دانلود و خرید کتاب بال پرواز
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بال پرواز اثر سعید ابوالقاضی

کتاب بال پرواز

گردآورنده:سعید ابوالقاضی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بال پرواز

کتاب بال پرواز نوشته سعید ابوالقاضی است، این کتاب رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون نماز است. شکل گیری ستاد اقامه نماز در سال‌های ۶۹.۷۰ نقطه شروعی شد برای نشر فرهنگ نماز و از همان سال‌ها پشتیبانی مادّی و معنوی رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای راز پیشرفت این نهاد معنوی شده است.

نماز که در قرآن ۹۸ بار آمده است، نخستین عبادتی است که بر پیامبر (ص) و پیروانش در مکه واجب شد و اهمیت آن در بین عبادات به حدی است که آن را ستون دین، نور مومن، معراج مومن، کلید بهشت، نشانه ایمان، بهترین اعمال، اولین سوال قیامت و شرط قبولی سایر اعمال دانسته‌اند. از این رو نماز خواندن، به موقع خواندن، با کیفیت خواندن و درست خواندن بسیار اهمیت پیدا می‌کند.

این کتاب به بیانات مقام عظم رهبری به این واجب مهم می‌پردازد.

خواندن کتاب بال پرواز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام جوانان متدین و انقلابی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب بال پرواز

تقوا چیست؟

تقوا چیست و چگونه می‌شود در ابعاد مختلف زندگی، باتقوا بود؟

تقوا، عبارت از اجتناب و پرهیز از خطا و گناه و اشتباه و آلودگی و ناپاکی و انحراف از راه و پیروی از هوس‌ها، و دل سپردن به خط مستقیم تکلیف و وظیفه.

در میدان‌های مختلف، همه باید باتقوا باشند، تا موفق بشوند.

تقوا، شرط توفیق در هر راهی است؛ مخصوص دین هم نیست؛ منتها تقوای دینی، روشن و واضح و شیرین و خوش‌عاقبت است.

از یک کودک و نوجوان که مشغول تحصیل و درس خواندن است، تا یک خانم کدبانوی خانه، تا هر انسانی که در محیطی به شغل و به کاری اشتغال دارد، هر کدام از این‌ها باید تقوا داشته باشند، تا بتوانند راه را درست بروند و به مقصود برسند.

یک نوجوان، بدون تقوای خاص محیط و وضعیت شغلی و کاری خود، نمی‌تواند به هدف درس خواندن برسد. باید از اشتباه و هوس و بازیگوشی و سرگرمی به کارهایی که او را از فعالیت خودش بازمی‌دارد، اجتناب بکند. این، تقوای اوست. یک زن در داخل خانه و یک مرد در محیط کار نیز همین‌طورند.

یک مؤمن که می‌خواهد راه خدا را بپیماید و در صراط مستقیم حق حرکت بکند، باید باتقوا باشد، تا بتواند رضای الهی را کسب کند، از نورانیت الهی استفاده نماید، به مراحل عالی معنویت برسد و به حاکمیت دین خدا دست پیدا بکند. تقوا، برای فردی که در راه دین و ایمان حرکت می‌کند، یعنی رعایت کردن تکلیف دینی و دل ندادن به هوس‌ها و شهوات و منحرف نشدن از راه خدا.

شما در هر جا که هستید، هر شغلی که دارید، هر مسؤولیتی که برعهده گرفته‌اید، هر شأنی از شؤون اجتماعی را که دارا هستید، در درجهٔ اول باید همتتان این باشد که رضای خدا را تحصیل کنید و وظیفهٔ الهی را انجام بدهید. این، تقواست.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
نماز که در قرآن ۹۸ بار آمده است، نخستین عبادتی است که بر پیامبر (ص) و پیروانش در مکه واجب شد و اهمیت آن در بین عبادات به حدی است که آن را ستون دین، نور مومن، معراج مومن، کلید بهشت، نشانه ایمان، بهترین اعمال، اولین سوال قیامت و شرط قبولی سایر اعمال دانسته‌اند.
کاربر ۵۸۸۸۳۰۱

حجم

۱۲۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۱۲۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان