دانلود و خرید کتاب حکایت نامه موضوعی پیامبر (ص) غلامرضا حیدری‌ابهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حکایت نامه موضوعی پیامبر (ص) اثر غلامرضا حیدری‌ابهری

کتاب حکایت نامه موضوعی پیامبر (ص)

انتشارات:نشر جمال
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب حکایت نامه موضوعی پیامبر (ص)

غلامرضا حیدری ابهری( -1348)، پژوهشگر دینی است. در بخشی از این کتاب در موضوع «اسراف» می‌خوانیم: «پیامبر از کنار مردی که در حال وضو گرفتن بود، می‌گذشت. آن شخص، در وضویش آب زیادی مصرف می‌کرد. پیامبر به وی فرمود: لا تُسرِفْ؛ اسراف نکن. آن مرد پرسید: ای رسول خدا! آیا در وضو هم اسراف هست؟ پیامبر فرمود: نَعَمْ فی کلِّ شَی‌ءٍ اِسْرافٌ؛ آری، در همه چیز اسراف هست».

نظرات کاربران

کاربر ۲۲۴۸۱۸۲
۱۳۹۹/۱۰/۱۳

خیلی عالی.

moonlight
۱۳۹۹/۰۹/۲۵

من نسخه ی چاپی شو خوندم. واقعا زیبا و تاثیر گذار

محمد جواد
۱۳۹۸/۱۰/۱۵

اصحاب گفتند :«ای رسول خدا چه شده که اینقدر هراسانید»پیامبر اکرم فرمودند:«گمان کردم که قیامت بر پا شده است

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۷)
این پا شبیه چیست؟ روزی رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله یک پای خود را دراز کرد و سپس از یارانش پرسید: «این پای من شبیه چیست؟» هر کس جوابی داد و سپس گفتند: «ای رسول خدا! خودتان بفرمایید که شبیه چیست؟» حضرت لبخندی زد و پای دیگرش را هم دراز کرد و فرمود: «به این یکی پا شبیه است.»
S
صدقه بر دارایی صدقه‌دهنده می‌افزاید؛ پس صدقه دهید تا خدا به شما مهربانی کند. فروتنی، انسان فروتن را بالا می‌برد، پس فروتنی کنید تا خدا شما را بالا ببرد. بخشش و گذشت، انسان بخشنده را عزّت می‌بخشد، پس گذشت کنید تا خدا عزّت‌تان دهد.»
S
صلوات رسول‌خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله: اَلصَّلاۀ عَلَیَّ نُورٌ عَلَی الصِّراطِ. میزان‌الحکمه، حدیث ۱۰۷۹۳ درود فرستادن بر من، نوری بر روی[ پل]صراط است.
S
پیامبر فرمود: «قُلِ اللّهُمَّ اغْفِرْلِیَ الْکثیرَ مِنَ مَعاصیک وَاقْبَلْ مِنّیِ الْیسیرَ مِنْ طاعَتِک؛ بگو خدایا گناهان بسیار مرا بیامرز و عبادت اندک مرا بپذیر.»
S
امام صادق علیه‌السلام: اِنَّ اللّه‌َ عَزَّوَجَلَّ لَیرْحَمُ الْعَبْدَ لِشِدَّۀ حُبِّهِ لِوَلَدِهِ. میزان‌الحکمه، حدیث ۲۲۶۲۳ خدای بزرگ به بنده، به‌خاطر محبّت شدید او به فرزندش، رحم می‌کند.
S
کلید بخششِ خدا مردی خدمت پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله رسید و گفت: «ای رسول خدا! فلانی به من دشنام داد و مرا زد. اگر خدا و رسول او نبودند، می‌دیدی که من در رویارویی با دشنام دادن و زورگویی وی، زبان‌درازترین‌ها و قوی‌ترین‌ها بودم.» پیامبر پرسید: «چه گفتی؟» آن مرد سخن خود را بار دیگر تکرار کرد. حضرت فرمود: «مَنْ شُتِمَ اَوْ ضُرِبَ ثُمَّ صَبَرَ زادَهُ اللّه‌ُ لِذلِک عِزّاً فَاعْفُوا یعْفُ اللّه‌ُ عَنْکمْ، هر که دشنام بشنود یا کتک بخورد و در برابر آنها صبوری کند، خدا بر عزّت وی خواهد افزود. دیگران را ببخشید تا خدا هم شما را مورد عفو و بخشش خویش قرار دهد.»
S
رسول‌خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله: اَشْرَفُ الْمَوْتِ، قَتْلُ الشَّهادَۀ. میزان‌الحکمه، حدیث ۹۷۵۰ شرافتمندانه‌ترین مرگ، شهادت است.
S
یکی از زنان مسلمان، به اعمال مستحبی اهمیت بسیاری می‌داد؛ به گونه‌ای که روزها را روزه می‌گرفت و در دل شب‌ها به عبادت و راز و نیاز با خدا می‌پرداخت. با این حال، وی خیلی بداخلاق بود و زبان تندی داشت و با حرف‌های نیش‌دارش، همسایه‌ها را آزار می‌داد. یک بار نزد پیامبر از این زن تعریف کردند و گفتند: «این زن، روزها را روزه می‌گیرد و شب‌ها را به عبادت می‌پردازد. البته او بداخلاق است و با زبانش همسایه‌های خود را آزار می‌دهد.» رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله درباره وی فرمود: «لا خَیرَ فِیها هِیَ مِنْ اَهْلِ النّارِ؛ خیری در او نیست. او از دوزخیان است.»
S
محبوب‌ترین مردم نزد خدای بزرگ در روز قیامت، مطیع‌ترین آن‌ها از خدا و پرهیزکارترین آن‌هاست.
S
اسراف نکن هرگز پیامبر از کنار مردی که در حال وضو گرفتن بود، می‌گذشت. آن شخص، در وضویش آب زیادی مصرف می‌کرد. پیامبر به وی فرمود: «لا تُسرِفْ؛ اسراف نکن.» آن مرد پرسید: «ای رسول خدا! آیا در وضو هم اسراف هست؟» پیامبر فرمود: «نَعَمْ فی کلِّ شَیْ‌ءٍ اِسْرافٌ؛ آری، در همه چیز اسراف هست.»
S

حجم

۶۱۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴۸ صفحه

حجم

۶۱۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴۸ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان