دانلود و خرید کتاب میراگرهای ویسکوز در پل‌های معلق نسیم شکوری محمودآبادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب میراگرهای ویسکوز در پل‌های معلق اثر نسیم شکوری محمودآبادی

کتاب میراگرهای ویسکوز در پل‌های معلق

انتشارات:نشر عطران
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب میراگرهای ویسکوز در پل‌های معلق

کتاب میراگرهای ویسکوز در پل‌های معلق نوشته نسیم شکوری محمودآبادی است. این کتاب یکی از کتاب‌های تخصصی نشر عطران است که برای مخاطب متخصص منتشر شده است.

درباره کتاب میراگرهای ویسکوز در پل‌های معلق

امروزه کابل های فولادی معلق در پل های مدرن به میزان زیادی استفاده می شوند. با این وجود، با بزرگ شدن دهانه این پل ها و در نتیجه، ازدیاد طول کابل‌های به کار رفته، مساله ارتعاش در این کابل‌ها بیشتر به چشم می‌خورد. در مواردی مشاهده شده است که فرکانس طبیعی کابل‌ها با فرکانس بارهای اعمالی از نیروهای طبیعت همخوانی داشته و پدیده تشدید در این پل‌ها به وجود آمده است. این نیروها از باد، باران، حرکت وسیله نقلیه روی عرشه پل و یا عابر پیاده ناشی می‌شوند. ارتعاش کابل پل‌ها اگر به کمک میراگرهای کمکی مهار نشود موجب ایجاد خستگی در کابل و نیز در محل اتصال پل به عرشه می‌شود.

میراگر ویسکوز از جمله وسایلی است که می‌توان برای کاهش ارتعاش پل‌ها به کار گرفته شود. از این میراگرها امروزه در چند پل معروف جهان استفاده شده است. با این وجود، به دلیل محدودیت در محل قرار گرفتن این میراگرها که معمولاً تا حداکثر ۵% طول کابل از انتهای آن مسیر است، میزان میرایی اعمال شده به کابل توسط این میراگرها محدود است و لذا بسیار مهم است که با طراحی میراگرهای مناسب، بتوان به حداکثر میرایی در کابل دست یافت. از این پل‌ها می‌توان به پل بروتون در فرانسه، پل سان شان اسکای وی در فلوریدا و پل ارسطو در ژاپن اشاره کرد. با این وجود، طراحی این میراگرها تا به حال به صورت تجربی و با استفاده از آزمایشاتی نظیر تونل باد انجام می‌گرفته است. لذا این ضرورت احساس می‌شود که بتوان به کمک روشهای تحلیل عددی، بدون صرف هزینه زیاد، روش‌هایی را برای طراحی این میراگرها ابداع نمود. در این کتاب به بررسی و مطالعه چنین روش هایی پرداخته می شود. دو روش عددی که در این پروژه مورد مطالعه قرار می گیرد اولی روش استوار بر حل معادله حاکم بر دینامیک کابل به روش سری‌ها است. روش دوم نیز حل معادله حرکت کابل به روش اجزاء محدود است. هر دو روش در این پروژه شرح داده شدهاند.

خواندن کتاب میراگرهای ویسکوز در پل‌های معلق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به متخصصان و علاقه‌مندان و پژوهشگران عمران پیشنهاد میکنیم

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

قیمت:
۳۸,۰۰۰
تومان