دانلود و خرید کتاب داده‌های بزرگ؛ چالش‌ها و فرصت‌ها مژده درمنده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب داده‌های بزرگ؛ چالش‌ها و فرصت‌ها اثر مژده درمنده

کتاب داده‌های بزرگ؛ چالش‌ها و فرصت‌ها

معرفی کتاب داده‌های بزرگ؛ چالش‌ها و فرصت‌ها

کتاب داده‌های بزرگ؛ چالش‌ها و فرصت‌ها نوشته‌ی مژده درمنده و علیرضا نوروزی، کتابی خواندنی در حوزه‌ی فناوری ارتباطات و اطلاعات است. 

درباره‌ی کتاب داده‌های بزرگ؛ چالش‌ها و فرصت‌ها

کتاب داده‌های بزرگ؛ چالش‌ها و فرصت‌ها در دو بخش درباره‌ی داده‌ها، سپس چالش‌ها و فرصت‌ها صحبت می‌کند. بخش اول کتاب درباره‌ی دنیای مبهم و رازآلود چیستی داده‌های بزرگ است. بخش دوم به انواع چالش‌ها و فرصت‌هایی می‌پردازد که هر فرد در مدیریت این داده‌ها ممکن است با آن روبه‌رو شود. 

کتاب داده‌های بزرگ؛ چالش‌ها و فرصت‌ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

علاقه‌مندان به موضوعات مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات از خواندن کتاب داده‌های بزرگ؛ چالش‌ها و فرصت‌ها لذت می‌برند.

بخشی از کتاب داده‌های بزرگ؛ چالش‌ها و فرصت‌ها

داده‌های‏ بزرگ: مجموعه‌ای از دارایی‌های اطلاعاتی با مشخصه‌هایی همچون حجم، سرعت و تنوع زیاد است که نمی‌توان بر روش‌های سنتی فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات و نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای موجود در زمانی معقول به مدیریت و تجزیه و تحلیل آن‌ها پرداخت؛ بلکه کسب ارزش از آن‌ها نیازمند صرف هزینه و به کارگیری روش‌ها و فناوری‌های نوین است (درمنده، ۱۳۹۵)

مدیریت ‏داده‌های‏‌ بزرگ:‏مجموعه فعالیت‌هایی که از استخراج تا ذخیره‌سازی، سازماندهی، تجزیه و تحلیل، نگهداری و دسترس‌پذیری بر روی داده‌هایی که دارای حجم بیشتر از گیگابایت هستند و سایر مؤلفه‌های داده‌های بزرگ مثل سرعت و گوناگونی را دارا هستند، اعمال می‌شود.

چالش‌ها: ‏منظور از چالش در این نوشتار موانع و مشکلاتی است که برای مدیریت داده‌های بزرگ چه در ابتدا و چه در مرحله انجام، قابل تصور است. ابعاد چالش های مدیریت داده‌های بزرگ عبارتند از: ماهیتی، فرایندی، فنری و زیرساختی، امنیت و ملاحظات حقوقی و اخلاقی، مدیریتی - سازمانی و انسانی

فرصت‌ها: ‏امکان، موقعیت و منافعی است که بر مدیریت داده‌های بزرگ برای سازمان به دست می‌آید، مانند: افزایش رضایت کاربران و جذب بیشتر مخاطبان. ابعاد فرصت‌های مدیریت داده‌های بزرگ، عبارتند از: ماهیتی، فرایندی، مدیریتی-سازمانی و انسانی (درمنده، ۱۳۹۵)

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان