دانلود و خرید کتاب چشم مهدی (فرشید) عماد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چشم اثر مهدی (فرشید) عماد

کتاب چشم

معرفی کتاب چشم

در این کتاب، مهدی (فرشید) عماد شما را با ساختمان چشم و عملکرد آن و همچنین میوه‌ها و سبزیجاتی که در سلامت این عضو حساس موثرند، آشنا می‌سازد.

درباره کتاب چشم

قرن‌هاست که انسان به خواص و تأثیرات جادویی میوه‌ها و گیاهان در حفظ زیبایی و سلامت پوست و رفع مشکلات پوستی پی برده است. گیاهان و میوه‌های تازه سرشار از انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسیدهای مفید، آنتی‌اکسیدان‌ها و... هستند که می‌توانند تمام نیازهای پوست صورت را تأمین کنند و باعث لطافت و جوانی پوست شوند. امروزه محصولاتی که با عنوان محصولات گیاهی و طبیعی عرضه می‌شوند، بیشتر مورد توجه و استقبال مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرند.

متأسفانه امروزه به وفور از مواد شیمیایی در محصولات آرایشی و بهداشتی به‌منظور کارایی‌های مختلف استفاده می‌گردد. اگر چه نمی‌توان چشم بر روی خواص این محصولات بست و به کل، خاصیت‌های آن‌ها را نادیده گرفت؛ اما واقعیت‌های ناگوار عواقب و تأثیرات سوء آن‌ها را نیز نمی‌توان فراموش کرد، گیاهان منابع لایزال خداوندی برای سلامتی و زیبایی شما هستند فقط کافی است که آن‌ها و خواصشان را بشناسیم و بتوانیم از آن‌ها به نحو صحیح و اصولی استفاده کنیم تا شاهد تغییرات شگرف در سلامتی و زیبایی خود باشیم.

 در کتاب چشم از مجموعه سلامت و زیبایی نشر آرمان رشد با تمام گیاهان و میوه‌هایی که در سلامت و زیبایی چشم موثرند آشنا خواهید شد. 

 خواندن کتاب چشم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه علاقه‌مندان به کتاب‌های سلامت و زیبایی را به خواندن این اثر دعوت می‌کنیم

بخشی از کتاب چشم

قبل از آرایش چشم‌ها

داشتن نگاهی درخشان و جذاب بستگی به خط ابروها و آرایش متناسب با چشمان شما دارد. همه چشم‌ها به یک طریق آرایش نمی‌شوند و هر چشم به‌واسطه شکل و فرم خود آرایش مخصوص خود را دارد. فرم چشمان شما به هر شکل و فرمی که باشند شما می‌توانید از رازهای زیباتر شدن آن‌ها استفاده کنید. استفاده از رنگ‌های روشن‌تر به‌منظور وسعت دادن به نگاهتان دارای اهمیت خاصی است.

برای درخشان کردن چشم‌ها ابتدا از یک سایه براق رنگ روشن به سلیقه خودتان استفاده کرده و پشت چشم‌هایتان را کاملاً سایه بزنید و از خانواده همان رنگ سایه تقریباً یک یا دو درجه پررنگ‌تر را انتخاب نمایید و به قسمت‌های داخلی چشم‌ها به سمت بینی بزنید، سپس مژه‌های بالا و پایین چشم‌هایتان را کاملاً ریمل مشکی بزنید. این نوع آرایش، چشم‌های شما را درخشان‌تر از قبل نشان می‌دهد.

برای براق‌تر کردن سفیده چشم، می‌توانید مداد چشم آبی کم‌رنگ زیر چشم‌ها بکشید. سایه‌های آبی هم اگر به میزان کم زیر چشم استفاده شود، این کار را به‌خوبی انجام می‌دهد.

آماده کردن

آماده کردن پلک‌ها برای آسان‌تر شدن آرایش آن‌ها و افزایش دوام آن، استفاده از تثبیت‌کننده و صیقل دهنده آرایش پلک در این خصوص مؤثر هستند.

طراحی

طراحی نگاه با ترسیم خط ابروها و زدن سایه بر روی پلک‌ها متناسب با فرم چشم‌ها از دیگر راه‌ها است.

شدت بخشیدن نگاه

شدت بخشیدن نگاه باید بدون سخت کردن آن باشد، در صورت تمایل می‌توانید با استفاده از قلم دور چشم که دارای بافتی نرم است و بدون مشکل محو می‌شود، این کار را انجام دهید. برس دو بخشی ریمل، مژه‌های شما را به‌راحتی از هم جدا کرده و نتیجه رضایت‌بخشی می‌دهد.

جریان طبیعی اشک یا سلامت غشاهای مخاطی جهت درخشندگی چشم‌ها نقش تعیین کننده‌ای دارد. جهت سلامت بافت‌هایی که در بخش داخلی مجاری اشکی یا غدد اشکی قرار می‌گیرد و تحت عنوان «غشاهای مخاطی» نامیده می‌شود، استفاده از یک رژیم غذایی مناسب ضروری است.

مصرف ویتامین‌های گروه A و B جهت دستیابی به سلامت بینایی ضروری است. سبزی‌ها، شیر، پنیر، تخم‌مرغ، میوه، موز، گوجه‌فرنگی، مخمرها، دانه آفتابگردان و روغن بادام، منابع ارزشمند این ویتامین‌ها محسوب می‌شوند. کاهش دید می‌تواند در اثر نقص ریبوفلاوین ایجاد شود که با مصرف آن قابل حل است.

به کار بردن مداد چشم نقره‌ای و درخشان در گوشه داخلی چشم، می‌تواند چشمان خواب‌آلود شما را به چشمانی با نیرو، درخشان و براق تبدیل کند.

سایر راه‌های درخشان کردن چشم

کف دست

کف دستان خود را به مدت ۳ دقیقه به هم مالیده تا گرم شود، سپس آن را بر روی چشم خود گذاشته و کمی فشار دهید.

آب سرد

برای آن که سفیدی چشمانتان، تمیز و درخشان باشد، قدری آب سرد در دستان خود یا در ظرفی بریزید و چشمان خود را در آن نگه دارید و مرتباً پلک بزنید. این کار را برای ۳ دقیقه انجام دهید. اگر هر روز صبح این کار را تکرار کنید، همیشه چشمانی براق، شفاف و شاداب خواهید داشت.

درخشان کردن چشم با مواد گیاهی و طبیعی

نمک

شستن چشم با آب ولرمی که اندکی نمک در آن است، به درخشندگی چشم‌ها کمک می‌کند.

هویج

هویج خام حاوی ویتامین‌های A و B بوده و به سلامت و درخشندگی چشم کمک می‌کند. جهت سلامت و درخشندگی چشم‌ها، مصرف ۱۰۰۰۰ واحد ویتامین A در روز برای بزرگ‌سالان ضروری است.

گلاب

گلوله پنبه‌ای را به گلاب آغشته کرده و برای چند دقیقه بگذارید خیس باقی بماند، (آن را فشار ندهید) سپس چند قطره روغن کرچک به آن افزوده و بعد آن را بر روی چشم‌های خود قرار داده و به مدت ۳۰ دقیقه دراز بکشید، این عمل راهی بسیار مؤثر برای خنک کردن و درخشان نمودن چشم‌هاست.

آب سیب

آب سیب سرشار از ویتامین‌های مختلف است. تکه پنبه‌ای را به آب سیب آغشته کرده و به مدت چند دقیقه بر روی چشم خود قرار دهید، این ویتامین‌ها توسط پوست چشم جذب‌شده و چشمان شما را روشن و جذاب می‌کند.

آب‌پرتقال

پرتقال نیز همانند سیب غنی از ویتامین‌ها است. تکه پنبه‌ای را به آب‌پرتقال آغشته کرده و به مدت چند دقیقه بر روی چشم خود قرار دهید، این ویتامین‌ها توسط پوست چشم جذب‌شده و چشمان شما را روشن و جذاب می‌کند.

خیار

برشی از خیار را در یخچال به مدت ۱۰ دقیقه گذاشته تا سرد شود، سپس با تکه‌ای پنبه آن را به روی چشم‌ها قرار دهید.

انگور

۱ قاشق چای‌خوری از انگور فرنگی خشک‌شده را در ۱ فنجان آب به مدت یک شب خیس کرده و به آن ۱ فنجان آب دیگر اضافه نموده و با آن چشم‌ها را بشویید.

چای

پنبه‌ای را با چای خیس کرده و بر روی چشم خود قرار دهید.

خیار و سیب‌زمینی

پنبه را در مخلوطی از سیب‌زمینی و آب خیار فرو کرده، با آن چشم‌ها را شسته و به مدت ۲۰ دقیقه روی چشم خود قرار دهید.

روغن کرچک

استفاده روزانه از روغن کرچک برای درخشان شدن چشم مؤثر است.

گلاب و خیار

گلاب و آب خیار را با هم مخلوط کرده و جهت درخشان شدن، بر روی چشم‌هایتان قرار دهید.

زردچوبه

زردچوبه شفاف کننده چشم است.

شیرین‌بیان

برای درخشان کردن سفیدی چشم، ریشه شیرین‌بیان را دم کنید و چشم را با آن بشویید.

گل قاصدک

مالیدن شیرابه گل قاصدک، سفیدی چشم را درخشان می‌کند و توان بینایی را افزایش می‌دهد.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۳۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۶۶ صفحه

حجم

۳۳۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۶۶ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان