دانلود و خرید کتاب بازیگران کوچک در بازی بزرگ پیروز مجتهدزاده ترجمه عباس احمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بازیگران کوچک در بازی بزرگ اثر پیروز مجتهدزاده

کتاب بازیگران کوچک در بازی بزرگ

معرفی کتاب بازیگران کوچک در بازی بزرگ

دکتر پیروز مجتهدزاده در کتاب بازیگران کوچک در بازی بزرگ به مسئله پیدایش مرزهای شرقی ایران به وجود آمدن کشور افغانستان پرداخته است.

 درباره کتاب بازیگران کوچک در بازی بزرگ

دکتر پیروز مجتهدزاده در این اثر به مسئله رقابت روسیه و انگلستان بر سر به دست آوردن بخش‌هایی از ایران  که امروزه افغانستان نامیده می‌شود، می‌پردازد. این اثر تنها اثر پژوهشی درابره پیدایش افغانستان محسوب می‌شود و با دقت تمام نشان داده است که چون پیدایش این کشور در جناح شرقی ایران از ابتدا ابزار و انگیزه‌های لازم جفرافیای سیاسی برخوردار نبوده است، مشکلات سیاسی کنونی آن به زحمت قابل حل است.

نویسنده در این کتاب واقعیت تاریخی و اجتماعی منطقه و زمان را مورد توجه قرار داده است. این که افغانستان از لحظه تولدش یک ساختار سیاسی مصنوعی داشته که در میانه سده نوزدهم عجولانه سرهم شد تا افسانه ژئوپلیتیک ملت افغان را تحقق بخشد و افغانستان انگیزه لازم برای ملتی واحد شدن را هیچگاه نداشته است و خلا امروزی این کشور در زمینه وحدت ملی نتیجه این موضوع است.

مجتهدزاده در این کتاب به بازی بزرگ جداسازی افغانستان از ایران و نقش عوامل بیگانه در آن پرداخته است.

 خواندن کتاب بازیگران کوچک در بازی بزرگ را به چه کسانی یپشنهاد می‌کنیم

 پژوهشگران علوم سیاسی و اجتماعی و علاقه‌مندان به مسائل بین‌المللی

 درباره پیروز مجتهدزاده

 پیروز مجتهدزاده مورخ و ایران شناسی از خطه نور مازندران و متولد سال ۱۳۳۴ است. او محقق و کارشناس مسائل و مطالعات سیاسی و استاد جغرافیای سیاسی و مسائل ژئوپلیتیک دانشگاه تهران است. 

دپارتمان جغرافیایی دانشگاه جورج واشنگتن در خبرنامه‌ای از مجتهدزاده به عنوان تاریخدان و متخصص بین‌المملی تمجید کرده است.

مجتهدزاده بیش از ۳۵ کتاب به زبان فارسی، ۸ جلد کتاب به انگلیسی نوشته است. او  دو جلد کتاب به عربی و ده‌ها فصل کتاب به فارسی و ۱۴ مورد فصل کتاب به انگلیسی و ده‌ها ورودی برای دانشنامه‌ها به فارسی و انگلیسی و ده‌ها مقاله پژوهشی عمده به اضافه حدود ۵۰۰ مقاله عادی به زبان‌های فارسی و انگلیسی و عربی در حوزه تاریخ و جغرافیای سیاسی کشورهای خلیج فارسی و گفتمان مدرن در روابط بین‌المللی منتشر کرده‌است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۴۰۳ صفحه

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۴۰۳ صفحه

قیمت:
۱۴۲,۰۰۰
تومان