دانلود و خرید کتاب جوهر الهدایه فی الکلام معز المومنین محسن رجبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جوهر الهدایه فی الکلام  معز المومنین اثر محسن رجبی

کتاب جوهر الهدایه فی الکلام معز المومنین

نویسنده:محسن رجبی
انتشارات:انتشارات نظری
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جوهر الهدایه فی الکلام معز المومنین

کتاب جوهر الهدایه فی الکلام معز المومنین اثر محسن رجبی کتابی خواندنی از زندگی، احادیث، خطبه‌ها و نامه‌ها و سیره و رفتار امام حسن (ع) است.

درباره کتاب جوهر الهدایه فی الکلام معز المومنین

محسن رجبی در کتاب جوهر الهدایه فی الکلام معز المومنین از امام حسن نوشته است. امام حسن (ع) فرزند امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) است. امام حسن دومین امام شیعیان است که ده سال امامت جامعه مسلمین و هفت ماه خلافت را عهده‌دار بود. در این اثر از او، زندگی و نحوه خلافتش می‌خوانیم. با احادیثی که درباره امام حسن وجود دارد آشنا می‌شویم و خطبه‌های امام و نامه‌هایی را که نوشته است، می‌خوانیم. 

کتاب جوهر الهدایه فی الکلام معز المومنین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دوست‌داران کتاب‌های مذهبی و علاقه‌مندان و عاشقان امام حسن (ع) را به خواندن کتاب جوهر الهدایه فی الکلام معز المومنین دعوت می‌کنیم.

بخشی از کتاب جوهر الهدایه فی الکلام معز المومنین

امام در نگاه امیرمومنان (ع)

روزی یك فرد شامی، نزد امام حسن (ع) آمد و خود را از پیروان امیرمومنان معرفی کرد. حضرت به وی فرمود: «تو از پیروان ما نیستی بلکه برای پادشاه کشور روم سوال‌هایی پیش آمده و پیکش را نزد معاویه فرستاده، او در جواب عاجز مانده، تو را به نزد ما فرستاده است»

پیش از آن که مرد شامی سوالات خود را مطرح کند، امام حسن (ع) لب به سخن گشود و فرمود: ـ«آمده ای که چنین سوال‌هایی را مطرح کنی: فاصله بین حق و باطل چه قدر است؟ بین آسمان و زمین چه قدر فاصله است؟ قوس و قزح چیست؟ کدام چشمه چاه و است که ارواح مشرکان در آن جمع هستند؟ ارواح مومنا ن در کجا جمع می شوند؟ خنثی کیست؟ کدام ده چیز است که هر یك سخت تر از دیگری است؟»

مرد عرض کرد: یابن رسول الله! درست است، پرسش‌های من همین‌هاست که فرمودید. سپس امام در حضور پدر به تمام آن پرسش‌ها پاسخ گفت. وقتی مرد شامی این پاسخ ها را شنید، گفت: «گواهی می‌دهم که تو فرزند رسول خدایی و همانا علی بن ابی طالب سزاوارتر است برای خلافت و جانشینی رسول خدا از معاویه.»

فهرست

  • مقدمه
  • احادیثی درباره امام حسن (ع)
  • امام حسن مجتبی و قرآن
  • روایات و کلمات قصار حضرت
  • خطبه‌های امام حسن (ع)
  • نامه‌های امام حسن (ع)
  • وصایا
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان