دانلود و خرید کتاب بال های پرواز در ملکوت توران الهیاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بال های پرواز در ملکوت اثر توران الهیاری

کتاب بال های پرواز در ملکوت

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بال های پرواز در ملکوت

کتاب بال های پرواز در ملکوت نوشته توران الهیاری است. کتاب بال های پرواز در ملکوت که انتشارات آرمان رشد منتشر کرده است به نماز و تاثیرات آن در زندگی انسان می‌پردازد. و این واجب دینی را در ابعاد مختلف براساس قرآن بررسی می‌کند. 

درباره کتاب بال های پرواز در ملکوت 

نماز زیباترین و محبوب‌ترین هدیۀ انسان به پروردگار است و آثار گوناگون فردی، اجتماعی، دنیوی و اخروی دارد که باعث آمرزش گناهان، جلوگیری از فساد، جلب رحمت ایزدی، آرامش داشتن در زندگی و سلامتی روح و روان افراد می‌شود. نماز رابطۀ مخلوق با خالق است. عوامل مادی را معنوی کرده و انسان را علاوه بر آشنایی با خدا با طبیعت نیز آشنا می‌سازد. طبیعتی همچون آب، خاک، طلوع، غروب، وقت و... . نماز تنها عبادتی است که حتی در حال غرق شدن و جنگ هم ساقط نمی‌شود و برترین فریاد آزادی انسان از تسلط قدرتمندان و اعلام بندگی در آستان خداوند است. 

نماز و روزه وسیلۀ تقرب الهی، آرامش روح و روان بشر، یاد خدا بودن، گناه‌زدایی، غفلت‌زدایی، عامل پرورش فضایل اخلاقی، هم‌گرایی، نفی طاغوت و ایستادگی، تلطیف روح، تقویت اراده، کنترل غرایز، ایثار و نوع‌دوستی، وفای به عهد، بهره‌مندی از لذایذ دنیوی و اخروی، سالم بودن خانواده، حرکت بر مدار الهی، معنادار شدن زندگی، افزایش عزت‌نفس، مقابلۀ درست با سختی‌ها، کسب موفقیت روزافزون و... می‌شود. این کتاب نماز را در ابعاد مختلف بررسی می‌کند.

خواندن کتاب بال های پرواز در ملکوت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شناخت بهتر نماز پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب بال های پرواز در ملکوت

(إِنَّ أَوَّلَ بَيتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذِی بِبَكَّةَ مُبَارَكاً و هُدًی لِلْعالَمِينَ) «آل‌عمران/ ۹۶»

اولين خانه‌اي كه براي عبادت خلق بنا شده همان خانۀ مكه است كه در آن بركت و هدايت خلايق است.

۲: اهميت خانۀ كعبه و بي‌نيازي خدا از اطاعت بندگان

(فِيهِ ءَاياتُ بَيِّناتٌ مَّقامُ إِبراهيمَ وَ مَن دَخَلَهُ كانَ ءَامِناً وَلِلَّهِ عَلی النَّاسِ حِجُّ الْبيتِ مَنِ اسْتَطاعَ إِلَيهِ سَبيلاً وَ مَن كَفَرَ فَإِنَّ اللَّهَ غَنِیٌّ عَنِ الْعالَمِينَ) «آل‌عمران/ ۹۷»

۱) در آن خانه ربوبيت هويدا است.

۲) مقام ابراهيم خليل است.

۳) هركه در آنجا داخل شود ايمن باشد.

۴) حج و زيارت آن خانه بر مردم واجب است.

۵) بر هركسي كه توانايي رسيدن به آنجا را دارد

۶) و هركس كافر شود به خود زيان رسانده كه البته خدا از اطاعت خلق بي‌نياز است.

۳: دستور خدا دربارۀ امن بودن خانۀ كعبه و به پا داشتن نماز در آن

(وَ إِذْ جَعَلْنَا الْبَيْتَ مَثَابَةً لِّلنَّاسِ وَ أَمْنًا وَاتَّخِذُواْ مِن مَّقَامِ إِبْرَاهِيمَ مُصَلًّى وَ عَهِدْنَا إِلَى إِبْرَاهِيمَ وَ إِسْمَاعِيلَ أَن طَهِّرَا بَيْتِیَ لِلطَّائِفِينَ وَ الْعَاكِفِينَ وَ الرُّكَّعِ السُّجُودِ) «بقره/ ۱۲۵»

چون خانۀ [كعبه] را براى مردم محل اجتماع و [جاى] امنى قرار داديم [و فرموديم] در مقام ابراهيم نمازگاهى براى خود اختيار كنيد و به ابراهيم و اسماعيل فرمان داديم كه خانۀ مرا براى طواف‌كنندگان، معتكفان، ركوع و سجودكنندگان پاكيزه كنيد.

۱) یادآور زماني‌كه ما خانۀ كعبه را مقام امن و مرجع امر دين خلق قرار داديم.

۲) دستور داده شد كه مقام ابراهيم را جايگاه پرستش خدا قرار دهيد.

۳) از ابراهيم و فرزندش اسماعيل پيمان گرفتيم كه حرم خدا را از بت و از هر پليدي پاكيزه داريد تا اهل ايمان به طواف و اعتكاف حرم بيايند و در آن نماز و طاعت خدا به جاي آرند.

۴: دستور تغيير قبله و نماز خواندن به‌سوي مسجدالحرام

(قَدْ نَرَى تَقَلُّبَ وَجْهِكَ فِی السَّمَاءِ فَلَنُوَلِّيَنَّكَ قِبْلَةً تَرْضَاهَا فَوَلِّ وَجْهَكَ شَطْرَ الْمَسْجِدِالْحَرَامِ وَ حَيْثُ مَا كُنتُمْ فَوَلُّواْ وُجُوهَكُمْ شَطْرَهُ وَ إِنَّ الَّذِينَ أُوْتُواْ الْكِتَابَ لَيَعْلَمُونَ أَنَّهُ الْحَقُّ مِن رَّبِّهِمْ وَ مَا اللّهُ بِغَافِلٍ عَمَّا يَعْمَلُونَ) «بقره/ ۱۴۴»

ما [به هر سو] گردانيدن رويت در آسمان را نيك مى‏بينيم پس [باش تا] تو را به قبله‏اى كه بدان خشنود شوى برگردانيم. پس روى خود را به‌سوى مسجدالحرام كن و هرجا بوديد روى خود را به‌سوى آن بگردانيد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
و هركس كافر شود به خود زيان رسانده كه البته خدا از اطاعت خلق بي‌نياز است.
fa,3in

حجم

۱۸۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۹۰ صفحه

حجم

۱۸۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۹۰ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان