دانلود و خرید کتاب تاریخچه‌ی جنگ جهانی اول سایمون آدامز ترجمه پرویز دلیرپور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاریخچه‌ی جنگ جهانی اول اثر سایمون آدامز

کتاب تاریخچه‌ی جنگ جهانی اول

معرفی کتاب تاریخچه‌ی جنگ جهانی اول

کتاب تاریخچه‌ی جنگ جهانی اول اثر سایمون آدامز و ترجمه پرویز دلیر‌پور، تارخچه‌ی کامل جنگ جهانی اول است که با نام جنگ بزرگ شناخته می‌شود. 

درباره‌ی کتاب تاریخچه‌ی جنگ جهانی اول

جنگ جهانی اول از تاریخ ۲۸ ژوئیه ۱۹۱۴ آغاز شد و تا ۱۱ نوامبر ۱۹۱۸ ادامه پیدا کرد. این جنگ در پی ترور آرشیدوک فرانتس فردیناند ولیعهد امپراتوری اتریش - مجارستان در ۲۸ ژوئن ۱۹۱۴ توسط ملی‌گرای هجده ساله صرب آغاز شد و بین نیروهای متحدین یعنی کشورهای آلمان، عثمانی، اتریش مجارستان و بلغارستان و نیروهای متفقین یعنی کشورهای بریتانیا، روسیه، فرانسه، ژاپن، آمریکا و ایتالیا در جریان بود.

جنگ جهانی اول با پیروزی نیروهای متفقین به پایان رسید. سایمون آدامز در کتاب تاریخچه‌ی جنگ جهانی اول نوجوانان را با زبان ساده با جنگ و تمام جزئیات مربوط به آن آشنا می‌کند. 

کتاب تاریخچه‌ی جنگ جهانی اول را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر دوست دارید نوجوانانتان با تاریخچه‌ی جنگ جهانی اول آشنا شوند این کتاب را به آن‌ها هدیه بدهید.

بخشی از کتاب تاریخچه‌ی جنگ جهانی اول

طی جولای ۱۹۱۴، اعلامیه‌های نظامی در سراسر اروپا برای شهروندان ارسال می‌شد و به آنها اطلاع می‌داد ارتش کشورشان در حال بسیج و آماده شدن برای جنگ است و تمام کسانی که مشمول خدمت عادی و ذخیره هستند باید خود را معرفی کنند.

پیش به سوی جبهه

پیشرفت آلمان به شمال فرانسه چنان سریع بود که تا اوایل سپتامبر نیروهای آن در طول رود مارن، در حدود 40 کیلومتری شرق پاریس مستقر شدند. ژنرال گالینی، فرماندار نظامی پاریس، ۶۰۰ تاکسی گرفت و از آنها برای انتقال ۶۰۰۰ سرباز به جبهه برای تقویت ارتش ششم فرانسه استفاده کرد.

ارتش‌ امپراطوری

نیرو‌های انگلیس و فرانسه، تعداد زیادی سرباز از مستعمرات خود در آفریقا، آسیا، اقیانوس آرام و دریای کارائیب در اختیار داشتند. به علاوه، کشورهای تحت‌الحمایه انگلیس، یعنی؛ استرالیا، نیوزیلند، کانادا و آفریقای جنوبی نیز نیرو‌های خود را برای شرکت در جنگ اعزام ‌کردند. بسیاری از این افراد هرگز پیش از این کشور زادگاه خود را ترک نکرده بودند. آنخامیت‌ها (اهالی هند و چین) متعلق به مستعمرات هند و چین فرانسه (چنان چه در تصویر می‌بینید) در کنار ارتش فرانسه در سالونیکای یونان در سال ۱۹۱۶ مستقر شدند. آنها یونیفورم‌های خاص خود را به تن می‌کردند.

نظرات کاربران

Dr. Zarei
۱۳۹۹/۰۹/۱۱

کتاب خوب، مختصر و مفیدی هست که باعث میشه نسبت به جنگ جهانی اول، دید کلی حاصل شود.

سعید ترک نژاد
۱۳۹۹/۰۹/۱۷

جذابیتی نداشت ، بسیار سطحی و گذرا.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۹٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان