دانلود و خرید کتاب ترکیه سیدحمزه صفوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب ترکیه

کتاب ترکیه نوشته سیدیحیی صفوی، از مجموعه‌کتاب‌های کشورهای اسلامی موسسه آینده‌پژوهی جهان اسلام است.

مؤسسه‌ی آینده‌پژوهی جهان اسلام مؤسسه‌ای طراز اول در حوزه‌ی مطالعات فرهنگی ــ هنری، سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی جهان اسلام در سطح منطقه است که می‌کوشد ضمن پایه گذاری و ارتقا رشته مطالعات جهان اسلام در سطح تحصیلات تکمیلی و طراحی گروه‌ها و دوره‌های آموزشی ــ پژوهشی، دیدگاهی واقع گرا ــ عملگرا را در همگرایی و وحدت جهان اسلام گسترش دهد.

موسسه آينده­‌پژوهی جهان اسلام، با هدف واكاوی مبانی و راهكارهاي ارتقا سطح كيفی و كمی مناسبات كشورهای اسلامی پايه‌­گذاری شده است. اين موسسه به دنبال يافتن بستری تبيني- تحليلی برای بهبود جايگاه كشورهای جهان اسلام در نظام بين ­الملل، فزونی‌­بخشی امنيت،‌ رفاه و آسايش شهروندان اين كشورها و زمينه‌­چينی برای همگرايی و یکپارچگی ميان آن­ها است.

معرفی و ترویج آموزه‌ها و الگوهای توانمندساز برای ایجاد همگرایی و هم‌افزایی میان جوامع اسلامی، مقابله با تحریف چهره‌ی اسلام و تضعیف قابلیت‌های بی‌بدیل جهان اسلام ماموریت این موسسه است و هدف آن تقویت روندها و پیش‌ران‌های مؤثر بر شکل‌گیری آینده‌ی مطلوب برای جهان اسلام در چارچوب بلوک قدرت جهانی بلامنازع از راه افزایش همگرایی و اتحاد میان کشورهای جهان اسلام است.

درباره کتاب ترکیه

 ترکیه یکی از مهمترین و فعالترین بازیگران تحولات سیاسی جهان اسلام و بخصوص منطقه غرب آسیا است. پشتوانه غنی تاریخی و فرهنگی و جایگاه ژئوپلیتیکی و ژئواستراتژیکی و نیز جمعیت بالای مسلمان، اهمیت این کشور را در عرصه معادلات بین المللی دو چندان می‌کند.

در اثر پیش رو، فصل اول به جغرافیای طبیعی و انسانی ترکیه پرداخته است، در فصل دوم ساختار و تحولات اقتصادی ترکیه مورد مطالعه قرارگرفته و موضوعاتی چون صنعت، کشاورزی، شاخص‌های جهانی شدن اقتصاد ترکیه و زیرساخت‌های اقتصادی و ... تشریح گردیده است. فصل سوم، سیاست و حکومت را مورد مداقه قرار داده و سیاست داخلی و خارجی، قانون اساسی و گروه‌های تأثیرگذار شرح داده شده است. وضعیت اجتماعی، آموزشی و فرهنگی در فصل چهارم مطرح می‌شود و در فصل پنجم، صنعت گردشگری ترکیه مورد بررسی قرارگرفته است. در نهایت در فصل ششم و آخر این کتاب، با استفاده از مدل SWOT ، نقاط قوت و ضعف و نیز فرصت‌ها و تهدیدهای ترکیه در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی و امنیتی مورد مطالعه دقیق قرار گرفته است. 

خواندن مجموعه کتاب‌های کشورهای اسلامی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان رشته‌های علوم سیاسی، روابط بین‌الملل، مطالعات منطقه‌ای و جغرافیای سیاسی.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۰۱ صفحه

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۰۱ صفحه

قیمت:
۱۶,۰۰۰
تومان