دانلود و خرید کتاب برایم از قرآن بگو غلامرضا حیدری‌ابهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برایم از قرآن بگو اثر غلامرضا حیدری‌ابهری

کتاب برایم از قرآن بگو

انتشارات:نشر جمال
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب برایم از قرآن بگو

برایم از قرآن بگو کتابی نوشته غلامرضا حیدری ابهری است که در نشر جمال به چاپ رسیده است.

کتاب برایم از قرآن بگو منتخبی از نامه‌های قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن است که در پاسخ به پرسش های کودکان و نوجوانان درباره قرآن و مسائل قرآنی و دینی نوشته شده است.

این کتاب شامل ۴۰ نامه برگزیده قرآنی است که به ۱۱۴ پرسش نوجوانان، در قالبی نو پاسخ داده است. این مجموعه، از هزاران نامه و ده‌ها هزار پاسخ محققان مرکز فرهنگ و معارف قرآن انتخاب و پس از بازنویسی، به شکل کنونی تقدیم خوانندگان گرامی می‌شود.

اثر حاضر، ضمن معرّفی شیوه پاسخ‌گویی این مرکز به پرسش‌های قرآنی نوجوانان، الگوی نسبتا موفّقی را ارائه کرده که می‌تواند مورد استفاده مربّیان و معلّمان عزیز نیز قرار گیرد.

خواندن کتاب برایک از قرآن بگو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه مربیان و معلمان قرآن و دانش‌آموزان و نوجوانان علاقه‌مند به علوم قرآنی.

 بخشی از کتاب برایم از قرآن بگو

خواهرم! در اوّلین پرسشت نوشته بودی: «آیا در قرآن مطلبی درباره طهارت و پاکیزگی آمده است؟» آری، قرآن کریم هم از پاکی روح سخن گفته و هم از پاکی جسم و بدن حرف زده است. آیه‌های مربوط به طهارت و پاکی روح به اندازه‌ای فراوانند که آوردن همه آن‌ها در این پاسخ، ممکن نیست. قرآن کریم، هر جا که از زشتی صفاتی مانند حسد، بخل، ریاکاری، غرور، بدبینی وامثال این‌ها سخن می‌گوید و هر جا از صفات نیکی چون اخلاص، گذشت، حُسن ظن و مانند آن تعریف می‌کند، از پاکی روح سخن گفته است. شاید بتوان گفت که همه آیه‌های قرآن، به پاکی روح مربوط هستند؛ زیرا هر کدام به گونه‌ای، روح ما را از زشتی‌ها و تاریکی‌ها پاک می‌کنند.

امّا قرآن کریم، از پاکی بدن و لباس هم سخن گفته است. آیه‌های ۱۰۸ سوره توبه، ۴ مدّثر و ۲۲۲ سوره بقره، به پاکیزگی لباس و بدن مربوط هستند. منظور از طهارت و پاکی در این آیه‌ها، فقط طهارت و پاکی روح نیست. بنابه نظر برخی از مفسّران، این طهارت و پاکی، شامل پاکی و نظافت ظاهری هم می‌شود. مثلاً در آیه ۱۰۸ سوره توبه که می‌فرماید: «خداوند پاکیزگان را دوست دارد.» منظور از پاکیزگان دو گروه هستند؛ هم آن‌ها که روح خود را از زشتی‌ها پاک ساخته‌اند و هم کسانی که بدن و لباس خود را پاک نگه می‌دارند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۷۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۵۷۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان