دانلود و خرید کتاب ایالات متحده آمریکا احمد علامه فلسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب ایالات متحده آمریکا

 کتاب ایالات متحده آمریکا نوشته احمد علامه فلسفی به معرفی کشور آمریکا، اوضاع سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، جغرافیا و جاذبه‌های گردشگری این کشور و روابطش با ایران می‌پردازد.

کشور ایالات متّحده آمریکا، با جمعیتی بالغ بر ۳۳۰ میلیون نفر و با مساحت ۹٬۸۲۶٬۶۳۰ کیلومتر مربع و به پایتختیِ شهر واشینگتن، دی. سی.است. آمریکا سومین کشور پرجمعیت دنیا و سومین کشور پهناور جهان است، و از لحاظ نژادی و گوناگونیِ مردم، متنوع‌ترین کشور جهان شناخته می‌شود. کشور آمریکا از شرق با اقیانوس اطلس، از غرب با اقیانوس آرام، از شمال با کشور کانادا، و از جنوب با کشور مکزیک همسایه است. این کشور از راه پایگاه دریایی گوانتانامو نیز مرز مشترک اندکی با کوبا دارد. آمریکا همچنین از طریق آلاسکا با روسیه مرز آبی دارد. به علاوه، مجموعه‌ای از جزیره‌ها، ناحیه‌ها، و مناطق متعلق به آمریکا در سراسر جهان پراکنده‌اند.

ایالات متحده آمریکا در نیمکره غربی زمین، و در شمال قاره آمریکا واقع است. این کشور از ۴۸ ایالت همجوار، و دو ایالت جدا از دیگران (شبه جزیره آلاسکا در شمال شرق قاره آمریکا و مجمع‌الجزایر هاوایی در اقیانوس آرام) تشکیل شده‌است. همچنین، در دو منطقه حوزه دریای کارائیب، و نیز بخش‌هایی از اقیانوس آرام، جزایر کوچک و پراکنده‌ای وجود دارند که قلمرو آمریکا محسوب می‌شوند، ولی به گونه‌ای خودگردان اداره می‌شوند (مانند پورتو ریکو). آرام و اطلس، ایالات متحده آمریکا را از تهدیدات و خطرات سیاسی و نظامی در اروپا و آسیا مصون داشته است . آلاسکا بزرگترین و رودآیلند کوچکترین ایالت آمریکا هستند. 

خواندن کتاب ایالات متحده آمریکا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به کتاب‌های کشورشناسی و جهانگردی را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم.

نظرات کاربران

انوشه®
۱۴۰۱/۰۷/۲۲

لطفا طاقچه بی نهایت بذارید

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۹۰ صفحه

حجم

۶٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۹۰ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان