دانلود و خرید کتاب فرزندان شاد و خوشبخت گابریلا چوکورووسکی ترجمه مهدی قراچه‌داغی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرزندان شاد و خوشبخت اثر گابریلا چوکورووسکی

کتاب فرزندان شاد و خوشبخت

معرفی کتاب فرزندان شاد و خوشبخت

کتاب فرزندان شاد و خوشبخت نوشته گابریلا چوکورووسکی و ترجمه مهدی قراچه داغی، اصولی را که یک عمر به فرزندانتان کمک می‌کند، به شما آموزش می‌دهد. 

درباره کتاب فرزندان شاد و خوشبخت

هر پدر و مادری دوست دارد فرزندی سالم و سلامت داشته باشد. فرزندی که شاد و خوشبخت باشد و موفقیت‌های بسیاری در زندگی‌اش به دست بیاورد. اما به دست آوردن این شادی و خوشبختی چگونه تحقق می‌یابد؟ گفتن این حرف بسیار ساده است اما در عمل، انجام دادن آن کاری بسیار سخت است. این موضوع اهمیت دارد و همیشه خودش را به شکل خیرخواهی برای فرزند نشان می‌دهد. گرفتن نمرات خوب در مدرسه، سلامت جسمی، درس خواندن در یک دانشگاه خوب،داشتن شغل مناسب و زندگی عاطفی موفق. اما موفقیت در این‌ها تعریف می‌شود؟ 

فرزند موفق، فرزندی است که شاد است. والدین برای داشتن فرزندان شاد و خوشبخت باید رابطه عاطفی عمیقی با آن‌ها بسازند و این رابطه به خصوص در سال‌های اول زندگی کودک اهمیت دارد. هر ارزشی که کودک در سنین پایین کسب می‌کند، در تمام زندگی او همراهش است و خودش را نشان می‌دهد. بنابراین ما به عنوان نقش مهمی در ایجاد و انتقال این ارزش‌ها به فرزندانمان داریم. فرزندان ما بازتابی از موجودیت ما هستند. بنابراین، ما نیز باید در کنار آن‌ها رشد کنیم و بزرگ شویم. 

گابریلا چوکورووسکی در کتاب فرزندان شاد و خوشبخت به تمام والدین، اصولی را آموزش می‌دهد که برای تمام عمر همراه فرزندان است و به آن‌ها کمک می‌کند. 

کتاب فرزندان شاد و خوشبخت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب فرزندان شاد و خوشبخت را به تمام پدران و مادرانی که دغدغه تربیت فرزندانشان را دارند، پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب فرزندان شاد و خوشبخت

هم بزرگ‌ترها و هم بچه‌ها دلشان می‌خواهد کاری را که دوست دارند، انجام دهند. و با این حال اگر نظم و ترتیب و قوانینی وجود نداشته باشد، نمی‌توانیم در کنار هم زندگی کنیم. قوانین زندگی ما را در جامعه آسان‌تر می‌کنند، به شرط آنکه این قوانین را درک کنیم و آنها را درون‌ریزی نماییم.

امّا قانون و مقررات برای زندگی اجتماعی مشکلات خود را هم دارد. خود را گرفتار قوانینی که هیچ کمکی به شما نمی‌کند، نکنید.

برای مثال، برای اینکه بزرگ‌ترها را خوشحال کنید، فرزندانتان را مجبور نکنید که کارهایی را انجام دهند. به‌خصوص اگر آنها علاقه‌ای به انجام دادن آنچه شما می‌خواهید، نداشته باشند. برای مثال، نخواهید شعری را که آنها در کودکستان آموخته‌اند، حالا پس از چندی در حضور بزرگ‌ترها بخوانند تا ثابت کنند که دانش‌آموزان خوبی هستند. هر چند پدر و مادر دوست دارند که فرزندانشان آنچه را در کودکی آموخته‌اند به نمایش بگذارند، امّا مجبور کردن کودک به انجام دادن کاری که به آن علاقه ندارد، چیز جالبی نیست.

هر قاعده و قانونی را با فکر و احساس خود سبک سنگین کنید.

نظم‌آموزی به معنای رعایت کردن برخی از قوانین است. بدین معناست که عادت کنیم برنامه‌ای داشته باشیم، برنامه‌ریزی کنیم و براساس این برنامه پیش برویم تا به هدفهای خود برسیم. برای مثال، اگر قرار باشد در امتحانی شرکت کنید و خود را برای این امتحان آماده نکنید، احتمال اینکه در امتحان قبول نشوید زیاد است. برای اینکه در امتحان خوب ظاهر شوید، برای اینکه برنامه‌ای داشته باشید و براساس آن برنامه‌ریزی کنید، به نظم و ترتیب احتیاج دارید. باید با عزمی راسخ وارد عمل شوید.

تحصیل کردن مستلزم وجود نظم و ترتیب شخصی است. متأسفانه نظم و ترتیب شخصی گاه به مفهوم تأدیب معرفی می‌شود و جنبه منفی پیدا می‌کند. وقتی درباره نظم و ترتیب با مفهوم تأدیب حرف می‌زنیم، رعایت نکاتی را به اجبار در نظر می‌گیریم. البته واقعیت دارد که جامعه به ما قوانینی را تحمیل می‌کند که براساس آن زندگی کنیم. ما نقش بعضی از این قوانین را می‌دانیم و از نقش برخی دیگر بی‌اطلاعیم. ممکن است با بعضی از این قوانین موافق و با بعضی دیگر مخالف باشیم.

نظم و ترتیب شخصی با انگیزه داشتن کودک و تن دادن او به این نظم و ترتیب آموزش داده می‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
ما واقعیتها را نه به شکلی که هستند، بلکه به شکلی که به آن عادت داریم می‌بینیم.
احسان رضاپور
در کودکی با بسیاری از عادتها آشنا می‌شویم. تغییر دادن عادتها دشوار است. به همین دلیل است که پدر و مادر باید مراقب عادتی که در فرزندانشان ایجاد می‌شود، باشند. پدر و مادر باید در شکل‌گیری این عادتها به فرزندانشان کمک کنند تا آنها عادتهای خوبی ایجاد نمایند.
احسان رضاپور
مهم نیست برای تربیت فرزندانتان به آنها چه می‌گویید، مهم رفتاری است که از خود به نمایش می‌گذارید. آنچه در ارتباط با فرزندانتان انجام می‌دهید، و نیز آنچه در قبال دیگران می‌کنید، نگرشی که از خود نشان می‌دهید، آن‌طور که عمل و اقدام می‌کنید، معیارهای فرزندانتان محسوب می‌شوند.
احسان رضاپور
توانایی بخشودن نشانه دوست داشتن دیگران است. این با باورهای ما در ارتباط است. از عمق وجود ما نشئت می‌گیرد، امّا با الگوها و نگرشهای خانوادگی نیز در ارتباط است. اگر فرزندتان را تشویق کنید تا شخصیتی از آن خود پیدا کند، اگر او را به همین شکلی که هست بپذیرید، حتی اگر با شما تفاوت داشته باشد، به احتمال زیاد اعتمادبه نفس پیدا می‌کند و این روی بسیاری از احساسات او تأثیر می‌گذارد: حال خوش، صبر و شکیبایی در قبال دیگران و توانایی غلبه بر نومیدیها و ناراحتیهای جزئی و درک کردن و بخشودن کسانی که این ناراحتیها را سبب می‌شوند.
احسان رضاپور
پدر و مادر به فرزند کمسال خود رویه‌های مختلف را تحمیل می‌کنند، بی‌آنکه او بفهمد چرا اینها ضروری هستند. والدین در این زمینه باوری دارند: «او کمسال است و باید اطاعت کند.» در اغلب مواقع، این طرز برخورد پدر و مادر سبب می‌شود که کودک با خود به این نتیجه برسد که آنچه هست قابل قبول نیست. شخصیت و خواسته‌های او قابل قبول نیستند.
احسان رضاپور
ممکن است کسانی باشند که این احساس را درک نکنند زیرا آن را هرگز تجربه نکرده‌اند. زیرا آن را پیرامون خود ندیده‌اند. در اینجا تقصیری وجود ندارد. تجربه کردن عشق می‌تواند با ژست ساده‌ای شروع شود. به کسی که نیازی دارد، نیازش را برآورده سازید، بی‌آنکه متقابلا از او چیزی بخواهید. خواهید دید که چگونه شادی و نشاط طرف مقابل روی شما اثر خواهد گذاشت. سعی کنید با کسانی که در پیرامون شما هستند مهربان‌تر باشید. مبالغه نکنید. متوجه شوید که قبل از هر چیز حال شما بهتر می‌شود.
niloofardelbari
برای اینکه به فرزندتان کمک کنید تا قوانین و مقررات را درون‌ریزی کند، باید در این زمینه یک الگوی مناسب باشید. نمی‌توانید از او بخواهید کاری را بکند که شما عکس آن را انجام می‌دهید. نمی‌توانید درحالی که شما هله هوله می‌خورید از فرزندتان بخواهید که غذای سالم بخورد.
احسان رضاپور
نخواهید شعری را که آنها در کودکستان آموخته‌اند، حالا پس از چندی در حضور بزرگ‌ترها بخوانند تا ثابت کنند که دانش‌آموزان خوبی هستند. هر چند پدر و مادر دوست دارند که فرزندانشان آنچه را در کودکی آموخته‌اند به نمایش بگذارند، امّا مجبور کردن کودک به انجام دادن کاری که به آن علاقه ندارد، چیز جالبی نیست.
احسان رضاپور
والدین گرایش به این دارند که فرزندان خود را با کودکان همسن و سال آنها مقایسه کنند، آنها را با برادران و خواهران خود مقایسه می‌کنند. این برای کودک بسیار ناراحت‌کننده است که با شخص دیگری مقایسه شود. برای کودک این به معنای درک نشدن است. این به معنای تحقیر شدن است. مقایسه‌ها زندگی ما را پر می‌کنند، امّا با خود احساس مرارت و بی‌اعتمادی را به همراه می‌آورند.
احسان رضاپور

حجم

۶۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۶۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان