دانلود و خرید کتاب وصیت‌نامه سیاسی ـ الهی حضرت امام خمینی(ره) امام خمینی(ره)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب وصیت‌نامه سیاسی ـ الهی حضرت امام خمینی(ره) اثر امام خمینی(ره)

کتاب وصیت‌نامه سیاسی ـ الهی حضرت امام خمینی(ره)

انتشارات:نشر جمال
امتیاز:
۴.۱از ۹۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب وصیت‌نامه سیاسی ـ الهی حضرت امام خمینی(ره)

«وصیت‌نامه سیاسی ـ الهی حضرت امام خمینی(ره)»، یکی از نوشته‌های کلیدی در شناخت اندیشه‌های سیاسی انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) است. در آغاز این کتاب می‌خوانیم: «امام خمینی نگارش وصیت‌نامۀ سیاسی ـ الهی خویش را - که در حقیقت پیام جاوید ایشان و خلاصۀ همه وصایا و پیام‌های زندگی پر برکت‌شان می‌باشد - در تاریخ ۲۶ /۱۱/۱۳۶۱ به پایان رسانده و نسخه‌ای از آن را طی پیامی به تاریخ ۲۲/۴/۱۳۶۲ - که به مناسبت افتتاح اولین دوره مجلس خبرگان صادر فرمودند - به صورت لاک و مُهر شده نزد خبرگان اولین دورۀ مجلس خبرگان رهبری به امانت سپردند. امام خمینی در سال‌های بعد، وصیت‌نامه‌اش را مورد بازبینی قرار داده و با انجام تغییراتی در آن، دو نسخه از متن اصلاحی را که بر روی پاکت‌های آنها به خطّ ایشان نوشته شده است: «متن وصیت‌نامۀ سیاسی - الهی این‌جانب جهت نگهداری در مجلس خبرگان و آستان قدس رضوی» برای تحویل به مراکز مذکور به نمایندگان خویش سپردند.

نظرات کاربران

Zeinab
۱۳۹۸/۱۱/۰۷

وقتی وصیت‌نامه رو می‌خوندم اصلا فکر نمی‌کردم که حدود چهل سال پیش نوشته شده. همه چیزش با زمان امروز هم میخونه. یه جاهایی هم خیلی دلم گرفت از اینکه بسیاری از دولتمردها و سیاستمدارهامون به وضوح نصیحت‌های امام رو فراموش

- بیشتر
جامانده
۱۳۹۹/۱۰/۲۴

وصیت‌نامه رو میتونید رایگان از اینترنت‌ هم دانلود کنید البته

Fatima Hussaini
۱۳۹۷/۰۵/۰۵

درود وسلام بر امام خمینی روحشان شاد باد

Parissa Rashidi
۱۳۹۹/۰۴/۱۵

تقسیم بندی خوبی دارد

۱۳۸۷
۱۳۹۹/۰۳/۱۳

روحت شاد خمینی کبیر

j.h
۱۳۹۹/۰۹/۲۷

یک دسته بندی جامع و دقیق، با نگاهی عمیق و انسانی به موضوعات مهم کشور به کسانی توصیه میکنم که دنبال پیدا کردن نگاهی بالادستی به موضوعات کلان کشورند. امام توی این کتاب برای گروه ها و بخش های مختلف کشور نصایحی

- بیشتر
کاربر ۱۴۳۵۱۹۶
۱۳۹۹/۰۱/۱۵

عالییییی بود

roham
۱۴۰۲/۰۹/۰۸

افتضاح

گل نرگس
۱۳۹۹/۰۹/۰۲

من کتاب درس هایی از وصیت نامه امام خمینی رو خوندم‌ روحت شاد خمینی کبیر راهت پررهرو باد. لبیک یا خامنه ای لبیک یا حسین است❤✋

دعوی هستی دراین میدان دلیل نیستی است
۱۳۹۹/۰۶/۱۷

نفسی بفداااک یاروح الله

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹۵)
برادران‌! شما این‌ اوراق‌ را قبل‌ از مرگ‌ من‌ نمی‌خوانید. ممکن‌ است‌ پس‌ از من‌ بخوانید، در آن‌ وقت‌ من‌ نزد شما نیستم‌ که‌ بخواهم‌ به‌ نفع‌ خود و جلب‌ نظرتان‌ برای‌ کسب‌ مقام‌ و قدرتی‌ با قلب‌های‌ جوان‌ شما بازی‌کنم‌. من‌ برای‌ آنکه‌ شما جوانان‌ شایسته‌ای‌ هستید، علاقه‌ دارم‌ که‌ جوانی‌ خود را در راه‌ خداوند و اسلام‌ عزیز و جمهوری‌ اسلامی‌ صرف‌ کنید تا سعادت‌ هر دو جهان‌ را دریابید. و از خداوند غفور می‌خواهم‌ که‌ شما را به‌ راه‌ مستقیم‌ انسانیّت‌ هدایت‌ کند و از گذشتۀ‌ ما و شما با رحمت‌ واسعۀ‌ خود بگذرد. شماها نیز در خلوت‌ها از خداوند همین‌ را بخواهید که‌ او هادی‌ و رحمان‌ است‌.
Sajjad Nikmoradi
توجّه‌ داشته‌ باشند رئیس‌ جمهور و وُکلای‌ مجلس‌ از طبقه‌ای‌ باشند؛ که‌ محرومیّت‌ و مظلومیّت‌ مستضعفان‌ و محرومان‌ جامعه‌ را لمس‌ نموده‌ و در فکر رفاه‌ آنان‌ باشند، نه‌ از سرمایه‌داران‌ و زمین‌خواران‌ و صدرنشینان‌ مرفّه‌ و غرق‌ در لذّات‌ و شهوات‌ که‌ تلخی‌ محرومیّت‌ و رنج‌ گرسنگان‌ و پابرهنگان‌ را نمی‌توانند بفهمند.
جواد
و بدانید که‌ نژاد آریا و عرب‌ از نژاد اروپا و آمریکا و شوروی‌ کم‌ ندارد و اگر خودیِ خود را بیابد و یأس‌ را از خود دور کند و چشمداشت‌ به‌ غیر خود نداشته‌ باشد، ‌در دراز مدّت‌ قدرت‌ همه‌کار و ساختن‌ همه‌چیز را دارد. و آنچه‌ انسان‌های‌ شبیه‌ به‌ اینان‌ ‌به‌ آن‌ رسیده‌اند شما هم‌ خواهید رسید به‌ شرط‌ اتّکال‌ به‌ خداوند تعالی‌ ‌و اتّکا به‌ نفْس‌، و قطع‌ وابستگی‌ به دیگران‌ و تحمّل‌ سختی‌ها برای‌ رسیدن‌ به‌ زندگی‌ شرافتمندانه‌ و خارج‌ شدن‌ از تحت‌ سلطۀ‌ اجانب‌.
Sajjad Nikmoradi
‌این وصیّت‌نامه را پس از مرگ من احمد خمینی برای مردم بخواند. و در صورت عذر، رئیس محترم جمهور یا رئیس محترم شورای اسلامی یا رئیس محترم دیوان عالی کشور، این زحمت را بپذیرند. و در صورت عذر، یکی از فقهای محترم نگهبان این زحمت را قبول نماید. روح الله الموسوی الخمینی
سپیده دم اندیشه
حفظ‌ اسلام‌ در رأس‌ تمام‌ واجبات‌ است
جواد
وصیت‌نامۀ سیاسی – الهی حضرت امام خمینی (ره)
جواد
و اخیراً قدرت‌های‌ شیطانی‌ بزرگ‌ به‌ وسیلۀ‌ حکومت‌های‌ منحرفِ خارج‌ از تعلیمات‌ اسلامی‌ ـ که‌ خود را به‌ دروغ‌ به‌ اسلام‌ بسته‌اندـ برای‌ محو قرآن‌ و تثبیت‌ مقاصد شیطانی‌ ابرقدرت‌ها، قرآن‌ را با خطّ‌ زیبا طَبْع‌ می‌کنند و به‌ اطراف‌ می‌فرستند و با این‌ حیلۀ‌ شیطانی‌، قرآن‌ را از صحنه‌ خارج‌ می‌کنند.
لَبیکَ یا مهدی (عج)
و وصیّت‌ من‌ به‌ ملّت‌ شریف‌ آن‌ است‌ که‌ در تمام‌ انتخابات‌، چه‌ انتخاب‌ رئیس‌ جمهور و چه‌ نمایندگان‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ و چه‌ انتخاب‌ خبرگان‌ برای‌ تعیین‌ شورای‌ رهبری‌ یا رهبر، در صحنه‌ باشند و اشخاصی‌ که‌ انتخاب‌ می‌کنند روی‌ ضوابطی‌ باشد که‌ اعتبار می‌شود، مثلاً در انتخاب‌ خبرگان‌ برای‌ تعیین‌ شورای‌ رهبری‌ یا رهبر، توجه‌ کنند که‌ اگر مسامحه‌ نمایند و خبرگان‌ را روی‌ موازین‌ شرعیّه‌ و قانون‌ انتخاب‌ نکنند، چه‌ بسا که‌ خساراتی‌ به‌ اسلام‌ و کشور وارد شود که‌ جبران‌پذیر نباشد. و در این‌ صورت‌ همه‌ در پیشگاه‌ خداوند متعال‌ مسئول‌ می‌باشند؛ از این‌ قرار، عدم‌ دخالت‌ ملّت‌ از مراجع‌ و علمای‌ بزرگ‌ تا طبقۀ‌ بازاری‌ و کشاورز و کارگر و کارمند، همه‌ و همه‌ مسئول‌ سرنوشت‌ کشور و اسلام‌ می‌باشند؛ چه‌ در نسل‌ حاضر و چه‌ در نسل‌های‌ آتیه‌؛ و چه‌ بسا که‌ در بعض‌ مقاطع‌، عدم‌ حضور و مسامحه‌، گناهی‌ باشد که‌ در رأس‌ گناهان کبیره‌ است‌.
رفتن‌ به‌ انگلستان‌ و فرانسه‌ و آمریکا و مسکو، افتخاری‌ پر ارزش‌ و رفتن‌ به‌ حجّ‌ و سایر اماکن‌ متبرّکه، ‌ کهنه‌پرستی‌ و عقب‌ماندگی‌ است‌. بی‌اعتنایی‌ به‌ آنچه مربوط‌ به‌ مذهب‌ و معنویات‌ است‌ از نشانه‌های‌ روشن‌فکری‌ و تمدّن‌، و در مقابل‌ْ تعهّد به‌ این‌ امور، نشانۀ‌ عقب‌ماندگی‌ و کهنه‌پرستی‌ است‌.
Sajjad Nikmoradi
وصیت‌نامۀ سیاسی – الهی حضرت امام خمینی (ره)
جواد

حجم

۲۰۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

حجم

۲۰۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان