این زندان بر عهده چهار کشور پیروز در جنگ، یعنی فرانسه و انگلستان و شوروی و آمریکا بود هفت تن از سران آلمان نازی به شرح ذیل در اشپیندائو زندانی شدند که به شرح ذیل می‌باشند:

۱- اریش ریدر: فرمانده نیروی دریایی آلمان نازی، محکوم به حبس ابد او در ۲۶ سپتامبر ۱۹۵۶ آزاد گردید

۲ -والتر فونک: وزیر اقتصاد و یکی از اعضای عالی رتبه حزب نازی، محکوم به حبس ابد او در تاریخ ۱۶ ماه می ۱۹۵۷ آزاد گردید

۳- رودولف هس: رئیس حزب نازی و منشی شخصی هیتلر، محکوم به حبس ابد او در تاریخ ۱۷ آگوست ۱۹۸۷ در اشپیندائو درگذشت

۴- آلبرت اشپیر: وزیر تسلیحات آلمان نازی و محکوم به ۲۰ سال زندان او پس از پایان مدت محکومیتش در تاریخ ۳۰ سپتامبر ۱۹۶۶ از زندان آزاد شد

۵- بالدوئر فون شیراخ: رئیس سازمان جوانان هیتلری و فرماندار وین و محکوم به ۲۰ سال زندان او پس از پایان مدت محکومیتش در تاریخ ۳۰ سپتامبر و هم زمان با اشپیر از زندان آزاد شد

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

حجم

۵٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان