دانلود و خرید کتاب جمهوری اتریش احمد علامه فلسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب جمهوری اتریش

کتاب   

 کتاب جمهوری اتریش نوشته احمد علامه فلسفی به معرفی کشور اتریش، اوضاع سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، جغرافیا و جاذبه‌های گردشگری این کشور و روابطش با ایران می‌پردازد.

اتریش یکی از کشورهای اروپای مرکزی است. پایتخت آن وین است. این کشور از شمال با آلمان و جمهوری چک، از شرق با اسلوواکی و مجارستان، از جنوب با ایتالیا و اسلوونی و از غرب با سوئیس و لیختنشتاین هم‌مرز است. پس از فروپاشی امپراتوری مقدس روم در سال ۱۸۰۶، امپراتوری اتریش تشکیل شد. در ۱۸۶۷ امپراتوری دوگانه اتریش-مجارستان شکل گرفت که بعد از شکست دولت‌های محور در جنگ اول جهانی به چند بخش تقسیم شد. در ۱۹۳۳ انگلبرت دولفوس حکومتی با گرایش‌های فاشیستی برپا کرد.در ۱۹۳۸ هیتلر کشور اتریش را به آلمان منضم کرد. بعد از پایان جنگ دوم جهانی اتریش به اشغال متفقین درآمد و از ۱۹۵۵ به صورت جمهوری فعلی درآمد.

اتریش بعد از اتمام جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۵ تاکنون یک جمهوری فدرال است. صدر اعظم و رئیس جمهور این کشور توسط مردم انتخاب می‌شود. کشور اتریش با 9 میلیون نفر جمعیت و با مساحت ۸۳٬۸۵۵ کیلومتر مربع تقریباً هم‌اندازه امارات است و از ۹ ایالت تشکیل یافته‌است. حدود ۶۰٪ این کشور را رشته کوه‌های آلپ شرقی شامل می‌شوند.

روابط دو کشور ایران و اتریش از نظر تاریخی، سابقه‌ای بسیار طولانی و کهن داشته و بر پایه احترام متقابل، مودت و منافع مشترک استوار بوده است. پیشینه مناسبات دو کشور از آغاز سلطنت صفویه در ایران و خاندان هابسبورگ در اتریش شروع می‌گردد. شاید نخستین رابطه دیپلماتیک دو کشور، مربوط به سند تاریخی که گویای تعاملات دیرین ایران و اتریش است، نامه سال ۱۵۵۲ شاه طهماسب اول صفوی به خاندان خاندان هابسبورگ باشد که از آن به عنوان یکی از قدیمی‌ترین سند مکتوب روابط سیاسی و دیپلماتیک دو کشور یاد می شود.

با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اتریش از جمله نخستین کشورهایی بود که جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت شناخت و زمینه توسعه و گسترش همکاری‌های دو کشور فراهم شد. در مجموع مناسبات سیاسی دو کشور از مولفه‌های قابل توجه و مشخصه‌های متمایزی برخوردار بوده است. آشنایی‌های تاریخی، تعاملات فرهنگی و دانشگاهی، همکاری‌های اقتصادی و صنعتی سنتی و دیدارهای متعدد مقامات سیاسی عالی‌رتبه ایران و اتریش از پایتخت‌های دو کشور نمادهای بارز این وجه تمایز و نیز سرشت چند وجهی این مناسبات بوده اند.

خواندن کتاب جمهوری اتریش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به کتاب‌های کشورشناسی و جهانگردی را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۱ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۱ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان